sid89 Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 Jak macie podłączone węże wodne w 1.1 z gazem? Bo ja podłączałem jeden pod spływ ze zbiorniczka wyrównawczego, drugi pod dolny od nagrzewnicy. Z tego co patrzyłem w trzech innych autach (lanos 1.5, skoda felicja 1.3 i bmw e36 318), wszystkie te auta miały obydwa węże podpięte pod jeden i drugi wąż nagrzewnicy. Efekt w sumie u mnie taki, że wolno robią się ciepłe węże od reduktora i muszę dłuższy kawałek przejechać, żeby obroty się ustabilizowały. A. Dodam, że jak miałem 900, to były tak samo podpięte jak mam teraz (jeden w spływ zbiorniczka wyrównawczego, drugi do nagrzewnicy) i jakoś od razu się grzał reduktor i obroty były równiutkie. Jak jest u was? foto mile widziane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerzyk_ Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 najlepiej wpiąć się szeregowo w wąż wychodzący z nagrzewnicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eosik Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 > najlepiej wpiąć się szeregowo w wąż wychodzący z nagrzewnicy najlepiej rownolegle, bo szeregowo to dlugo sie bedzie nagrzewalo w srodku, albo parowniik sie dlugo bedzie rozgrzewal, zalezy co pierwsze w szeregu. jak masz tak jak teraz, to zima nie dogrzejesz parownika. najlepiej w maly uklad sie wpiac, bo on jest ciagle otwarty i plyn krazy od razu po odpaleniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerzyk_ Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 > najlepiej rownolegle, bo szeregowo to dlugo sie bedzie nagrzewalo w srodku, albo parowniik sie > dlugo bedzie rozgrzewal, zalezy co pierwsze w szeregu. pierwsza grzeje się nagrzewnica potem parownik, zimą to najlepsze rozwiązanie dla komfortu w środku > jak masz tak jak teraz, to zima nie > dogrzejesz parownika. najlepiej w maly uklad sie wpiac, bo on jest ciagle otwarty i plyn krazy > od razu po odpaleniu dogrzewa się i to bardzo szybko: miałem tak w 1.1, 1.2 i 1.4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sid89 Napisano 14 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Września 2013 > pierwsza grzeje się nagrzewnica potem parownik, zimą to najlepsze rozwiązanie dla komfortu w środku > dogrzewa się i to bardzo szybko: miałem tak w 1.1, 1.2 i 1.4 To teraz poprosiłbym o wyjaśnienie co znaczy podłączyć szeregowo, a co równolegle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eosik Napisano 14 Września 2013 Udostępnij Napisano 14 Września 2013 > To teraz poprosiłbym o wyjaśnienie co znaczy podłączyć szeregowo, a co równolegle szeregowo, czyli tniesz jeden waz od nagrzewnicy i wstawiasz po drodze parownik. rownolegle, to tniesz obydwa weze i zakladasz trojniki, a do trojnikow podlaczas parownik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ociec Napisano 16 Września 2013 Udostępnij Napisano 16 Września 2013 > szeregowo, czyli tniesz jeden waz od nagrzewnicy i wstawiasz po drodze parownik. W CC możesz tak zrobić (oprócz wersji z klimą). W SC wyłączając ogrzewanie zamykasz zaworem przepływ płynu przez nagrzewnicę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafi278 Napisano 16 Września 2013 Udostępnij Napisano 16 Września 2013 > W SC wyłączając ogrzewanie zamykasz zaworem przepływ płynu przez nagrzewnicę. masz rację nie krąży przez nagrzewnicę, ale krąży przez zawór nagrzewnicy i przepływ jest nadal tylko z pominięciem nagrzewnicy więc można połączyć w szereg zarówno w CC jak i SC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.