Skocz do zawartości

modyfikacje silnika wolnossacego


some0NE

Rekomendowane odpowiedzi

a wiec mam sobie Abarth'a (2,4L 20V - 170KM)

powoli zastanawiam sie nad modyfikacja dolotu i ukladu wydechowego...

na jakiego rzedu przyrosty moge po takich modyfikacjach liczyc?

czy po zrobieniu tych 2 rzeczy powinienem od nowa "napisac program"?

co oprocz tych dwoch rzeczy moge w tym silniku zrobic?

(pomijajac robienie mowych walkow)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczął bym od głowicy. Następnie po dokładnym jej wymierzeniu i gdy już będziesz wiedział jakie chcesz dać wałki można zrobić odpowiedni kolektor wydechowy i resztę układu + dolot, z dostępem świeżego powietrza. Oczywiście już po głowicy powinno się zmierzyć AFR (stosunek powietrze/paliwo) i w razie zbyt ubogiej mieszanki dostroić elektronikę. Po zmianie wałków to mus. To jest tak ogólnie model idealny, pomijający wiele szczegółow i szczególików. Żeby nie było, to w związku z tym że budżet jest ograniczony sam się do tych zasad niespecjalnie stosuję. Ale jak bym miał na półce 10kpln na dłubanie to taka by kolejność była. Na początek zastanów się czego oczekujesz. Niezawodnego auta do jazdy na codzień, czy superszybkiej wyczynówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zaczął bym od głowicy. Następnie po dokładnym jej wymierzeniu i gdy

> już będziesz wiedział jakie chcesz dać wałki można zrobić

> odpowiedni kolektor wydechowy i resztę układu + dolot,

zaznaczylem, ze na razie w walki bawic sie nie chce 270751858-jezyk.gif

> Na początek zastanów się czego oczekujesz.

> Niezawodnego auta do jazdy na codzień, czy superszybkiej

> wyczynówki.

potrzebuje szybkiego auta na codzien biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zaznaczylem, ze na razie w walki bawic sie nie chce

> potrzebuje szybkiego auta na codzien

- dobry dolot

- dobry wydech zaczynajac od koklektora np. supersprint grinser006.gif

- no i mozna sie troszku glowica pobawic

- potem strojonko elektroniki

to powino dac bardzo widoczne efekty ok.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> - dobry dolot

> - dobry wydech zaczynajac od koklektora np. supersprint

> - no i mozna sie troszku glowica pobawic

> - potem strojonko elektroniki

> to powino dac bardzo widoczne efekty

hehe, tylko nie powiedziales ile to bedzie kosztowac zlosnik.gif

przyrost kilka, kilkanascie koni... wiecej raczej nie wyciagnie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a wiec mam sobie Abarth'a (2,4L 20V - 170KM)

> powoli zastanawiam sie nad modyfikacja dolotu i ukladu wydechowego...

> na jakiego rzedu przyrosty moge po takich modyfikacjach liczyc?

> czy po zrobieniu tych 2 rzeczy powinienem od nowa "napisac program"?

> co oprocz tych dwoch rzeczy moge w tym silniku zrobic?

> (pomijajac robienie mowych walkow)

tu masz przyklad klik kompleksowej "modyfikacji" N/A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przy bazie 170KM przyrost nie przekroczy 20KM?

20 koni z dolotu i wydechu? ZAPOMNIJ!!! Chyba ze zaplacisz za to kilka ladnych tysiecy zlotych.

Znajomy ma namiary na goscia ktory daje na pismie 30km z wydechu. Cena ponad 15000zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 20 koni z dolotu i wydechu? ZAPOMNIJ!!!

Spoko spoko. Znam gosci co w hondach 1,6 na dolocie i wydechu mają przyrosty po 14-20KM

A ceny to: kolektor 600-700zl, potem przelot we wlasnym zakresie i dobry CAI i spoko sie miesci w 1500zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spoko spoko. Znam gosci co w hondach 1,6 na dolocie i wydechu mają

> przyrosty po 14-20KM

> A ceny to: kolektor 600-700zl, potem przelot we wlasnym zakresie i

> dobry CAI i spoko sie miesci w 1500zl

no bo nie ma co gdybac czy w 2.4 bedzie przyrost 20 km czy nie bedzie bo nikt z wypowiadajacych sie tu nie modyfikowal tego silnika a przynajmniej nie przyznal sie do tego. jak gosc che to niech sobie zrobic dolot i wydech na miare w jednej z polskich firm i nie za placi za to 10k a efekty beda. wieksza pomoc i rzeczowe informacje dostaniesz na forum na www.steetracing.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko zalezy ile kasy w to wladujesz, jak chcesz duzo wiecej to nie oplaca sie tego robic... i tu nie ma co gdybac o innych silnikach - chodzi o ten 2,4 170 KM... zlosnik.gif

najlepiej to znalezc kogos, kto to przerabial...

inna sprawa, ze nikt sie nie przyzna, ze wlozyl kilka klockow a efekt jest mizerny.... wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez ingerencji w silnik, przyrosty sa symboliczne. Zreszta ważne jest chyba nie te kilka kucy / co za różnica czy pojedziesz 200 czy 210 / a jaki byłby przyrost momentu. Modyfikacje podstawowe tzw GT w Nadarzynie to około 10% ale i koszt kilka tyś

Gdyby do tego dodać kompletny wydech / razem z kolektorem / supersprinta to juz inna bajka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.