Skocz do zawartości

Zbieżność 9* - czy to możliwe?


romano11

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Dzisiaj wreszcie zlokalizowałem przyczynę dość sporego ściągania na prawą stronę mego bolidu przy jeździe do przodu grinser006.gif puszczona kierownica dość szybko zmierzała wraz z całym wozem na pobocze.

Żeby było śmieszniej, przypadkowo puściłem kierownicę podczas cofania - kilka metrów i robiłem zwrot o 90* ale w lewo panic.gif

Cóż było robić - OSKP mam pod nosem, pan wraz ze mną w kanale niczego się nie doszukał, luzów brak. hmm.gif rzeczywiście nic nie stuka. Przejechał się, 2 razy przejechał przez całą ścieżkę, lecz bez zatrzymywania się i zakomunikował mi, że mam zbieżność 9* icon_eek.gifboje_sie.gif i w ogóle mam zrobić całą geometrię, mimo, że tylko zbieżność jest do regulacji. Odparł, że to nadwozie może być przyczyną "rozregulowania" parametrów... niewiem.gif

W związku z tym mam dwa pytania:

- jaka cudowna technologia jest zainstalowana pod podłogą SKP, że potrafi zmierzyć zbieżność dynamicznie, w ruchu i to z diagnostą w aucie? I na ile można wierzyć tym wynikom... ? hmm.gif

- czy zbieżność 9* będzie widoczna "gołym okiem"? Na mój gust powinny być pocięte opony, a są zużyte wzorcowo...

Teraz finał: przyczyną ściągania była opona lewy przód, lekko zwichrowana i przekoszona grinser006.gif

Po zamianie P > T T > P bolid jedzie jak po szynach.

Dziękuję za uwagę i pozdrawiam - romano11 30.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Dzisiaj wreszcie zlokalizowałem przyczynę dość sporego ściągania na prawą stronę mego bolidu przy

> jeździe do przodu puszczona kierownica dość szybko zmierzała wraz z całym wozem na pobocze.

> Żeby było śmieszniej, przypadkowo puściłem kierownicę podczas cofania - kilka metrów i robiłem

> zwrot o 90* ale w lewo

> Cóż było robić - OSKP mam pod nosem, pan wraz ze mną w kanale niczego się nie doszukał, luzów brak.

> rzeczywiście nic nie stuka. Przejechał się, 2 razy przejechał przez całą ścieżkę, lecz bez

> zatrzymywania się i zakomunikował mi, że mam zbieżność 9* i w ogóle mam zrobić całą

> geometrię, mimo, że tylko zbieżność jest do regulacji. Odparł, że to nadwozie może być

> przyczyną "rozregulowania" parametrów...

> W związku z tym mam dwa pytania:

> - jaka cudowna technologia jest zainstalowana pod podłogą SKP, że potrafi zmierzyć zbieżność

> dynamicznie, w ruchu i to z diagnostą w aucie? I na ile można wierzyć tym wynikom... ?

> - czy zbieżność 9* będzie widoczna "gołym okiem"? Na mój gust powinny być pocięte opony, a są

> zużyte wzorcowo...

> Teraz finał: przyczyną ściągania była opona lewy przód, lekko zwichrowana i przekoszona

> Po zamianie P

> Dziękuję za uwagę i pozdrawiam - romano11

Przejechałeś przez płytę, pomiar nie jest może dokładny ale wstępnie można sprawdzić zbierzność.

Na zakrętach Ci nie piszczy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na zakrętach Ci nie piszczy ?

Minimalnie, odrobinkę grinser006.gif ale wiem, jak zachowywało się auto przy rozregulowanej zbieżności - albo było bardzo nerwowe i wręcz samo chciało skręcać, albo było leniwe i nie miało ochoty na skręty... grinser006.gif

Teraz jedzie, skręca, kierownica ochoczo wraca do położenia zerowego po zakręcie i nie ścina opon, dlatego dziwi mnie ten wynik... niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przejechałeś przez płytę, pomiar nie jest może dokładny ale wstępnie można sprawdzić zbierzność.

> Na zakrętach Ci nie piszczy ?

Piszczy-"zbieRZność".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale zbieżność to raczej w milimetrach się mierzy

W mm albo w stopniach się podaje.

> Gdyby to miały być stopnie to przy takiej odchyłce autem w ogóle nie dałoby się jechać

To fakt. Jednak 9mm to również dużo. Podejrzewam, że gdyby przejechał tym autem przez ścieżkę jeszcze szybciej to wyszłoby jeszcze więcej wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło siebie mam OSKP z wypasionym sprzetem i starzy diagności, prywatną firmę bez uprawnień OSKP i trochę dalej malutką OSKP która działa trzy lata, z prostym sprzetem.

Na pobliskiej OSKP diagności ustawią zbieżność szybko ale z ustawieniem kierownicy bywa różnie. Jest najdrożej. Na prywatnej bez uprawnień dychę taniej, ale stwierdzili że mam przekładnię do wymiany a zużyte były drążki. Zaryzykowałem, skoczyłem do nowej OSKP (trzy dychy taniej). Prosty sprzęt, chłopak ustawił mi zbieżność po wymianie drążków i auto jeździ jak ta lala, kierownica stoi prosto. ok.gif

To tak przy okazji tematu, czasem warto odwiedzić inny zakład niż zwykle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.