Skocz do zawartości

Amatorska naprawa blacharska


bemcik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Z racji tego że tuning również łączy się z modelowaniem nadwozia a na AK nie zauważyłem kącika blacharskiego to zapewne Wy będziecie mieli największe doświadczenie w tej branży.

Muszę dokonać naprawy blachy (szpachlowanie) i chciałem się zapytać o amatorski rynek produktów do tego celu. Byłem w OBI oraz Castoramie i zakupiłem w tym drugim markecie (m.in. z racji niższej ceny ) zestaw szpachlówek firmy Auto-Fit. Stosował Ktoś z Was te produkty (poprzednio z myślą o naprawie kupiłem sobie Novola ale zapomniałem o nim i się nieco już zestarzał) ? Widzę że firma która to sprzedaje wrzuca nawet na YT filmy instruktażowe + ma forum z poradami odnośnie napraw. Moje dotychczasowe doświadczenie w tej branży to były naprawy na demoludach na zasadzie; papier ścierny, minia i jakiś tam lakier a tutaj dowiaduje się że są jakieś blendery (ponoć redukują przejście lakieru - stosował to Ktoś? ) etc.

Da się taką naprawę od zera samodzielnie i to w miarę fachowo przeprowadzić? Filmy na YT jakoś tak mnie uskrzydliły i czuję że muszę spróbować zlosnik.gif , auto stare o małej wartości więc albo się czegoś nowego w życiu nauczę albo stracę ok 150 zł.

Dostanę od Was jakieś fachowe porady w zakresie takiej naprawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Z racji tego że tuning również łączy się z modelowaniem nadwozia a na AK nie zauważyłem kącika

> blacharskiego to zapewne Wy będziecie mieli największe doświadczenie w tej branży.

> Muszę dokonać naprawy blachy (szpachlowanie) i chciałem się zapytać o amatorski rynek produktów do

> tego celu. Byłem w OBI oraz Castoramie i zakupiłem w tym drugim markecie (m.in. z racji

> niższej ceny ) zestaw szpachlówek firmy Auto-Fit. Stosował Ktoś z Was te produkty (poprzednio

> z myślą o naprawie kupiłem sobie Novola ale zapomniałem o nim i się nieco już zestarzał) ?

> Widzę że firma która to sprzedaje wrzuca nawet na YT filmy instruktażowe + ma forum z poradami

> odnośnie napraw. Moje dotychczasowe doświadczenie w tej branży to były naprawy na demoludach

> na zasadzie; papier ścierny, minia i jakiś tam lakier a tutaj dowiaduje się że są jakieś

> blendery (ponoć redukują przejście lakieru - stosował to Ktoś? ) etc.

> Da się taką naprawę od zera samodzielnie i to w miarę fachowo przeprowadzić? Filmy na YT jakoś tak

> mnie uskrzydliły i czuję że muszę spróbować , auto stare o małej wartości więc albo się

> czegoś nowego w życiu nauczę albo stracę ok 150 zł.

> Dostanę od Was jakieś fachowe porady w zakresie takiej naprawy?

Co konkretnie chcesz naprawić\szpachlować?

Całą procedure moge Ci opisać wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co konkretnie chcesz naprawić\szpachlować?

> Całą procedure moge Ci opisać

2 rzeczy mnie naglą - zgrzew blach ( miejsce łączenia poszycia ściany tylnej zew-wew) to jest to miejsce na które nakłada się uszczelkę tylnej klapy oraz muszę zabezpieczyć spływ z szyby tylnej (między uszczelką kufra a rantem błotnika tylnego okolice montażu zawiasu + siłownika klapy tył) Samochód typu sedan.

Na chwilę obecną mam zdemontowane wszystko pod naprawę i za sprawą szczotki drucianej oraz krążków nakładanych na wiertarkę zrzuconą rdzę z tych miejsc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wiadomo zaczynasz od czyszczenia danych miejsc,pozniej dobrze jest to rozmatować (jezeli znaki czyszczenia wejda na powierzchnie plaska) krazkiem 120 lub 240.

