Skocz do zawartości

1.8xe nierówna praca silnika błąd trakcji oraz p0141


trool666

Rekomendowane odpowiedzi

witam.

mam problem przy silniku 1.8xe +lpg z obrotami na niskich ,falują i strasznie szarpie , problemem jest jazda do ok 3tys (robi kangurka)

błedy które wyskakują to :

-C0256

-P0303

-P0170

-P0141 bank 1 sensor 1

po skasowaniu wszystkich na wolnych obrotach wyskakuje odrazu P0141

podmieniony przepływomierz -bez zmian

podmieniona cewka -bez zmian.

dzień wcześniej(ok 70km) po tym jak to sie stało wymieniałem elastyczny łącznik wydechu -wycięcie i wspawanie.-moze ma to cos wspólnego.

przed wystapieniem problemów z obrotami zaświeciła sie kontrolka od trakcji.

jazda jest dośc problamatyczna do osiągnięcia 3 tys obrotów , po przejechaniu ok 15km wyskakuja wszystkie te błędy co opisałem wyżej.

link do zrzuty z blokow pomiarowych na benzynie

-

najpierw praca silnika na wolnych obrotach , potem dodanie gazu do ok 3tys i spuszczenie

-problemem jest wprowadzanie na obroty bo kijowo reaguje na pedał gazu.

zastanawia mnie fakt że temp powietrza na zewnatrz wyswietla 32 st. a w blokach pom. przez przepływke pokazywana jest 42st.???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zmierzyć oczywiście na tej 2 sondzie tak?

Na tej od błędu grzałki...

> jakbyś mi jeszcze podpowiedział jakiego koloru są te przewody od grzałki?

Nie rób sobie jaj... więcej inicjatywy, schemacik do ręki i czytać! Ale mam dobre serce: te od grzałki są tego samego koloru, zwykle...

> a na lpg tez ta sonda jakoś reguluje skład mieszanki? bo na pb i lpg silnik pracuje identycznie

I gen nie, II gen tak, sekwencja pośrednio tak.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na tej od błędu grzałki...

> Nie rób sobie jaj... więcej inicjatywy, schemacik do ręki i czytać! Ale mam dobre serce: te od

> grzałki są tego samego koloru, zwykle...

zwykle.... schemat mam tylko już parę razy w tym schemacie spotkałem się z rozbierznością wg. niego to brązowo czarny z zielono biały lub brązowo czerwony i czerwono biały. bo znów nie jest opisane które to grzałka

> I gen nie, II gen tak, sekwencja pośrednio tak.

> Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wyszło mi 06.2(wytarte mam oznaczenie ew. może być 6.2)

6,2 oma? Czyli sprawna, chyba, że po nagrzaniu robi się przerwa.... Na pewno właściwą sondę mierzyłeś?

A co do błędów to podaj dokładne ich opisy i odmiany, np. "P0123-3 - opis", bo ten sam numer może oznaczać różne usterki.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na ciepłym nie mierzyłem.

sonda 2 za katalizatorem.

dokladne opisy podam poxniej

edit:

-1 błąd ktory po wykasowaniu odrazu sie zaświeca ponownie to -P0141 Nie znajduje

( 4 ) Lambda Sonde Heizkreis offen (Bank 1 Sensor 2)

reszta zaśweca sie podczas jazdy podam je wieczorem

no i po dzisiejszej przejażdżce ten silnik mnie zaskakuje

po porannym zbadaniu oporu grzałki sondy 2 nastąpiła zmiana sytuacji

silnik chodził jak chodzi. ale po dzisiejszej wycieczce nie zaswieca sie bląd p0141 ktory wczesniej z automatu wywalało po odpaleniu auta.ale w zamian jest

P0170 Znajduje( 2 ) abgas mager - czyli korekcja mieszanki

oraz ten stały po zaswieceniu się kontrolki trakcji

C0256 Nie znajduje

( 0 ) Nieznany kod usterki

bloki pomiarowe tez zmieniły wartości głownie dla sond (wiem że z duza rezerwa do tych danych dlatego jutro pomierze miernikiem)

sonda 1 -314mV było 118-137mV

sonda 2 - 294mV bylo 412-431mV

jedyne co mnie zastanawia to temperatura jaką wskazuje przepływka 44st gdy temp powietrza jest 20st.

http://przeklej.org/file/9jWa8U/zrzut.blok3.png

jaka wartość powinna wskazywać przepływka w voltach i na których pinach ją mierzyć?

