Skocz do zawartości

Astra F Isuzu 1,7 TD gaśnie jakby stracila wolne obroty


kacha1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jeżdżę astrą F 95 1.7tdi isuzu 60KW, przebieg 285kkm

Od około tygodnia po rozgrzaniu (obroty spadają do ok. 700) silnik gaśnie na wolnych obrotach. Aby go ponownie uruchomić muszę długo kręcić rozrusznikiem ( jakby zasysał paliwo). Przy uruchamianiu na zimnym silniku gdy jałowe obroty wynoszą ok 1000 coś takiego się nie dzieje. Także gdy przycisnę pedał gazu na ciepłym silniku przyspiesza dobrze. Ale wystarczy spuścić nogę z gazu i silnik gaśnie - jakby brakło paliwa Poprzednio działo się coś-takiego ale b. sporadycznie i od razu odpalał. Zauważyłem że na pompie wtryskowej zaczął się pocić zaznaczony na załączonym rysunku element Proszę o radę.:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety z gazem też trzeba długo kręcić. A co z pdciekająca pokrywa na górze pompy - może ta nieszczelność powoduje niedomaganie? Załączyłem też zdjęcie 3-go wtryskiwacza który też jest wilgotny (zaznaczony na czerwono). Za nim jest wężyk (zaznaczony na zielono) który też jest wilgotny od wtryskiwacza do połowy swej długości. Dochodzi on do górnej części pompy.

post-130417-14352521173201_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten spocony wężyk trzeba wymienić. Te poziome, łączące wtryskiwacze też. Może tamtędy się zapowietrzać.

Na pompie, w miejscu zaznaczonym na zielono (nad wyjściem przewodu powrotnego), powinien być króciec, lub korek. Odkręć go i zobacz, czy z otworu wydobywa się paliwo po odpaleniu silnika.

post-53490-143525211938_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> uruchomieniu jest ok 700 a na rozgrzany silniku ponad 1000

powinno być na odwrót. Przy zimnym ok 1000 a przy rozgrzanym ok 750

Pierwszy post mówi że masz tak jak powinieneś ale ten wyżej już zaprzecza pierwszemu więc jak w końcu masz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejrzyj ramię na pompie, którym rusza linka gazu. Masz tam dwie śrubki o które to ramie się opiera przy obrotach walnych i maksymalnych. Poruszaj ramieniem ręką, upewnij się, że po puszczeniu gazu opiera się na odpowiedniej śrubce.

Pod nim, na dole z boku jest drugie ramię, połączone z nim cięgnami. Tym ramieniem steruje termostat podłączony do dwóch wężyków. W miejscu styku obu mechanizmów jest następna śrubka. Nie powinna ona dotykać górnego ramienia. Powinna tam być przerwa ok 0,8-1mm przy 20*C.

Sprawdź, czy podczas nagrzewania silnika ta przerwa maleje (będzie to ledwo widoczne). Czy termostat się nagrzewa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.