whitefunk Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 Cześc, Tak się przyglądam układowi IC w moim 607 i zadziwiła mnie kwestia chyba dwóch intecoolerów w jednym układzie jeden za drugim prawie, mniejszy i większy, połączone śą przed przepustnicą rurą trójnikiem... O co chodzi, co to za układ? Po co? Bo forum Peugeota nadaje się nie powiem gdzie, tam można tylko porozmawiać o tym jakie wycieraczki wybrać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Snowflake_ Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 zapodaj vin... w 2.2 czesto byl tzw bypass dla intercoolera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitefunk Napisano 3 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > zapodaj vin... w 2.2 czesto byl tzw bypass dla intercoolera VF39U4HXE92218649 No ale po co ten bypass? Jak to jest sterowane? Po co to komu? I czy można to wywalić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Snowflake_ Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 drugi cooler jest do podgrzewania filtra czosteczek stalych jest polaczony z ukladem chlodzenia to tak w skrocie raczej jest to potrzebne i nie wskazane jest demontowanie tego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > drugi cooler jest do podgrzewania filtra czosteczek stalych chłodnica do podgrzewania. ciekawe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 Cześć! Przy okazji Twojego wątku chciałbym się dowiedzieć czegoś więcej na temat silników HDI PSA. A konkretnie chodzi mi o silnik 2.0 HDI w wersji mocowej 163-165KM (różne źródła różnie podają). Wpadł mi w oko Citroen C8 z tym silnikiem i chciałbym o nim poczytać coś więcej. Głównie oczywiście interesują mnie potencjalne problemy, ale ogólnie o użytkowaniu i kulturze pracy też bym chętnie poczytał. Rozważałem również silnik 2.2 HDI 170KM, bo występuje w bliźniaczej Phedrze, ale odstrasza mnie konieczność płacenia większej akcyzy ze względu na pojemność >2 litry. Szkoda, bo to chyba nie jest zły silnik, ale niestety rachunek ekonomiczny zwycięży. Czy wiesz może coś więcej nt. skrzyń/skrzyni automatycznej montowanej wraz z tymi silnikami? Chętnie bym się dowiedział coś więcej o jej użytkowaniu. Za wszelkie info oraz ew. linki do ciekawych tematów na forum właścicieli produktów PSA serdecznie dziękuję. Pozdrawiam Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Snowflake_ Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > chłodnica do podgrzewania. ciekawe ma dwie funkcje chldzo jako dodatkowy cooler i podgrzewa we wstepnej fazie TUTAJ pokazane na dwoch rysunkach dwa intercoolery z czego jeden pelni dwie funkcje poniewaz laczyc sie z ukladem plynu chlodzacego ktory wykorzystuje do wstepnego podgrzewania filtra czastreczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > ma dwie funkcje chldzo jako dodatkowy cooler i podgrzewa we wstepnej fazie > TUTAJ pokazane na dwoch rysunkach dwa intercoolery z czego jeden pelni dwie funkcje poniewaz > laczyc sie z ukladem plynu chlodzacego ktory wykorzystuje do wstepnego podgrzewania filtra > czastreczek a w jaki sposób druga chłodnica ma podgrzewać filtr? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Snowflake_ Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 plynem chlodzacym, jest na ukladzie dodatkowy podgrzewacz plynu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > a w jaki sposób druga chłodnica ma podgrzewać filtr? Jesli jest to uklad powietrze-woda to jak najbardziej moze. Uzywa ciepla powietrza z dolotu zeby podgrzewac plyn, ktory pozniej idzie do filtra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > plynem chlodzacym, jest na ukladzie dodatkowy podgrzewacz plynu IMHO jesteś w tzw mylnym błędzie po lekturze schematów plus pogooglaniu wychodzi, że rolą tego drugiego wymiennika ciepła jest raczej chłodzenie DPF niż jego ogrzewanie. edit - A_Kras chyba rozwiązał zagadkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > Jesli jest to uklad powietrze-woda to jak najbardziej moze. Uzywa ciepla powietrza z dolotu zeby > podgrzewac plyn, ktory pozniej idzie do filtra. lub może też działać do chłodzenia filtra, bądź też dodatkowego chłodzenia powietrza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitefunk Napisano 3 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 ale ten maly IC nie laczy sie z woda w zaden sposob, jedyne co to wisi na chlodnicy wody... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > ale ten maly IC nie laczy sie z woda w zaden sposob, jedyne co to wisi na chlodnicy wody... kolega snowflake twierdzi co innego. no i ze schematu mozna wywnioskowac, ze jednak ma rację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > lub może też działać do chłodzenia filtra, bądź też dodatkowego chłodzenia powietrza No tak, zawsze moze to byc w 2 strony Tak czy tak dziwna rozkmina...i na pewno nie przydajaca prostoty i niezawodnosci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Snowflake_ Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > ale ten maly IC nie laczy sie z woda w zaden sposob, jedyne co to wisi na chlodnicy wody... laczy sie laczy, przewod 12 laczy sie z ickiem i jest przewodem plynu chlodzacego tak jest w opisie czesci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > No tak, zawsze moze to byc w 2 strony > Tak czy tak dziwna rozkmina...i na pewno nie przydajaca prostoty i niezawodnosci. francuska myśl techniczna choć i tak w porównaniu z włoskimi wynalazkami, to co proponuje PSA jest proste, dobrze zaprojektowane i niezawodne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > Cześc, > Tak się przyglądam układowi IC w moim 607 i zadziwiła mnie kwestia chyba dwóch intecoolerów w > jednym układzie jeden za drugim prawie, mniejszy i większy, połączone śą przed przepustnicą > rurą trójnikiem... > O co chodzi, co to za układ? Po co? > Bo forum Peugeota nadaje się nie powiem gdzie, tam można tylko porozmawiać o tym jakie wycieraczki > wybrać... Mam to u siebie, z tą tylko różnicą, że zamontowane na chłodnicy cieczy na dole, poziomo. Przyglądałem się i wygląda na to, że są dwa obwody powietrza a sterownik w zależności od znanych sobie czynników przełącza elementem 16 przepływ powietrza albo na intercooler w celu schłodzenia, albo na to coś w celu podgrzania (element ten ma płaszcz wodny). Widocznie silnik jest tak skonstruowany, że temperatura powietrza ma być nie tylko nie za wysoka ale i nie za niska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitefunk Napisano 3 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > Mam to u siebie, z tą tylko różnicą, że zamontowane na chłodnicy cieczy na dole, poziomo. > Przyglądałem się i wygląda na to, że są dwa obwody powietrza a sterownik w zależności od > znanych sobie czynników przełącza elementem 16 przepływ powietrza albo na intercooler w celu > schłodzenia, albo na to coś w celu podgrzania (element ten ma płaszcz wodny). Widocznie silnik > jest tak skonstruowany, że temperatura powietrza ma być nie tylko nie za wysoka ale i nie za > niska. a mozesz zobaczyc prosze u siebie, na tym elemencie 16 wlasnie czy oba zaworki sa podlaczone do wezykow cisnieniowych? Nie bede ukrywal, ze wlasnie u mnie jeden jest zaslepiony sruba i dlatego mysle w ogole o usunieciu tego uklady (element 16 z zaworkami kosztuje w ASO 900 zl)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitefunk Napisano 3 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 I tak jeszcze z ciekaowisci, na lewym schemacie co to za element (nieoznaczony zadna cyferka), pomiedzy numerkami 21, a 75? