Skocz do zawartości

Żarówki - znowu, ale dosyć ważne


Gripen

Rekomendowane odpowiedzi

Otóż na ten temat można dużo pisać.

Pokusiłem sie o kupno żarówek marki Hella 60/55W, jakies tam blucośtam, standardzik. Zabrałem się do wymiany i .... patrze na stare, a na nich napisane jest .... 100/90 W icon_eek.gif No to cyk, do instrukcji Clarusa i czytam jak byk: 60/55W . Przy złączach widac lekko powypalane slady, wytopiona kalafonia czy jakoś tak. Czy te slady mogą świadczyć o za mocnych żarówkach ? Żarówki mogły przeciążać instalację ? Powoli dochodze do wniosku, że tak. Co Wy na to ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Otóż na ten temat można dużo pisać.

> Pokusiłem sie o kupno żarówek marki Hella 60/55W, jakies tam

> blucośtam, standardzik. Zabrałem się do wymiany i .... patrze

> na stare, a na nich napisane jest .... 100/90 W No to cyk, do

> instrukcji Clarusa i czytam jak byk: 60/55W . Przy złączach

> widac lekko powypalane slady, wytopiona kalafonia czy jakoś tak.

> Czy te slady mogą świadczyć o za mocnych żarówkach ? Żarówki

> mogły przeciążać instalację ? Powoli dochodze do wniosku, że

> tak. Co Wy na to ?

mogły mogły, nawet jak widać po śladach musiały devil.gif

miałem podobnie, od tamtego czasu stosuje przepisowe 55/60W swiety.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oczywiscie ze mogly i to zrobily jak sam widzisz ale skoro bangla to

> zakladaj te nowe i bedzie si

Nowe juz świecą.

> PS sprawdz spadek napiecia na zarowce bo w KIA sa straszne ubytki

A zmierzyłem i nie jest tak tragicznie, jakies 0,15 V w porywach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mogły mogły, nawet ja widać po śladach musiały

> miałem podobnie, od tamtego czasu stosuje przepisowe 55/60W

Wygląda, że poprzedni własciciel miał za ciemno zlosnik.gif A zarówki te 100/90 wcale nie byle jakie, Tungsram duolux.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wygląda, że poprzedni własciciel miał za ciemno A zarówki te 100/90

> wcale nie byle jakie, Tungsram duolux.

eee widocznie lubił czasem komuś po oczach dać światłami spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Otóż na ten temat można dużo pisać.

> Pokusiłem sie o kupno żarówek marki Hella 60/55W, jakies tam

> blucośtam, standardzik. Zabrałem się do wymiany i .... patrze

> na stare, a na nich napisane jest .... 100/90 W No to cyk, do

> instrukcji Clarusa i czytam jak byk: 60/55W . Przy złączach

> widac lekko powypalane slady, wytopiona kalafonia czy jakoś tak.

> Czy te slady mogą świadczyć o za mocnych żarówkach ? Żarówki

> mogły przeciążać instalację ? Powoli dochodze do wniosku, że

> tak. Co Wy na to ?

Dokładnie.

Takiego odkrycia kiedyś dokonałem w swoim Polonezie.

A przedtem słabo palił zimą, mimo nowego akumulatora, a złączki do żarówek były sfajczone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy to normalne, napylone jest czymśtam ciemnym na główce żarówki -

> to ciemne się starło jak je wyjmowałem. Normlane ?

ten kapturek raczej powinien być nie wytarty smile.gif

może się wysmażyło? spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety, jezeli nie jestes pierwszym wlascicielem to widac poprzednik chcial sobie mocniej poswiecic i zaburaczyl po maksie montujac 90/100, przy okazji przypalil koncowki. Sprawdz czy nie ma upalen na samych kablach, ale z tego co piszesz to wskazane jest zamontowanie nowych kostek. Druga sprawa to odblysnik (o ile jest plastikowy, a pewnie jest) oraz reszta konstrukcji lampy tez dostala za duzo ciepla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No niestety, jezeli nie jestes pierwszym wlascicielem to widac

> poprzednik chcial sobie mocniej poswiecic i zaburaczyl po maksie

> montujac 90/100, przy okazji przypalil koncowki. Sprawdz czy nie

> ma upalen na samych kablach, ale z tego co piszesz to wskazane

> jest zamontowanie nowych kostek. Druga sprawa to odblysnik (o

> ile jest plastikowy, a pewnie jest) oraz reszta konstrukcji

> lampy tez dostala za duzo ciepla.

Z lampa jest OK, po tym jak zobaczyłem jakie to żarówy to cisnienie lekko mi skoczyło, obejrzałem lampy, ale wygląda, że wszystko jest OK. Co do złączek to tak, decyzja o ich zakupie została podjęta, wyglądaja na uniwersalne, więc z nabyciem nie bedzie problemów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z lampa jest OK, po tym jak zobaczyłem jakie to żarówy to cisnienie

> lekko mi skoczyło, obejrzałem lampy, ale wygląda, że wszystko

> jest OK. Co do złączek to tak, decyzja o ich zakupie została

> podjęta, wyglądaja na uniwersalne, więc z nabyciem nie bedzie

> problemów

waytogo.gif swoja droga ciekawe po co rabnal takie zarowki screwy.gif ludzie teraz pakuja bez namyslu co podleci byle wiecej watow mialo. A napiecie na koncowkach masz faktycznie wzorcowe (ponizej wyczytalem) ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> obejrzałem lampy, ale wygląda, że wszystko

> jest OK.

Mogę Ci dać do obejrzenia dwa komplety lamp Uno, które wyglądają idealnie.

Tyle, że kiedy je wyjmowałem po 3 - 4 latach i zakładałem nowe, to różnica w luksach mierzona z tej samej odległości i w tym samym miejscu pola światła była średnio sześcikrotna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mogę Ci dać do obejrzenia dwa komplety lamp Uno, które wyglądają

> idealnie.

> Tyle, że kiedy je wyjmowałem po 3 - 4 latach i zakładałem nowe, to

> różnica w luksach mierzona z tej samej odległości i w tym samym

> miejscu pola światła była średnio sześcikrotna.

Innym sposobem niz wzrokiem nie moge tego zweryfikowac zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Innym sposobem niz wzrokiem nie moge tego zweryfikowac

Można wzrokiem, ale "reprezentatywniej".

Znajdź kogoś z w miarę nowym (rok, dwa) samochodem porównyalnej klasy z takimi samymi reflektorami (czyli jak rozumiem H4) o mniej więcej podobnej powierzchi lampy i ustawcie samochody równolegle w tej samej odległości od jednolitej ściany. Wtedy zobaczysz, czy widać różnicę i jaką.

Ja jeżdżąc Unem generalnie co około 4 lat mam napad paniki, że ślepnę. Bo nagle pewnej jesieni praktycznie nic nie widzę przed samochodem. Ale teraz już się nauczyłem, że jadę do Intercarsu, kupuję za 200 zł dwie lampy i w 15 minut w garażu przekładam. Od razu "wzrok mi się poprawia" zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Można wzrokiem, ale "reprezentatywniej".

> Znajdź kogoś z w miarę nowym (rok, dwa) samochodem porównyalnej klasy

> z takimi samymi reflektorami (czyli jak rozumiem H4) o mniej

> więcej podobnej powierzchi lampy i ustawcie samochody równolegle

> w tej samej odległości od jednolitej ściany. Wtedy zobaczysz,

> czy widać różnicę i jaką.

Sprawdze ok.gif

> Ja jeżdżąc Unem generalnie co około 4 lat mam napad paniki, że

> ślepnę. Bo nagle pewnej jesieni praktycznie nic nie widzę przed

> samochodem. Ale teraz już się nauczyłem, że jadę do Intercarsu,

> kupuję za 200 zł dwie lampy i w 15 minut w garażu przekładam. Od

> razu "wzrok mi się poprawia"

Hehe, chciałbym tak zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mogę Ci dać do obejrzenia dwa komplety lamp Uno, które wyglądają

> idealnie.

> Tyle, że kiedy je wyjmowałem po 3 - 4 latach i zakładałem nowe, to

> różnica w luksach mierzona z tej samej odległości i w tym samym

> miejscu pola światła była średnio sześcikrotna.

Wystarczy wymienić szkła i przepolerować odbłyśnik, w Uno akurat sie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hehe, chciałbym tak

Ależ to proste - jedziesz do serwisu Kia, kupujesz za 2000 zł nowe lampy i w garażu przekładasz.... zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ależ to proste - jedziesz do serwisu Kia, kupujesz za 2000 zł nowe

> lampy i w garażu przekładasz....

A po kija kupować je w Kia zlosnik.gif?

Nowe lampy Helli do Audi też kosztowały pod 2000 sztuka, ale za 250 zł sztuka kupiłem bardzo przyzwoite zamienniki, które mi dobrze służą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale po co w garazu za jedne 600 zł przełożą je w serwisie...

> Delco

Pewnie tak.

Kilka dni temu urwały mi się rybki w Uno (góne mocowania tylnych amorów). Dzięki okolicznym drogom to wymieniam średnio raz - dwa razy do roku.

Normalnie robię to w garażu, bo sprawa sprowadza się do słownie 2 x 3 śrub, rybki się wymienia od strony bagażnika, tak że można to zrobić nawet w garniturze zbytnio go sobie nie mnąc. Ale tym razem nie mogłem tego zrobić w garażu, bo akurat miałem rozkopany wjazd do domu ze względu na kanalizację i musiałem chcąc nie chcąc zrobić to w warsztacie.

Wiesz, ile policzyli? 60 zł. Wychodzi 10 zł za śrubę, czyli 5 złza odkręcenie i 5 zł za przykręcenie zlosnik.gif Więcej już nie dam im zarobić.

Tak samo ciekawe są kombinacje kosztorysowe. Dzwonisz i pytasz ile kosztuje wymiana termostatu. Odpowiadają Ci, że 40 złotych. Jedziesz, wymieniasz, a na fakturze jest "wymiana termostatu 40 zł" i "wymiana płynu chłodniczego 30 zł". Za 40 zł to mi się nie chciało garażu ochlapywać, ale tą fakturą się wkurzyłem. Zastanawiam się po jakię cholerę jest pozycja wymiana termostatu niezależnie od wymiany plynu (a dokładniej spuszczenia i zalania, bo mialem półroczny), skoro jeszcze nie widziałem magika, któremu udałoby się wymienić termostat w jakimkolwiek pojeździe chłodzonym cieczą, bez spuszczania części płynu.

Ale teraz już też wiem, że następnym razem termostat będę wymieniał sam. I mniej tu chodzi o pieniądze, co o zasadę robienia klienta w bambuko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wystarczy wymienić szkła i przepolerować odbłyśnik, w Uno akurat sie

> da.

a) szkłą są klejone do lampy, więc jest sporo dłubania, żeby je wyjąć.

b) odbłyśniki po dokładnym obejrzeniu są wyszarzałe, więc raczej trzeba by napylać warstwę, a to wychodzi niewiele taniej, niż nowy zamiennik.

c) przy 100 zł za lampę raz na 4 lata, nie chce mi się tracić czasu - przełożenie całych lamp zajmuje z 15 minut na sztukę.

Ale jeżeli będę miałnadmiar wolnego czasu (pewnie na emeryturze), to wyjmę z szafy w piwnicy stare lampy i spróbuję je otworzyć i zobaczyć, jak jest z tym polerowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A po kija kupować je w Kia ?

> Nowe lampy Helli do Audi też kosztowały pod 2000 sztuka, ale za 250

> zł sztuka kupiłem bardzo przyzwoite zamienniki, które mi dobrze

> służą.

Zamienniki do KIA za 250? Byłoby nieźle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na allegro oryginały, ale chyba nie nówki można za 300 kupić. Czasami

> sie pojawiają.

> http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=86578574

Ale to używany. Szkoda że KIA ma takie drogie części, bo autka są całkiem niezłe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale to używany. Szkoda że KIA ma takie drogie części, bo autka są

> całkiem niezłe...

Reflektor to droga część, nie tylko w Kia. "Zwykłe" częsci eksploatacyjne są na poziomie Daewoo, Hyundai, więc nie jest źle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Reflektor to droga część, nie tylko w Kia. "Zwykłe" częsci

> eksploatacyjne są na poziomie Daewoo, Hyundai, więc nie jest źle

Blachy też? cfaniaczek.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale to używany. Szkoda że KIA ma takie drogie części, bo autka są

> całkiem niezłe...

i do audi i do kia lampy sa drogie jesli kupimy je ori nowe problem w tym ze do audi masz sporo uzywek a co za tym idze tanio ale sa tez rozne zaminniki a do kia brak frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem, nie sadze, aby było źle. A co, masz jakies informacje ?

Z mojego skromnego rozeznania ciężko coś dostać w podróbach...A oryginały z serwisu zabijają ceną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.