Skocz do zawartości

2.2 HDI - dwa intercoolery?


whitefunk

Rekomendowane odpowiedzi

Cześc,

Tak się przyglądam układowi IC w moim 607 i zadziwiła mnie kwestia chyba dwóch intecoolerów w jednym układzie jeden za drugim prawie, mniejszy i większy, połączone śą przed przepustnicą rurą trójnikiem...

O co chodzi, co to za układ? Po co?

Bo forum Peugeota nadaje się nie powiem gdzie, tam można tylko porozmawiać o tym jakie wycieraczki wybrać... zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Przy okazji Twojego wątku chciałbym się dowiedzieć czegoś więcej na temat silników HDI PSA. A konkretnie chodzi mi o silnik 2.0 HDI w wersji mocowej 163-165KM (różne źródła różnie podają). Wpadł mi w oko Citroen C8 z tym silnikiem i chciałbym o nim poczytać coś więcej. Głównie oczywiście interesują mnie potencjalne problemy, ale ogólnie o użytkowaniu i kulturze pracy też bym chętnie poczytał.

Rozważałem również silnik 2.2 HDI 170KM, bo występuje w bliźniaczej Phedrze, ale odstrasza mnie konieczność płacenia większej akcyzy ze względu na pojemność >2 litry. Szkoda, bo to chyba nie jest zły silnik, ale niestety rachunek ekonomiczny zwycięży.

Czy wiesz może coś więcej nt. skrzyń/skrzyni automatycznej montowanej wraz z tymi silnikami? Chętnie bym się dowiedział coś więcej o jej użytkowaniu.

Za wszelkie info oraz ew. linki do ciekawych tematów na forum właścicieli produktów PSA serdecznie dziękuję.

Pozdrawiam

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chłodnica do podgrzewania. ciekawe

ma dwie funkcje chldzo jako dodatkowy cooler i podgrzewa we wstepnej fazie grinser006.gif

TUTAJ pokazane na dwoch rysunkach dwa intercoolery z czego jeden pelni dwie funkcje poniewaz laczyc sie z ukladem plynu chlodzacego ktory wykorzystuje do wstepnego podgrzewania filtra czastreczek grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ma dwie funkcje chldzo jako dodatkowy cooler i podgrzewa we wstepnej fazie

> TUTAJ pokazane na dwoch rysunkach dwa intercoolery z czego jeden pelni dwie funkcje poniewaz

> laczyc sie z ukladem plynu chlodzacego ktory wykorzystuje do wstepnego podgrzewania filtra

> czastreczek

a w jaki sposób druga chłodnica ma podgrzewać filtr?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> plynem chlodzacym, jest na ukladzie dodatkowy podgrzewacz plynu

IMHO jesteś w tzw mylnym błędzie zlosnik.gif

po lekturze schematów plus pogooglaniu wychodzi, że rolą tego drugiego wymiennika ciepła jest raczej chłodzenie DPF niż jego ogrzewanie.

edit - A_Kras chyba rozwiązał zagadkę ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No tak, zawsze moze to byc w 2 strony

> Tak czy tak dziwna rozkmina...i na pewno nie przydajaca prostoty i niezawodnosci.

francuska myśl techniczna grinser006.gif choć i tak w porównaniu z włoskimi wynalazkami, to co proponuje PSA jest proste, dobrze zaprojektowane i niezawodne zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cześc,

> Tak się przyglądam układowi IC w moim 607 i zadziwiła mnie kwestia chyba dwóch intecoolerów w

> jednym układzie jeden za drugim prawie, mniejszy i większy, połączone śą przed przepustnicą

> rurą trójnikiem...

> O co chodzi, co to za układ? Po co?

> Bo forum Peugeota nadaje się nie powiem gdzie, tam można tylko porozmawiać o tym jakie wycieraczki

> wybrać...

Mam to u siebie, z tą tylko różnicą, że zamontowane na chłodnicy cieczy na dole, poziomo. Przyglądałem się i wygląda na to, że są dwa obwody powietrza a sterownik w zależności od znanych sobie czynników przełącza elementem 16 przepływ powietrza albo na intercooler w celu schłodzenia, albo na to coś w celu podgrzania (element ten ma płaszcz wodny). Widocznie silnik jest tak skonstruowany, że temperatura powietrza ma być nie tylko nie za wysoka ale i nie za niska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam to u siebie, z tą tylko różnicą, że zamontowane na chłodnicy cieczy na dole, poziomo.

