bergerac Napisano 24 Września 2013 Udostępnij Napisano 24 Września 2013 Koleżance padł dzisiaj Pug 206 1.4 hdi. Nie odpalił, wyglądało jak pad akumulatora. Aku firmy Banner, wymieniony rok temu - nówka sztuka. Przed odpaleniem napięcie na aku - 11,8V. Po podłączeniu kabli odpalił od razu. Po odpaleniu napięcie na aku 14,4V. Wg mnie to padł akumulator, bo ładowanie raczej jest. Co myślicie ? Ten akumulator to porządny sprzęt, czy jakaś lipa ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 24 Września 2013 Udostępnij Napisano 24 Września 2013 > Koleżance padł dzisiaj Pug 206 1.4 hdi. Nie odpalił, wyglądało jak pad akumulatora. > Aku firmy Banner, wymieniony rok temu - nówka sztuka. Przed odpaleniem napięcie na aku - 11,8V. Po > podłączeniu kabli odpalił od razu. Po odpaleniu napięcie na aku 14,4V. > Wg mnie to padł akumulator, bo ładowanie raczej jest. Co myślicie ? Ten akumulator to porządny > sprzęt, czy jakaś lipa ? Nawet porządne potrafią paść po roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 24 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2013 > Nawet porządne potrafią paść po roku. oczywiście, że może się zdarzyć. Natomiast bardziej chodzi mi o to, czy moja diagnoza jest słuszna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 24 Września 2013 Udostępnij Napisano 24 Września 2013 > oczywiście, że może się zdarzyć. Natomiast bardziej chodzi mi o to, czy moja diagnoza jest słuszna. Najprościej ją potwierdzić przez wymianę akumulatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malutki640 Napisano 24 Września 2013 Udostępnij Napisano 24 Września 2013 > Nawet porządne potrafią paść po roku. A może sprawdzić ładowanie a także upływ prądu. Banner raczej dobrze mi sie kojarzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 24 Września 2013 Udostępnij Napisano 24 Września 2013 Czy padł czy nie to nie wiem, ale 11.8 to zbyt mało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 24 Września 2013 Udostępnij Napisano 24 Września 2013 > ...Przed odpaleniem napięcie na aku - 11,8V... Albo coś go obciąża i: "kradnie" prąd na postoju albo padł. Trzeba zmierzyć prąd przy wyłączonym silniku i wyjętym kluczyku. Jeśli będzie kilkadziesiąt do kilkuset mA to jest OK i to raczej pad akumulatora. Jeśli będzie sporo więcej to trzeba szukać co: "kradnie". Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RederOr Napisano 24 Września 2013 Udostępnij Napisano 24 Września 2013 > Jeśli będzie kilkadziesiąt do kilkuset mA to jest OK Kilkadziesiąt to będzie ok, kilkaset już raczej nie. Zwykle 30-50mA jest normalne, powyżej trzeba się przyjrzeć co mamy w samochodzie, a kilkaset to wręcz pewnik "zwarcia". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RederOr Napisano 24 Września 2013 Udostępnij Napisano 24 Września 2013 Napięcie bardzo niskie. Podładować aku, sprawdzić czy się da naładować (może się już nie dać), potem sprawdzić pobór prądu (patrz 2 posty wyżej) i obserwować jak zjeżdża napięcie. Dobry test to obserwacja spadku napięcia przy rozruchu, ale to trzeba mieć dobry miernik (z "oscyloskopem") lub możliwość logowania danych z komputera samochodu. U mnie aku ledwo zipie, napięcie ma 12.3 V, oczko zielone (pic na wodę), a napięcie przy odpalaniu spada do 8V (logi z komputera). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 24 Września 2013 Udostępnij Napisano 24 Września 2013 Czy w samochodzie jest radio, które da się zostawić włączone(standard u znajomego)? Porządnie naładować akumulator a następnie sprawdzić pobór prądu przy wyłączonym silniku, najlepiej 10-20minut po wyjęciu kluczyka i zamknięciu drzwi. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 24 Września 2013 Udostępnij Napisano 24 Września 2013 > Koleżance padł dzisiaj Pug 206 1.4 hdi. Nie odpalił, wyglądało jak pad akumulatora. > Aku firmy Banner, wymieniony rok temu - nówka sztuka. Przed odpaleniem napięcie na aku - 11,8V. Po > podłączeniu kabli odpalił od razu. Po odpaleniu napięcie na aku 14,4V. > Wg mnie to padł akumulator, bo ładowanie raczej jest. Co myślicie ? Ten akumulator to porządny > sprzęt, czy jakaś lipa ? mam znajomą, której losowo co jakiś czas 206 podjada prąd. do tego czasami też centralny zamek i radio żyją własnym życiem. z tego co mi sugerował znajomy elektryk prawdopodobnie sypie się moduł pod skrzynką bezp albo w samej skrzynce. Co jak BSI w renówkach. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deltabox Napisano 24 Września 2013 Udostępnij Napisano 24 Września 2013 Radio powinno być podpięte głównym przewodem pod stacyjkę, wtedy prądu nie powinno pobierać. W poprzedniej robocie mieliśmy taki fajny miernik z obejmą, którą obejmowało się kabel + i pisało wtedy pobór prądu stałego na postoju. Po wyjmowaniu po kolei bezpieczników szło wyniuchać co pobiera za duży prąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 24 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2013 > Radio powinno być podpięte głównym przewodem pod stacyjkę, wtedy prądu nie powinno pobierać. W > poprzedniej robocie mieliśmy taki fajny miernik z obejmą, którą obejmowało się kabel + i > pisało wtedy pobór prądu stałego na postoju. Po wyjmowaniu po kolei bezpieczników szło > wyniuchać co pobiera za duży prąd. nie mierzyłem poboru prądu, bo nie miałem jak odpiąć aku na szybko. Natomiast tam nie ma za bardzo co pobierać prądu. Poza tym problem wystąpił nagle, nie po montażu dodatkowych akcesoriów, itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deltabox Napisano 24 Września 2013 Udostępnij Napisano 24 Września 2013 Czasami radio, jak wysuszą się w nim kondensatory, zaczyna pobierać duże ilości prądu, jeśli jest podłączone bezpośrednio do prądu aku. Miałem tak dwa razy w swoich wozach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 25 Września 2013 Udostępnij Napisano 25 Września 2013 > taki fajny miernik z obejmą, którą obejmowało się kabel + Ta obejma to tzw. cęgi a miernik to tzw. miernik cęgowy. Dokładność pomiaru takiego miernika jest ograniczona(mierzy on pole elektromagnetyczne, które jest dość łatwe do zakłócenia), małe prądy, lepiej mierzyć wpinając amperomierz w szereg. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.