po dzisiejszej jeździe winna powinna być przepływka no ale ja podmieniałem od kolegi i dalej to samo było :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc tak.

wymieniłem sonde tą 2 za katalizatorem na dedykowana firmy ntk(ngk) , bo po porównaniu bloków pomiarowych z autem kolegi wyszło że ta druga u mnie nie zmienia wartości.

więc wymieniłem popatrzyłem w blokach pomiarowych i teraz ładnie wskazuje ale ........ problem dalej pozostał :/

dalej przerywa z tym że jakby deczko mniej...

ale co ciekawe od wczoraj (jeszcze przed wymianą) zauważyłem że kompletnie silnik sobie nie radzi na benzynie (czy to na zimnych po odpaleniu czy na ciepłym)strasznie przerywa i niechce reagować na gaz z trudnościa wchodzi w obroty a na lpg wkręca sie bez problemu tylko przerywa.

co do błedów to wyskakują tylko te dwa p0170 i ten c0256

a i jeszcze jest problem z wspomaganiem hamulca na wolnych obrotach pedał twardy

ktos ma jakis pomysł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to właśnie sprawdzałem. przewód cały, wyjście z kolektora zaślepiłem , brak reakcji.-dalej przerywa bez zmian

przy pedale nie slychać żeby gdzieś przepuszczało

po odpaleniu wspomaga -pedał idzie na dół, ale nacisne 2 razy i beton , jak sie jedzie i obroty sa powyzej 1,5-2tys, z hamulcem problemów niema

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obawiam się że z poziomu ab-coma nic z tymi korektami nie zrobie,

co najwyżej mogę kasować błędy i podglądać bloki pomiarowe. ew moge ściagnąc kolege z profi sprzetem

a co by wykazało jakby te korekty szły do góry? i jaki one maja wpływ na lpg?

jedna rzecz jest ciekawa że zaczeło się od kontrolki trakcji C0256 i raz na czas kontrolka sie zapala i bląd zapisuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomnij o LPG (najlepiej wyłącz), przynajmniej na czas diagnostyki. Silnik musi chodzić dobrze na podstawowym paliwie.

Abcomem faktycznie dużo nie zdziałasz. Musisz mieć coś lepszego.

Trzeba skasować korekty, żeby mieć punkt startu. Po zamknięciu pętli na lambdzie (o2 sensor loop - closed) obserwujesz jak się zachowują korekty (fuel trim). Jeśli lecą do góry - sterownik dodaje paliwa, jeśli do dołu - odejmuje. Od tego zaczynasz.

Błędem od TC na razie się nie przejmuj. Temp. z przepływomierza też. Program (zwłaszcza tej klasy) nie jest wyrocznią, może pokazywać głupoty. Jeśli chcesz wiedzieć czy czujnik dobrze działa, sprawdź temp. rano, przed odpaleniem silnika. Powinna być taka sama jak temp. silnika (+/- kilka stopni). Poza tym temp. rzędu 40*C nie jest niczym złym. Powietrze nagrzewa się od rozgrzanych przewodów i obudowy filtra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no na benzynie to niewiem czy bym do pracy sie dokulał .

ale na czas diagnostyki wyłącze.

jutro postaram się kolege ściągnąć z programem i podam co sie dzieje.

jak cos trzeba jeszcze sprawdzić to napisz bo trzeba kolege wykorzystac jak juz bedzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

usterka usunięta smile.gif

odpiąłem dolot i patrzyłem przez przepustnice do środka czy nie widać jakiś przebłysków światła(jakby gdzieś pęknięcie było )przy skręcaniu pod palcem poczułem wciśnięty koło przepustnicy przewód , po odepchnięciu go palcem wyskoczył i okazało się że nie był on wciśnięty na króciec tylko obok. Co ciekawe sprawdzałem go wcześniej ,siedział dość mocno to odpuściłem.(ten przewód idzie od filtra powietrza do przepustnicy , zakończony taka fajką.)

jedna usterka , wiele błedów na kompie , pogarszająca się praca na pb. :/

zastanawia mnie tylko fakt jakim cudem ten przewód zeskoczył na autostradzie gdzie przy obrotach ok4tys panuje dość spore podciśnienie.

dzieki za pomoc.:)

co do sondy to stara i tak była na 100% uszkodzona , widocznie ta 2 sonda niema większego znaczenia co do pracy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.