Ja zawsze daje na miejsca czyszczenia epoksyd,potem dopiero kłade podklad.

Epoksyd nie przepuszcza wody wiedz daje lepsze zabezpieczenie.

Podklad docierasz w Twoim przypadku od razu na tz 'pol mokro' czyli delikatnie moczysz papier na wode 600-800 (w zaleznosci od koloru) z regoly uzywa sie 800 i tak powinno byc. Docierasz i od razu wycierasz. Na koncu malujesz.

W przypadku Morgana jest to troche inaczej,gdyz klapa jest duza powierzchnia prosta rzucajaca sie w oczy.

Czyscisz,matujesz,epoksyd na to,potem podklad i docierasz to klockiem papierem 180,pozniej na miekkiej podkładce 240 i 320,nastepnie rowniez na wode 800.

Dobrze pamietac jest o zabezpieczeniu tego jakas konserwacja.

Osobiscie robie swoj przepis,olej+parafina,ale na rynku jest duzo specyfikow. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podklad docierasz w Twoim przypadku od razu na tz 'pol mokro' czyli delikatnie moczysz papier na

> wode 600-800 (w zaleznosci od koloru) z regoly uzywa sie 800 i tak powinno byc.

OK, ale w moim przypadku przy obróbce ze szpachlą to chyba niewskazane jest działanie z tą wodą ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlatego pisałem na 'pol mokro',jak bedziesz od razu wycieral to nic sie nie stanie z reszta przed

> szpachlowaniem uzyj epoksydu

a na jakich produktach (firma) pracujesz ?

Czy ten epoksyd na dobrze oczyszczoną blachę przy nałożeniu szpachli, podkładzie, bazie i klarze jest naprawdę niezbędny? Jeśli tak to podaj mi proszę coś co zablokuje ew rozwój niedoczyszczonej rdzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a na jakich produktach (firma) pracujesz ?

> Czy ten epoksyd na dobrze oczyszczoną blachę przy nałożeniu szpachli, podkładzie, bazie i klarze

> jest naprawdę niezbędny? Jeśli tak to podaj mi proszę coś co zablokuje ew rozwój

> niedoczyszczonej rdzy.

Ja go stosuje,nie musisz stosować,ja po prostu byłem tak uczony przez moich mistrzów zlosnik.gif

Dobre jest na korozje preparat brunox ale jest raczej troche w cenie.

Firmy epoksydow itp z regoly uzywam novola,maxmayera czy szpachli chalangera,ale to juz sa ceny z wyzszych polek. Novol jest bardzo dobra firma i cena sa atrakcyjne ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OK, ale w moim przypadku przy obróbce ze szpachlą to chyba niewskazane jest działanie z tą wodą ?

Nigdy nie docieraj szpachli na mokro i jakieś pół mokro.

Szpachla jest jak gąbka, ciągnie wodę, będzie Ci się wydawało, że jest wysuszona a w porach będziesz miał sporo wilgoci która wyjdzie przy lakierowaniu.

Szpachla tylko na sucho nono.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nigdy nie docieraj szpachli na mokro i jakieś pół mokro.

> Szpachla jest jak gąbka, ciągnie wodę, będzie Ci się wydawało, że jest wysuszona a w porach

> będziesz miał sporo wilgoci która wyjdzie przy lakierowaniu.

> Szpachla tylko na sucho

Mi chodziło o podkład na mokro nie szpachle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pytanko mam.

> Ile max szpachli (grubość w mm) jednorazowo można zarzucić na blachę i ile trzeba poczekać na jej

> utwardzenie przed podkładowaniem

Szpachle nakładasz małymi warstwami zeby dobrze wyschła,

grubo nałozysz bezie sie walkowac i w srodku bedzie swierza.

Ile czasu? mysle ze na instrukcji jest ale cos ok 10min.

pamietaj ze utwardzacza zawsze dajesz 5% tyle ile wezmiesz szpachli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.