pfikusny Napisano 26 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2013 Zakładamy, że chciałbym maksymalnie dobrą ochronę w razie wiadomo czego Czy da się / jest sens - pod "normalne" ciuchy motocyklowe (z ochraniaczami) zakładać jeszcze coś takiego: http://www.24mx.pl/motocykl/p/buzer-ochronny-richa/15288/ochraniacze-motocyklowe/k303/ czy bardziej: http://www.24mx.pl/motocykl/p/ochraniacz...tocyklowe/k303/ a może: http://www.24mx.pl/motocykl/p/kamizelka-ochronna-leatt-3df/30779/ochraniacze-motocyklowe/k303/ Do tego: - stabilizator karku - ochraniacz kolana / goleni ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czajnior Napisano 26 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2013 IMHO nie ma sensu Znaczna ilość wypadków na moto kończy się złamaniem podstawy czaszki lub pęknięciem kręgosłupa w odcinku szyjnym. Inwestowanie z zbroje to moim zdaniem tylko pogorszenie sobie komfortu. Wychodzę z założenia że dobry markowy kombinezon da Ci wszystko czego potrzebujesz w raize upadku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 26 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2013 > Zakładamy, że chciałbym maksymalnie dobrą ochronę w razie wiadomo czego > Czy da się / jest sens - pod "normalne" ciuchy motocyklowe (z ochraniaczami) zakładać jeszcze coś > takiego: > http://www.24mx.pl/motocykl/p/buzer-ochronny-richa/15288/ochraniacze-motocyklowe/k303/ > czy bardziej: > http://www.24mx.pl/motocykl/p/ochraniacz...tocyklowe/k303/ > a może: > http://www.24mx.pl/motocykl/p/kamizelka-ochronna-leatt-3df/30779/ochraniacze-motocyklowe/k303/ > Do tego: > - stabilizator karku > - ochraniacz kolana / goleni > ??? jak masz w kurtce zintegrowane ochraniacze to naprawde ciezko ci bedzie wepchnac jeszcze jedne pod spod, a komfort jazdy bedzie zaden, o ile wogole uda ci sie pozapinac buzser jest fajny jako 'zamiast' przy czym z tego co mi sie wydaje to raczej zostal zaprojektowany do off-road gdzie predkosci mniejsze, szanse na klasycznego szlifa tez, a za to duze ryzyko uderzen z przeszkodami wiec o ile przy stuknieciu w drzewo czy glebe cie ochroni to przy szlifie i darciu o asfalt juz niekoniecznie. Zolw to zolw, jesli masz dobrego zolwia w kurtce to nie potrzebujesz drugiego. Przy czym IMHO taki zolw przypiety do ciebie jest nieco lepszy niz taki w kurtce - jakos mam wrazenie ze kurtki sie kupuje luzniejsze wiec i ryzyko ze ten zintegrowany sie nie ulozy, albo przesunie jest wieksze. W przypadku kombi imho nie ma roznicy czy masz zintegrowany czy osobny - oczywiscie o ile sa tej samej klasy. co do tej koszulki z gąbkami to nie mam zdania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 26 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2013 Witam. Osobiście, wyszedłęm z założenia, że trzeba kupić dobry kombinezon z maksymalnie upchanymi ochraniaczami. Kombinezon ma ściśle przylegać, ale ma mieć wbudowane też "miejsca rozciągające się", co by nie utrudniał ruchu. Mnie osobiście się źle jeździ z dopiętym żółwiem "twardym". Stąd też, na co dzień jeżdżę z "wkładką z pianki". Zbroje też posiadam, ale to na upały, i tylko krótkie trasy wokół komina. Na dalsze, choćby nie wiem ile stopni było, komplet skórzany. Ważne jest, abyś przewidywał i nie zapierdzielał. Jedna złota zasada, nie widzisz, nie jedziesz. Masz mieć taką prędkość, abyś mógł wyhamować w razie "W". Wiem, że to dziwnie brzmi, ale ratuje życie w wielu sytuacjach. Pośpiech, duża prędkość, to zły pomysł w połączeniu z 2oo. Na autostradzie, dwu pasie można, ale np. dzisiaj na Chorzowskiej w GL kolo koparką z "parku wyskoczył". Pierwsze auta zaczęły hamować, ale znalazło się kilku, którzy zaczęli wyprzedzać "w locie". A wiesz dobrze, że Chorzowską od Zabrza, tam nikt 50km/h nie jedzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 26 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2013 > IMHO nie ma sensu Znaczna ilość wypadków na moto kończy się złamaniem podstawy czaszki lub pęknięciem kręgosłupa w > odcinku szyjnym. Inwestowanie z zbroje to moim zdaniem tylko pogorszenie sobie komfortu. Normalnie az dziw, ze zyje ! Przy jakiej predkosci i w jakim terenie ? Jezdsdziles kiedys w czyms takim ? Amiem twierdzic, ze nie. Wcale niema dyskomfortu, ( co najwyzej czlowiek sie bardziej poci ) ruchzow czy psychicznych. Nawet o przyzwyczajeniu nie mowie. > Wychodzę z założenia że dobry markowy kombinezon da Ci wszystko czego potrzebujesz w raize upadku. Wiecej niz dyskusyjne. Z zalozenia mozesz wychodzic, pytanie tylko jakie ktos inny ma zalozenia. Ja w upaly jezdza w bionicach Alpiny , mialem wypadek podczas ktorego mialem na bionic'ach jeansy ( spodnie poszly w strzepy ) brakowalo w nich protektorow bioder. Zakupilem wiec shorty Alpiny. Na to dokupilem ciuchy ( textylne i skore ) i tylko tak jezdze. Jak widze jakie badziewie jako protektory wklada do swoich kombinezonow Dainese to mnie w kryzys bierze. Inni markowi producenci wcale nie sa lepsi, kroluje Rukka ( pod wzgledem badziewia ). W testach jest identycznie. Norma EN 1642 to nie wymiernik bezpieczenstwa co najwyzej numer na papierze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 26 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2013 > Jak widze jakie badziewie jako protektory wklada do swoich kombinezonow Dainese to mnie w kryzys > bierze. Inni markowi producenci wcale nie sa lepsi, kroluje Rukka ( pod wzgledem badziewia ). > W testach jest identycznie. Norma EN 1642 to nie wymiernik bezpieczenstwa co najwyzej numer na > papierze. Z tego co widziałem - większość ochraniaczy w ciuchach to zwykła, tania pianka PE (chemicznie sieciowana). Nie widziałem jeszcze ochraniaczy z pianki silikonowej (a mam zamiar sobie zrobić właśnie takie). EDIT Nie widziałem - w sensie w ciuchach, z którymi miałem do czynienia. Na żywo bawiłem się takimi wkładkami - nieporównywalne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 26 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2013 bez sensu lepiej sobie dokupić kamizelke z airbagiem no i kase poprzeznaczać na szkolenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.