Skocz do zawartości

Naprawa zerwanego gwintu w piascie koła


volf6

Rekomendowane odpowiedzi

> Czy stosował ktoś zestawy naprawcze firmy Quatros .

> Są znacznie tańsze niż oryginalne Helicoil czy V-coil. Pytanie czy to jest coś warte

czy wymiana piasty jest tak kosztowna że myślisz o tulejach? wiem że to pewnie jedna z 4 czy 5 śrub koła ale.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy wymiana piasty jest tak kosztowna że myślisz o tulejach? wiem że to pewnie jedna z 4 czy 5 śrub

> koła ale.....

...ale własnie co?

Bo tak naprawiony gwint będzie w tym wypadku nie gorszy niż oryginał.

Co do tematu - można by się upewnić, że zewnętrzny gwint sprężynki jest identyczny z renomowanymi re-coilami i ewentualnie nabyć tani zestaw (tak naprawdę chodzi tylko o niestandardową średnicę wiertła i niestandardowy gwintownik) a stosować renomowane sprężynki (same sprężynki to przecież grosze)

BTW kiedyś naprawiałem zerwany gwint bez zakupowania zestawu - gwintownik dobrałem metryczny drobnozwojowy, wiertło też jakieś w miarę dostępne. No ale to było zerwane M8 i było łatwo poza tym to nie była piasta tylko szpilka kolektora w głowicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówiłem ten zestaw, zobaczymy co z tego wyjdzie grinser006.gif

Co do pytania o sens takiej naprawy zamiast wymiany piasty to myślę, że warto spróbować. Zwłaszcza, że przy wymianie piasty trzeba dać nowe łożysko i czujnik ABS, bo stary raczej nie da się wyjąć bez uszkodzenia a trzeba go wyjąć by wymienić łożysko oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zwłaszcza,

> że przy wymianie piasty trzeba dać nowe łożysko i czujnik ABS, bo stary raczej nie da się

> wyjąć bez uszkodzenia a trzeba go wyjąć by wymienić łożysko

Auto z podpisu? I najważniejsze, mowa o przodzie czy o tyle? Jeśli przód to nie trzeba zmieniać łożyska i nie trzeba ruszać czujnika ABS, a nowa piasta w ASO to 100zł ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Auto z podpisu? I najważniejsze, mowa o przodzie czy o tyle? Jeśli przód to nie trzeba zmieniać

> łożyska i nie trzeba ruszać czujnika ABS, a nowa piasta w ASO to 100zł

Przód a auto prawie to samo, ale już po lifcie, znaczy jtd.

Tylko obawiam się, czy przy wyciskaniu starej i wciskaniu nowej piasty łożysko jednak nie ucierpi hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.