Skocz do zawartości

EGR?


Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki objaw:

Jade na 2 czy 3 czy na 4 czy 5...1200 obrotow, prosta droga, nei dodaje gazu, czyli trzymam stala predkosc obrotowa..

Auto szarpie...przyspiesza, odpuszcza, na tyle ze wyczuwalne...ze szarpie:)

Norma?

Czy to nie przypadkiem EGR?

Forum o EGR

Mozecie sprawdzic czy tez tak macie, mieliscie?

wk..ce jest to szarpanie, nie da sie jechac normalnie tylko albo przyspieszac, albo zwalniac...a akurat 1200 obr pasuje do wiekszosci predkosci w trasie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie mam DPF-a..

Samo szarpanie to jeszcze moze byc kompresor klimy- jak sprzęgiełko niewyregulowane lub się zaciera. Chyba że bez klimy tak samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda to mój pierwszy Diesel, ale już 5 lat nim jeżdżę i nigdy jeszcze nie jechałem od IV biegu wzwyż na takich obrotach. W każdym razie jak tylko zejdę poniżej 1600 to redukuję. Ile on spala przy 1200obr. w trasie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co prawda to mój pierwszy Diesel, ale już 5 lat nim jeżdżę i nigdy jeszcze nie jechałem od IV biegu

> wzwyż na takich obrotach. W każdym razie jak tylko zejdę poniżej 1600 to redukuję. Ile on

> spala przy 1200obr. w trasie?

nie wiem dokladnie, ale ja jezdze spokojnie, w miescie ok 6 do 6,4.

Trasa 6?

Oczywiscie nie dodaje w podloge na takich obrotach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moze wybite poduchy/...no nie wiem, moze sprawdze przy okazji jak bede w serwisie we wrocku...

> Ale tak nie macie?

Mnie się zdaje ze deko za niskie obroty ,próbowałem dzisiaj tak jechać ale auto mułowate no.gifhmm.gif

Może dla tego ze 38 stopni na zewnątrz było ok.gifhehe.gif

Ja staram się trzymać na 1800-2000 obrotów i płynnie smiga i ma niskie spalanie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ile wychodzi?

> moze zle napisalem..toczenie sie z takimi obrotami powoduje czkawke..

Po mieście 6,5-7,5

na trasie mój rekord poniżej 5 ok.gifzlosnik.gif

1800-2000 czkawka ? smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po mieście 6,5-7,5

> na trasie mój rekord poniżej 5

> 1800-2000 czkawka ?

no nie, to moja srednia ok 6,5, ..

a czkawke ma przy 1200..

jade np prosta droga, przy 3-ce mialbym z 2,7tys obrotow, na 4-ce mam z 1200..na wiec po co mam ciagnac ciagle na 2ki, jak mam do przejechania ok 2 km taka droga...wiec 1200 nie jest tragedia.

Ale czkawka jakas jest, jak lekko dodam gaz znika, jak poczekam az spadna obroty ponizej (nie dodaje gazu) to tez czkawka znika, jak trzymam na poziomie 1200 jakby szarpal..dodaj gazu, odejmij..i tak sobie czka..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może faktycznie wyczyść ten egr albo na autostradę i w palnik 140/h ok.gif

p.s. sory znowu cos mnie się pierdzieli i zamiast swój post Twój chciałem edytować ! mlot.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może faktycznie wyczyść ten egr albo na autostradę i w palnik 140/h

> p.s. sory znowu cos mnie się pierdzieli i zamiast swój post Twój chciałem edytować !

Spokojnie przeganiam co jakis czas, ostatnio pojechal troche za duzo...ale bylo gdzie i jak:)

Slyszalem (czytalem) ze nasz EGR nei dziala 0-1 wo jak we fiacie, ale dziala na calym zakresie i takie rzeczy moga sie dziac..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu zrezygnuj z jazdy na tak niskich obrotach. W Dieslach na niskich obrotach osadza się więcej sadzy wszędzie do tego są dużo większe naprężenia na kole dwumasowym, panewkach, wale korbowym i rozrządzie. Powstają też większe wibracje i po tyłku dostają poduszki. Ostatnio machnąłem autostradą 400km i wyszło 6,5l/100km przy prędkości 130-160km/h czyli obroty 2-2,5k. Jakby palił niewiele ponad 4litry przy 1200 obr. to sam bym się zastanowił a tak to nie oszczędzaj silnika, gaz do dechy, a wszystko przeczyścisz devil.gif

Kiedyś miałem traskę Wawa-Wałbrzych-Wawa w jeden dzień do zrobienia. W jedną stronę jechałem muskając pedał gazu, obroty nie więcej jak 2000 spalił 5,7l/100km. W drodze powrotnej jechałem już normalnie czyli kręcąc podczas przyspieszania do 3tys. i wyszło 5,9l/100km zlosnik.gif

Tylko tyle że na pokładzie miałem o jakieś 100kg mniej, ale i tak od tamtej pory ten akurat silnik wyleczył mnie z eco-drive'ingu bo różnice w spalaniu vs styl jazdy nie są warte zachodu ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.