Gripen Napisano 22 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2006 Otóż na ten temat można dużo pisać. Pokusiłem sie o kupno żarówek marki Hella 60/55W, jakies tam blucośtam, standardzik. Zabrałem się do wymiany i .... patrze na stare, a na nich napisane jest .... 100/90 W No to cyk, do instrukcji Clarusa i czytam jak byk: 60/55W . Przy złączach widac lekko powypalane slady, wytopiona kalafonia czy jakoś tak. Czy te slady mogą świadczyć o za mocnych żarówkach ? Żarówki mogły przeciążać instalację ? Powoli dochodze do wniosku, że tak. Co Wy na to ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 22 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2006 oczywiscie ze mogly i to zrobily jak sam widzisz ale skoro bangla to zakladaj te nowe i bedzie si PS sprawdz spadek napiecia na zarowce bo w KIA sa straszne ubytki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kanu Napisano 22 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2006 > Otóż na ten temat można dużo pisać. > Pokusiłem sie o kupno żarówek marki Hella 60/55W, jakies tam > blucośtam, standardzik. Zabrałem się do wymiany i .... patrze > na stare, a na nich napisane jest .... 100/90 W No to cyk, do > instrukcji Clarusa i czytam jak byk: 60/55W . Przy złączach > widac lekko powypalane slady, wytopiona kalafonia czy jakoś tak. > Czy te slady mogą świadczyć o za mocnych żarówkach ? Żarówki > mogły przeciążać instalację ? Powoli dochodze do wniosku, że > tak. Co Wy na to ? mogły mogły, nawet jak widać po śladach musiały miałem podobnie, od tamtego czasu stosuje przepisowe 55/60W Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 22 Lutego 2006 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2006 > oczywiscie ze mogly i to zrobily jak sam widzisz ale skoro bangla to > zakladaj te nowe i bedzie si Nowe juz świecą. > PS sprawdz spadek napiecia na zarowce bo w KIA sa straszne ubytki A zmierzyłem i nie jest tak tragicznie, jakies 0,15 V w porywach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 22 Lutego 2006 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2006 > mogły mogły, nawet ja widać po śladach musiały > miałem podobnie, od tamtego czasu stosuje przepisowe 55/60W Wygląda, że poprzedni własciciel miał za ciemno A zarówki te 100/90 wcale nie byle jakie, Tungsram duolux. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kanu Napisano 22 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2006 > Wygląda, że poprzedni własciciel miał za ciemno A zarówki te 100/90 > wcale nie byle jakie, Tungsram duolux. eee widocznie lubił czasem komuś po oczach dać światłami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 22 Lutego 2006 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2006 > eee widocznie lubił czasem komuś po oczach dać światłami Czy to normalne, napylone jest czymśtam ciemnym na główce żarówki - to ciemne się starło jak je wyjmowałem. Normlane ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 22 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2006 > Otóż na ten temat można dużo pisać. > Pokusiłem sie o kupno żarówek marki Hella 60/55W, jakies tam > blucośtam, standardzik. Zabrałem się do wymiany i .... patrze > na stare, a na nich napisane jest .... 100/90 W No to cyk, do > instrukcji Clarusa i czytam jak byk: 60/55W . Przy złączach > widac lekko powypalane slady, wytopiona kalafonia czy jakoś tak. > Czy te slady mogą świadczyć o za mocnych żarówkach ? Żarówki > mogły przeciążać instalację ? Powoli dochodze do wniosku, że > tak. Co Wy na to ? Dokładnie. Takiego odkrycia kiedyś dokonałem w swoim Polonezie. A przedtem słabo palił zimą, mimo nowego akumulatora, a złączki do żarówek były sfajczone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 22 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2006 > Nowe juz świecą. > A zmierzyłem i nie jest tak tragicznie, jakies 0,15 V w porywach 0.15V????? wzgledem klem???? to szczyt idealu!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 22 Lutego 2006 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2006 > 0.15V????? wzgledem klem???? to szczyt idealu!!! Tak, wzgledem klem mierzyłem. Na prawym było 0,15 V, na lewym bliżej 0,20 V. Nie jest źle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kanu Napisano 22 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2006 > Czy to normalne, napylone jest czymśtam ciemnym na główce żarówki - > to ciemne się starło jak je wyjmowałem. Normlane ? ten kapturek raczej powinien być nie wytarty może się wysmażyło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 22 Lutego 2006 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2006 No niestety, jezeli nie jestes pierwszym wlascicielem to widac poprzednik chcial sobie mocniej poswiecic i zaburaczyl po maksie montujac 90/100, przy okazji przypalil koncowki. Sprawdz czy nie ma upalen na samych kablach, ale z tego co piszesz to wskazane jest zamontowanie nowych kostek. Druga sprawa to odblysnik (o ile jest plastikowy, a pewnie jest) oraz reszta konstrukcji lampy tez dostala za duzo ciepla. