artur-wiater Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 Stag 4, reduktor Zavoli, instalacja ma 5 lat i do tej pory nie było problemu. Podczas drogi z wakacji gdy temperatura na dworze dochodziła do 37 stopni pojawiła się problem z przełączniem na gaz, problem powtórzył sie wczoraj już w Polsce bo było gorąco. Rano wszystko ok jedziemy auto jest gorące stajemy, postój 10 minut - auto odpala usiłuje przejść na gaz i pupa sygnał przerywany taki jak przy braku gazu, a zbiornik 1/2 zawartości. Można próbować 10 razy i nic ciągle piszczy. Otwieramy maske trochę ostygnie i przełącza - wystarczy parę minut. Co zrobiłem - sprawdziłem czystość zaworu elektromagnetycznego - idealnie czysty, zatankowałem inny gaz. Co zauważyłem: jednen z konektorków zaworu elektromagnetycznego na plusie ma nadtopioną plastikową izolację / nasadkę. Niby styki są ok nie są zaśniedziałe. Jakieś mają koledzy doświadczenia / sugestie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mazzik Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 Mam to samo u siebie. Czujnik temp płynu wkręcony w parownik na początku pracy pokazuje dobrze. Potem temp dochodzi do 105-106 stopni...robi się tak znikomy opór że komp od gazu odczytuje to jako temp 160 stopni (zapisuje przy tym błąd) Wymieniłem już trzy czujniki temperatury Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 Może wystarczy dać rezystor o niezbyt dużej wartości w szereg? Dla niższej temperatury nie będzie to miało większego znaczenia (charakterystyka wykładnicza), natomiast tu może ratować sprawę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 31 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > Mam to samo u siebie. Czujnik temp płynu wkręcony w parownik na początku pracy pokazuje dobrze. > Potem temp dochodzi do 105-106 stopni...robi się tak znikomy opór że komp od gazu odczytuje to jako > temp 160 stopni (zapisuje przy tym błąd) > Wymieniłem już trzy czujniki temperatury reduktor Zavoli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mazzik Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > reduktor Zavoli? Tartarini, ale objawy identyczne. Komp odnotowuje błąd (wysoka temp) przełącza na noPb, dioda od noPb miga i piszczy przełącznik (muszę wcisnąć przycisk, że wiem, że przełączył się na benzynę, przestaje piszczeć ale dioda nadal miga i jeśli nie zgaszę auta to nie przełączę już na LPG) EDYTA, źle reduktor KME Silver a komp Tartarini. Reduktor nie ma tutaj nic wg mnie do znaczenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mazzik Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > Może wystarczy dać rezystor o niezbyt dużej wartości w szereg? Tak właśnie będę musiał zrobić, pokombinuje z opornikami tak, by komp pokazywał np 100 stopni i do tego dokładając termistor temp nie powinna przekroczyć 100 stopni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 31 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > Tartarini, ale objawy identyczne. Komp odnotowuje błąd (wysoka temp) przełącza na noPb, dioda od > noPb miga i piszczy przełącznik (muszę wcisnąć przycisk, że wiem, że przełączył się na > benzynę, przestaje piszczeć ale dioda nadal miga i jeśli nie zgaszę auta to nie przełączę już > na LPG) > EDYTA, > źle reduktor KME Silver a komp Tartarini. > Reduktor nie ma tutaj nic wg mnie do znaczenia To ciekawe dlaczego usteraka nie występuje czesto u innych no i dlaczego 5 lat był spokój... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > To ciekawe dlaczego usteraka nie występuje czesto u innych no i dlaczego 5 lat był spokój... CZAS mozesz zamontowac jakas rurkę zeby wpadajace powietrze chłodziło czujnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 31 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > Może wystarczy dać rezystor o niezbyt dużej wartości w szereg? Dla niższej temperatury nie będzie > to miało większego znaczenia (charakterystyka wykładnicza), natomiast tu może ratować sprawę. tylko jaką rezystancję wypróbować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 Doświadczalnie. Ja celuje w jakieś najwyżej kilkadziesiąt ohm. A tak w ogóle, to podpinałeś komputer, bo to wcale nie musi być to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 1 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2013 > Doświadczalnie. Ja celuje w jakieś najwyżej kilkadziesiąt ohm. > A tak w ogóle, to podpinałeś komputer, bo to wcale nie musi być to? Tak, zero błedów neistety, tak wiec chyba elektrozawór bo innego wytłumaczenia nie widzę. Tak się zastanawiam, że Włoszech weszło w moją butlę 47 litrów w Polsce 43, a właśnie od tamtego tankowania zaczeły sie problemy... Może ciśnienie coś uszkodziło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubussss Napisano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2013 Witajcie, u mnie dokładnie tak samo (instalacja STAG4). Po odpaleniu auta przełącza się i od razu zaczyna piszczeć tak jakby był błąd i dioda szybko miga. Wystarczy wyłączyć instalację... przejechać tak z 700 metrów i włączyć ją na nowo i wszystko w porządku. Po podłączeniu kompa - zero błędów. Zastanawia mnie to... Pozdrawiam kubussss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 > Witajcie, > u mnie dokładnie tak samo (instalacja STAG4). Po odpaleniu auta przełącza się i od razu zaczyna > piszczeć tak jakby był błąd i dioda szybko miga. Wystarczy wyłączyć instalację... przejechać > tak z 700 metrów i włączyć ją na nowo i wszystko w porządku. Po podłączeniu kompa - zero > błędów. Zastanawia mnie to... > Pozdrawiam > kubussss błedy to błedy a jak mapy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artur-wiater Napisano 7 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2013 > Witajcie, > u mnie dokładnie tak samo (instalacja STAG4). Po odpaleniu auta przełącza się i od razu zaczyna > piszczeć tak jakby był błąd i dioda szybko miga. Wystarczy wyłączyć instalację... przejechać > tak z 700 metrów i włączyć ją na nowo i wszystko w porządku. Po podłączeniu kompa - zero > błędów. Zastanawia mnie to... > Pozdrawiam > kubussss Chyba rozwiazałem problem, dokładnie wyczyściłem konektorki i blaszki elektrozaworu, spryskałem preparatem kontakt i od kliku dni problem nie wystąpił. Czyli wychodzi na to, że słabe połaczenie elektryczne i zawór nie dawał rady przełamac podwyższonego przez upały ciśnienia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2013 > ... dokładnie wyczyściłem konektorki i blaszki elektrozaworu... wychodzi na to, że słabe połaczenie elektryczne i zawór nie dawał rady przełamac podwyższonego przez upały ciśnienia... Sprawdź jakie jest napięcie na elektrozaworze po przełączeniu, może masz za małe napięcie i dlatego na brudnych stykach nie miał siły przełączać ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.