romano11 Napisano 25 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 Witam. Dzisiaj wreszcie zlokalizowałem przyczynę dość sporego ściągania na prawą stronę mego bolidu przy jeździe do przodu puszczona kierownica dość szybko zmierzała wraz z całym wozem na pobocze. Żeby było śmieszniej, przypadkowo puściłem kierownicę podczas cofania - kilka metrów i robiłem zwrot o 90* ale w lewo Cóż było robić - OSKP mam pod nosem, pan wraz ze mną w kanale niczego się nie doszukał, luzów brak. rzeczywiście nic nie stuka. Przejechał się, 2 razy przejechał przez całą ścieżkę, lecz bez zatrzymywania się i zakomunikował mi, że mam zbieżność 9* i w ogóle mam zrobić całą geometrię, mimo, że tylko zbieżność jest do regulacji. Odparł, że to nadwozie może być przyczyną "rozregulowania" parametrów... W związku z tym mam dwa pytania: - jaka cudowna technologia jest zainstalowana pod podłogą SKP, że potrafi zmierzyć zbieżność dynamicznie, w ruchu i to z diagnostą w aucie? I na ile można wierzyć tym wynikom... ? - czy zbieżność 9* będzie widoczna "gołym okiem"? Na mój gust powinny być pocięte opony, a są zużyte wzorcowo... Teraz finał: przyczyną ściągania była opona lewy przód, lekko zwichrowana i przekoszona Po zamianie P > T T > P bolid jedzie jak po szynach. Dziękuję za uwagę i pozdrawiam - romano11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taxi Napisano 25 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 > Witam. > Dzisiaj wreszcie zlokalizowałem przyczynę dość sporego ściągania na prawą stronę mego bolidu przy > jeździe do przodu puszczona kierownica dość szybko zmierzała wraz z całym wozem na pobocze. > Żeby było śmieszniej, przypadkowo puściłem kierownicę podczas cofania - kilka metrów i robiłem > zwrot o 90* ale w lewo > Cóż było robić - OSKP mam pod nosem, pan wraz ze mną w kanale niczego się nie doszukał, luzów brak. > rzeczywiście nic nie stuka. Przejechał się, 2 razy przejechał przez całą ścieżkę, lecz bez > zatrzymywania się i zakomunikował mi, że mam zbieżność 9* i w ogóle mam zrobić całą > geometrię, mimo, że tylko zbieżność jest do regulacji. Odparł, że to nadwozie może być > przyczyną "rozregulowania" parametrów... > W związku z tym mam dwa pytania: > - jaka cudowna technologia jest zainstalowana pod podłogą SKP, że potrafi zmierzyć zbieżność > dynamicznie, w ruchu i to z diagnostą w aucie? I na ile można wierzyć tym wynikom... ? > - czy zbieżność 9* będzie widoczna "gołym okiem"? Na mój gust powinny być pocięte opony, a są > zużyte wzorcowo... > Teraz finał: przyczyną ściągania była opona lewy przód, lekko zwichrowana i przekoszona > Po zamianie P > Dziękuję za uwagę i pozdrawiam - romano11 Przejechałeś przez płytę, pomiar nie jest może dokładny ale wstępnie można sprawdzić zbierzność. Na zakrętach Ci nie piszczy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 25 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 > Na zakrętach Ci nie piszczy ? Minimalnie, odrobinkę ale wiem, jak zachowywało się auto przy rozregulowanej zbieżności - albo było bardzo nerwowe i wręcz samo chciało skręcać, albo było leniwe i nie miało ochoty na skręty... Teraz jedzie, skręca, kierownica ochoczo wraca do położenia zerowego po zakręcie i nie ścina opon, dlatego dziwi mnie ten wynik... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 25 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 Ale zbieżność to raczej w milimetrach się mierzy Gdyby to miały być stopnie to przy takiej odchyłce autem w ogóle nie dałoby się jechać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 25 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 > Ale zbieżność to raczej w milimetrach się mierzy W sumie racja, ale tak to jest, gdy człowiek nie śpi po nocnej zmianie... Przecież to oczywista oczywistość, musiałem źle zrozumieć J.W. diagnostę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 > Przejechałeś przez płytę, pomiar nie jest może dokładny ale wstępnie można sprawdzić zbierzność. > Na zakrętach Ci nie piszczy ? Piszczy-"zbieRZność". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 > Ale zbieżność to raczej w milimetrach się mierzy W mm albo w stopniach się podaje. > Gdyby to miały być stopnie to przy takiej odchyłce autem w ogóle nie dałoby się jechać To fakt. Jednak 9mm to również dużo. Podejrzewam, że gdyby przejechał tym autem przez ścieżkę jeszcze szybciej to wyszłoby jeszcze więcej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 Koło siebie mam OSKP z wypasionym sprzetem i starzy diagności, prywatną firmę bez uprawnień OSKP i trochę dalej malutką OSKP która działa trzy lata, z prostym sprzetem. Na pobliskiej OSKP diagności ustawią zbieżność szybko ale z ustawieniem kierownicy bywa różnie. Jest najdrożej. Na prywatnej bez uprawnień dychę taniej, ale stwierdzili że mam przekładnię do wymiany a zużyte były drążki. Zaryzykowałem, skoczyłem do nowej OSKP (trzy dychy taniej). Prosty sprzęt, chłopak ustawił mi zbieżność po wymianie drążków i auto jeździ jak ta lala, kierownica stoi prosto. To tak przy okazji tematu, czasem warto odwiedzić inny zakład niż zwykle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.