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 22 Lutego 2006 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2006 > No niestety, jezeli nie jestes pierwszym wlascicielem to widac > poprzednik chcial sobie mocniej poswiecic i zaburaczyl po maksie > montujac 90/100, przy okazji przypalil koncowki. Sprawdz czy nie > ma upalen na samych kablach, ale z tego co piszesz to wskazane > jest zamontowanie nowych kostek. Druga sprawa to odblysnik (o > ile jest plastikowy, a pewnie jest) oraz reszta konstrukcji > lampy tez dostala za duzo ciepla. Z lampa jest OK, po tym jak zobaczyłem jakie to żarówy to cisnienie lekko mi skoczyło, obejrzałem lampy, ale wygląda, że wszystko jest OK. Co do złączek to tak, decyzja o ich zakupie została podjęta, wyglądaja na uniwersalne, więc z nabyciem nie bedzie problemów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 22 Lutego 2006 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2006 > Z lampa jest OK, po tym jak zobaczyłem jakie to żarówy to cisnienie > lekko mi skoczyło, obejrzałem lampy, ale wygląda, że wszystko > jest OK. Co do złączek to tak, decyzja o ich zakupie została > podjęta, wyglądaja na uniwersalne, więc z nabyciem nie bedzie > problemów swoja droga ciekawe po co rabnal takie zarowki ludzie teraz pakuja bez namyslu co podleci byle wiecej watow mialo. A napiecie na koncowkach masz faktycznie wzorcowe (ponizej wyczytalem) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 22 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2006 > obejrzałem lampy, ale wygląda, że wszystko > jest OK. Mogę Ci dać do obejrzenia dwa komplety lamp Uno, które wyglądają idealnie. Tyle, że kiedy je wyjmowałem po 3 - 4 latach i zakładałem nowe, to różnica w luksach mierzona z tej samej odległości i w tym samym miejscu pola światła była średnio sześcikrotna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 22 Lutego 2006 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2006 > Mogę Ci dać do obejrzenia dwa komplety lamp Uno, które wyglądają > idealnie. > Tyle, że kiedy je wyjmowałem po 3 - 4 latach i zakładałem nowe, to > różnica w luksach mierzona z tej samej odległości i w tym samym > miejscu pola światła była średnio sześcikrotna. Innym sposobem niz wzrokiem nie moge tego zweryfikowac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 22 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2006 > Innym sposobem niz wzrokiem nie moge tego zweryfikowac Można wzrokiem, ale "reprezentatywniej". Znajdź kogoś z w miarę nowym (rok, dwa) samochodem porównyalnej klasy z takimi samymi reflektorami (czyli jak rozumiem H4) o mniej więcej podobnej powierzchi lampy i ustawcie samochody równolegle w tej samej odległości od jednolitej ściany. Wtedy zobaczysz, czy widać różnicę i jaką. Ja jeżdżąc Unem generalnie co około 4 lat mam napad paniki, że ślepnę. Bo nagle pewnej jesieni praktycznie nic nie widzę przed samochodem. Ale teraz już się nauczyłem, że jadę do Intercarsu, kupuję za 200 zł dwie lampy i w 15 minut w garażu przekładam. Od razu "wzrok mi się poprawia" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 22 Lutego 2006 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2006 > Można wzrokiem, ale "reprezentatywniej". > Znajdź kogoś z w miarę nowym (rok, dwa) samochodem porównyalnej klasy > z takimi samymi reflektorami (czyli jak rozumiem H4) o mniej > więcej podobnej powierzchi lampy i ustawcie samochody równolegle > w tej samej odległości od jednolitej ściany. Wtedy zobaczysz, > czy widać różnicę i jaką. Sprawdze > Ja jeżdżąc Unem generalnie co około 4 lat mam napad paniki, że > ślepnę. Bo nagle pewnej jesieni praktycznie nic nie widzę przed > samochodem. Ale teraz już się nauczyłem, że jadę do Intercarsu, > kupuję za 200 zł dwie lampy i w 15 minut w garażu przekładam. Od > razu "wzrok mi się poprawia" Hehe, chciałbym tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 22 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2006 > Mogę Ci dać do obejrzenia dwa komplety lamp Uno, które wyglądają > idealnie. > Tyle, że kiedy je wyjmowałem po 3 - 4 latach i zakładałem nowe, to > różnica w luksach mierzona z tej samej odległości i w tym samym > miejscu pola światła była średnio sześcikrotna. Wystarczy wymienić szkła i przepolerować odbłyśnik, w Uno akurat sie da. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 22 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2006 > Hehe, chciałbym tak Ależ to proste - jedziesz do serwisu Kia, kupujesz za 2000 zł nowe lampy i w garażu przekładasz.