Skocz do zawartości

[A-H] Elektryczne ogrzewanie postojowe


Nieduch

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Do mojego auta znalazłem ogrzewanie postojowe. Ponieważ mam garaż nie było by problemu podłączyć coś takiego. Czy ktoś spotkał się z tego typu urządzeniem. Jak się to sprawdza. Wygląda na urządzenie zewnętrzne, bez ingerencji w układ chłodzenie silnika. Można to samemu zainstalować ?

http://www.motointegrator.pl/produkty/236111-grzalka-silnika-defa-412891

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest ogrzewanie miski olejowej, ja bym jednak wolał podgrzewać płyn chłodzący niż olej.

Jak silnik nie pracuje olej spływa do miski i tam siedzi nie krąży po silniku, płyn chłodzący będzie ogrzewał równomiernie cały silnik.

Co do montażu, jeżeli faktycznie zestaw jest dedykowany do danego silnika to sądzę, że firma DEFY by nie zrobiła tandety którą trzeba montować na "patencie".

Jeżeli masz dryg to robót technicznych, masz warsztat bądź dobre zaplecze warsztatowe to spokojnie powinieneś sobie poradzić.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli garażu i jest dostęp do 220V to montowałbym grzałę Defy.

Komplet:

http://www.defa.com/file/4fe67e420142/412891.pdf

http://www.defa.com/file/64678384b22/1920255.pdf

http://www.defa.com/file/6467860362e/1920254.pdf

Poza tym jeszcze zapytam, bo może to jest zbędne...jaka temperatura jest w garażu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jaką moc ma, poza tym olej wg mnie wolniej stygnie niż płyn. Ale mając dostęp do 220V można dać jeszcze grzałkę montowaną do bloku. Kwestia pomierzenia broku. Być może nie ma dedykowanej grzałki do Z19DTx ale sądzę, że można to dobrać, lub takie coś zastosować:

http://allegro.pl/pompowy-podgrzewacz-silnika-samochodu-webasto-3kw-i3714774156.html

http://allegro.pl/podgrzewacz-cieczy-silnika-z-pompa-grzalka-silnika-i3744203031.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tej grzałki to niezły bajer. Miałem coś takiego w SAABie 9000. Podczas pamiętnej zimy w 2002/2003 (Podobno najzimniejsza w XXI wieku) przy temperaturach poniżej -34 stopni było to jedyne chyba auto które odpalało bez problemów o własnych siłach na osiedlu i do tego parkowane pod chmurką. U mnie bylo to zamontowane fabrycznie i załączało się przy bardzo niskich temperaturach, sygnalizowała to spiralka jak w dieslu na zegarach ale to jednak była benzyna. Na początku zdębiałem jak w benzynie zapaliła mi się spirala, świeciła się jakieś 30 sekund i dopiero po tym czasie można była zacząć kręcić rozrusznikiem. Auto odpalało na dotyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>eksploatowałem cos podobnego w starze 266 . było montowane poniżej chłodnicy . nie wymagalo 230V chodzilo z 24 .to była zwykla nagniewnica spalinowa z wymiennikiem .nie było pompy tylko na zasadzie grawitacji . spaliny były kierowane na miche olejowa .4-5 min i jak puscil termostat to odpalal na dotyk w b.niskich temp . przez 30 sek ognisko jak pod lancbuldogiem zanim nie wypalil nadmiaru ropy hehe.gifconfused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.