Nieduch Napisano 29 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2013 Witam Do mojego auta znalazłem ogrzewanie postojowe. Ponieważ mam garaż nie było by problemu podłączyć coś takiego. Czy ktoś spotkał się z tego typu urządzeniem. Jak się to sprawdza. Wygląda na urządzenie zewnętrzne, bez ingerencji w układ chłodzenie silnika. Można to samemu zainstalować ? http://www.motointegrator.pl/produkty/236111-grzalka-silnika-defa-412891 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 29 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2013 To jest ogrzewanie miski olejowej, ja bym jednak wolał podgrzewać płyn chłodzący niż olej. Jak silnik nie pracuje olej spływa do miski i tam siedzi nie krąży po silniku, płyn chłodzący będzie ogrzewał równomiernie cały silnik. Co do montażu, jeżeli faktycznie zestaw jest dedykowany do danego silnika to sądzę, że firma DEFY by nie zrobiła tandety którą trzeba montować na "patencie". Jeżeli masz dryg to robót technicznych, masz warsztat bądź dobre zaplecze warsztatowe to spokojnie powinieneś sobie poradzić. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 29 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2013 > że firma DEFY > by nie zrobiła tandety którą trzeba montować na "patencie". montaż wygląda tak jak tutaj pokazano klik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 29 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2013 Nie chcę strzelić gafy ale o ile dobrze pamiętam to Webasto w dieslach było oferowane jako opcja i ZTCW to dosyć łatwo podłączyć to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 29 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2013 > Nie chcę strzelić gafy ale o ile dobrze pamiętam to Webasto w dieslach było oferowane jako opcja i > ZTCW to dosyć łatwo podłączyć to. tylko skoro auto nocuje w garażu to raczej byłby kłopot z Webastem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 29 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2013 Jeśli garażu i jest dostęp do 220V to montowałbym grzałę Defy. Komplet: http://www.defa.com/file/4fe67e420142/412891.pdf http://www.defa.com/file/64678384b22/1920255.pdf http://www.defa.com/file/6467860362e/1920254.pdf Poza tym jeszcze zapytam, bo może to jest zbędne...jaka temperatura jest w garażu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 29 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2013 > Jeśli garażu i jest dostęp do 220V to montowałbym grzałę Defy. no ale to bedzie grzało tylko miskę a nie płyn, więc czy to bedzie takie efektywne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 29 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2013 Zależy jaką moc ma, poza tym olej wg mnie wolniej stygnie niż płyn. Ale mając dostęp do 220V można dać jeszcze grzałkę montowaną do bloku. Kwestia pomierzenia broku. Być może nie ma dedykowanej grzałki do Z19DTx ale sądzę, że można to dobrać, lub takie coś zastosować: http://allegro.pl/pompowy-podgrzewacz-silnika-samochodu-webasto-3kw-i3714774156.html http://allegro.pl/podgrzewacz-cieczy-silnika-z-pompa-grzalka-silnika-i3744203031.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nieduch Napisano 2 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2013 Garaż nie ogrzewany, więc temperatura tylko kilka stopni większa niż na zewnątrz. Zasilanie 230V jest. Dam programator czasowy. Ciekaw jestem do ilu stopni nagrzeje taka grzałka olej i czy coś to da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2013 Co do tej grzałki to niezły bajer. Miałem coś takiego w SAABie 9000. Podczas pamiętnej zimy w 2002/2003 (Podobno najzimniejsza w XXI wieku) przy temperaturach poniżej -34 stopni było to jedyne chyba auto które odpalało bez problemów o własnych siłach na osiedlu i do tego parkowane pod chmurką. U mnie bylo to zamontowane fabrycznie i załączało się przy bardzo niskich temperaturach, sygnalizowała to spiralka jak w dieslu na zegarach ale to jednak była benzyna. Na początku zdębiałem jak w benzynie zapaliła mi się spirala, świeciła się jakieś 30 sekund i dopiero po tym czasie można była zacząć kręcić rozrusznikiem. Auto odpalało na dotyk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marianpaszek Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 >eksploatowałem cos podobnego w starze 266 . było montowane poniżej chłodnicy . nie wymagalo 230V chodzilo z 24 .to była zwykla nagniewnica spalinowa z wymiennikiem .nie było pompy tylko na zasadzie grawitacji . spaliny były kierowane na miche olejowa .4-5 min i jak puscil termostat to odpalal na dotyk w b.niskich temp . przez 30 sek ognisko jak pod lancbuldogiem zanim nie wypalil nadmiaru ropy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.