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 22 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2006 > Ależ to proste - jedziesz do serwisu Kia, kupujesz za 2000 zł nowe > lampy i w garażu przekładasz.... Ale po co w garazu za jedne 600 zł przełożą je w serwisie... Delco Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 23 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2006 > Ależ to proste - jedziesz do serwisu Kia, kupujesz za 2000 zł nowe > lampy i w garażu przekładasz.... A po kija kupować je w Kia ? Nowe lampy Helli do Audi też kosztowały pod 2000 sztuka, ale za 250 zł sztuka kupiłem bardzo przyzwoite zamienniki, które mi dobrze służą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 23 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2006 > Ale po co w garazu za jedne 600 zł przełożą je w serwisie... > Delco Pewnie tak. Kilka dni temu urwały mi się rybki w Uno (góne mocowania tylnych amorów). Dzięki okolicznym drogom to wymieniam średnio raz - dwa razy do roku. Normalnie robię to w garażu, bo sprawa sprowadza się do słownie 2 x 3 śrub, rybki się wymienia od strony bagażnika, tak że można to zrobić nawet w garniturze zbytnio go sobie nie mnąc. Ale tym razem nie mogłem tego zrobić w garażu, bo akurat miałem rozkopany wjazd do domu ze względu na kanalizację i musiałem chcąc nie chcąc zrobić to w warsztacie. Wiesz, ile policzyli? 60 zł. Wychodzi 10 zł za śrubę, czyli 5 złza odkręcenie i 5 zł za przykręcenie Więcej już nie dam im zarobić. Tak samo ciekawe są kombinacje kosztorysowe. Dzwonisz i pytasz ile kosztuje wymiana termostatu. Odpowiadają Ci, że 40 złotych. Jedziesz, wymieniasz, a na fakturze jest "wymiana termostatu 40 zł" i "wymiana płynu chłodniczego 30 zł". Za 40 zł to mi się nie chciało garażu ochlapywać, ale tą fakturą się wkurzyłem. Zastanawiam się po jakię cholerę jest pozycja wymiana termostatu niezależnie od wymiany plynu (a dokładniej spuszczenia i zalania, bo mialem półroczny), skoro jeszcze nie widziałem magika, któremu udałoby się wymienić termostat w jakimkolwiek pojeździe chłodzonym cieczą, bez spuszczania części płynu. Ale teraz już też wiem, że następnym razem termostat będę wymieniał sam. I mniej tu chodzi o pieniądze, co o zasadę robienia klienta w bambuko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 23 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2006 > Wystarczy wymienić szkła i przepolerować odbłyśnik, w Uno akurat sie > da. a) szkłą są klejone do lampy, więc jest sporo dłubania, żeby je wyjąć. b) odbłyśniki po dokładnym obejrzeniu są wyszarzałe, więc raczej trzeba by napylać warstwę, a to wychodzi niewiele taniej, niż nowy zamiennik. c) przy 100 zł za lampę raz na 4 lata, nie chce mi się tracić czasu - przełożenie całych lamp zajmuje z 15 minut na sztukę. Ale jeżeli będę miałnadmiar wolnego czasu (pewnie na emeryturze), to wyjmę z szafy w piwnicy stare lampy i spróbuję je otworzyć i zobaczyć, jak jest z tym polerowaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 23 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2006 > A po kija kupować je w Kia ? > Nowe lampy Helli do Audi też kosztowały pod 2000 sztuka, ale za 250 > zł sztuka kupiłem bardzo przyzwoite zamienniki, które mi dobrze > służą. Zamienniki do KIA za 250? Byłoby nieźle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 23 Lutego 2006 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2006 > Zamienniki do KIA za 250? Byłoby nieźle. Na allegro oryginały, ale chyba nie nówki można za 300 kupić. Czasami sie pojawiają. http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=86578574 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 23 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2006 > Na allegro oryginały, ale chyba nie nówki można za 300 kupić. Czasami > sie pojawiają. > http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=86578574 Ale to używany. Szkoda że KIA ma takie drogie części, bo autka są całkiem niezłe... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 23 Lutego 2006 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2006 > Ale to używany. Szkoda że KIA ma takie drogie części, bo autka są > całkiem niezłe... Reflektor to droga część, nie tylko w Kia. "Zwykłe" częsci eksploatacyjne są na poziomie Daewoo, Hyundai, więc nie jest źle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 23 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2006 > Reflektor to droga część, nie tylko w Kia. "Zwykłe" częsci > eksploatacyjne są na poziomie Daewoo, Hyundai, więc nie jest źle Blachy też? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 23 Lutego 2006 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2006 > Blachy też? Nie wiem, nie sadze, aby było źle. A co, masz jakies informacje ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 23 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2006 > Ale to używany. Szkoda że KIA ma takie drogie części, bo autka są > całkiem niezłe... i do audi i do kia lampy sa drogie jesli kupimy je ori nowe problem w tym ze do audi masz sporo uzywek a co za tym idze tanio ale sa tez rozne zaminniki a do kia brak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 23 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2006 > Nie wiem, nie sadze, aby było źle. A co, masz jakies informacje ? Z mojego skromnego rozeznania ciężko coś dostać w podróbach...A oryginały z serwisu zabijają ceną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.