> Przyglądałem się i wygląda na to, że są dwa obwody powietrza a sterownik w zależności od

> znanych sobie czynników przełącza elementem 16 przepływ powietrza albo na intercooler w celu

> schłodzenia, albo na to coś w celu podgrzania (element ten ma płaszcz wodny). Widocznie silnik

> jest tak skonstruowany, że temperatura powietrza ma być nie tylko nie za wysoka ale i nie za

> niska.

a mozesz zobaczyc prosze u siebie, na tym elemencie 16 wlasnie czy oba zaworki sa podlaczone do wezykow cisnieniowych? Nie bede ukrywal, ze wlasnie u mnie jeden jest zaslepiony sruba i dlatego mysle w ogole o usunieciu tego uklady (element 16 z zaworkami kosztuje w ASO 900 zl)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a mozesz zobaczyc prosze u siebie, na tym elemencie 16 wlasnie czy oba zaworki sa podlaczone do

> wezykow cisnieniowych? Nie bede ukrywal, ze wlasnie u mnie jeden jest zaslepiony sruba i

> dlatego mysle w ogole o usunieciu tego uklady (element 16 z zaworkami kosztuje w ASO 900

> zl)...

jak zaślepiony śrubą? yikes.gif Oba siłowniki mam podpięte do "systemu". Mam całą C8 na części, więc się nie przejmuj wink.gif choć akurat 16 połamałem przez przypadek przy demontowaniu silnika ale zaworki zapewne da się odzyskać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I tak jeszcze z ciekaowisci, na lewym schemacie co to za element (nieoznaczony zadna cyferka),

> pomiedzy numerkami 21, a 75? Bo to tez czesc tego smiesznego ukladu...

To z dwoma króćcami? To podkładka pod filtr oleju, podłączona do obiegu cieczy. Zasadniczo grzeje olej, choć znając ilość ciepła oddawaną przez silnik do układu chłodzenia to może jednak płyn jest grzany przez olej zlosnik.gif Ciężko powiedzieć, zależy czy silnik pracuje czy chodzi tylko Webasto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To z dwoma króćcami? To podkładka pod filtr oleju, podłączona do obiegu cieczy. Zasadniczo grzeje

> olej, choć znając ilość ciepła oddawaną przez silnik do układu chłodzenia to może jednak płyn

> jest grzany przez olej Ciężko powiedzieć, zależy czy silnik pracuje czy chodzi tylko Webasto.

webasto nie mam smile.gif No to wszystko jasne, zaraz Ci priva pisze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Az tak zle z wloszczyzna?

nie z każdą, ale oni po prostu mają wyjątkowy talent do maksymalnego komplikowania prostych rzeczy. Dodatkowo prawdopodobnie przyjmują założenie, że im część jest trudniejsza w demontażu tym gorszy materiał należy zastosować zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie z każdą, ale oni po prostu mają wyjątkowy talent do maksymalnego komplikowania prostych rzeczy.

> Dodatkowo prawdopodobnie przyjmują założenie, że im część jest trudniejsza w demontażu tym

> gorszy materiał należy zastosować

Podejmujesz temat, na który można dyskutować a i tak trudno będzie rozstrzygnąć kto ma rację. Po włoszczyźnie mam teraz cytrynę i ilość elementów jednorazowych mnie z lekka przeraża. Fakt, inne wykonanie, projektowanie w innych czasach ale coś tu jest nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podejmujesz temat, na który można dyskutować a i tak trudno będzie rozstrzygnąć kto ma rację. Po

> włoszczyźnie mam teraz cytrynę i ilość elementów jednorazowych mnie z lekka przeraża. Fakt,

> inne wykonanie, projektowanie w innych czasach ale coś tu jest nie tak.

no w 607 zdjęcie przewodu podcisnienia oznacza zazwyczaj koniecznosc wymiany króćca, czyli elementy z którego ten wychodzi zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no w 607 zdjęcie przewodu podcisnienia oznacza zazwyczaj koniecznosc wymiany króćca, czyli elementy

> z którego ten wychodzi

widzisz, ja króćców od podciśnienia nie pourywałem, za to urwałem to główne złącze od rury, więc nie mogę nie przyznać Ci racji hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cześć!

> Przy okazji Twojego wątku chciałbym się dowiedzieć czegoś więcej na temat silników HDI PSA. A

> konkretnie chodzi mi o silnik 2.0 HDI w wersji mocowej 163-165KM (różne źródła różnie podają).

> Wpadł mi w oko Citroen C8 z tym silnikiem i chciałbym o nim poczytać coś więcej. Głównie

> oczywiście interesują mnie potencjalne problemy, ale ogólnie o użytkowaniu i kulturze pracy

> też bym chętnie poczytał.

> Rozważałem również silnik 2.2 HDI 170KM, bo występuje w bliźniaczej Phedrze, ale odstrasza mnie

> konieczność płacenia większej akcyzy ze względu na pojemność

> Czy wiesz może coś więcej nt. skrzyń/skrzyni automatycznej montowanej wraz z tymi silnikami?

> Chętnie bym się dowiedział coś więcej o jej użytkowaniu.

> Za wszelkie info oraz ew. linki do ciekawych tematów na forum właścicieli produktów PSA serdecznie

> dziękuję.

> Pozdrawiam

> Bartek

Jak szukasz młodego samochodu to bierz to 2.0, ono już później miało tyle mocy, że powinno to zupełnie sprawnie jechać bez grzebania w sofcie. A to, co wspominałem o padających pompach to podobno był Lukas, który z tego co wiem w C8 nie występował- ale to jeszcze do sprawdzenia. Ogólnie 2.0 będzie tańsze w naprawach, eksploatacji i nie jest silnikiem z jakimiś wadami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.