Skocz do zawartości

Hamulce seicento


tymekradom

Rekomendowane odpowiedzi

witam

W piątek jadąc moim seicento miałem dziwną sytuację. Otóż próbowałem zwolnic lekko naciskając hamulec, miałem wrażenie że wpadł w podłogę, tak jakby przepuścił trochę ale zwolniłem. Pomyślałem że może zdawało mi się. Kontynuowałem jazdę ale podczas ponownej próby hamowania, hamulec wpadł w podłogę, nacisnąłem drugi raz hamulec poprawił się ale delikatnie zarzuciło samochodem. Zatrzymałem się płyn hamulcowy był w zbiorniczku. Wydawało się ze wszystko ok. Natomiast tylne prawe koło było gorące i jak się okazało podczas próby ruszania było zablokowane. Odczekałem trochę, koło się odblokowało i pojechałem. W domu ściągnąłem kolo bęben ale wszystko było ok. Cylinderek nie zapieczony ładnie pracował. Profilaktycznie odpowietrzyłem układ. Póki co wszystko działa poprawnie, nie mniej jednak trochę mnie ta sytuacja zaniepokoiła. Nie wiem czy wymienić pompę hamulcową? Co Panowie proponujecie zrobić z tym fantem? Dodam ze seicento ma 14 lat, płyn był wymieniany na wiosnę tego roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W SC zdarzało się, że rdzewiała pompa w środku i ten pierwszy tłoczek na który działa popychacz serwa nie wracał do pozycji wyjściowej, bo się przycierał. Później właśnie był taki efekt wpadania pedału w podłogę albo hamulce działały tylko, że bardzo słabo. A co do przegrzewania się tylnego hamulca, sprawdź dokładnie rozpieraki od ręcznego czy pracują swobodnie i linkę ręcznego. Może zardzewiała i czasami nie luzuje się. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie nie odbił ci hamulec ręczny (linka) i stąd gorące koło, ciągłe tarcie i opory czego skutkiem było wpadnięcie pedału w podłogę z powodu zagotowanego płynu.

Miałem identyczną sytuację w znajomego aucie - jak się ręką odciągnęło mechanizm hamulca za tarczą kotwiczną było ok, ale samo nie chciało wracać. W środku pod bębnem wszystko wyglądało ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie nie używam hamulca ręcznego, nie mniej jednak nie czułem wcześniej aby koło blokowało, samochód lekko się toczył.

Jest sens wymienić pompę

Prawdopodobnie nie odbił ci hamulec ręczny (linka) i stąd gorące koło, ciągłe tarcie i opory czego

> skutkiem było wpadnięcie pedału w podłogę z powodu zagotowanego płynu.

> Miałem identyczną sytuację w znajomego aucie - jak się ręką odciągnęło mechanizm hamulca za tarczą

> kotwiczną było ok, ale samo nie chciało wracać. W środku pod bębnem wszystko wyglądało ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ja mam takie pytanie od jakiegoś czasu pedał hamulca podczas hamowania wpada trochę głębiej i

> przy odpalaniu gdy się trzyma na hamulcu, pedał hamulca idzie w duł

> czy to normalne czy coś się dzieje

jesli wpada w dol przy odpalaniu to bd dobrze bo znaczy że serwo jeszcze działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.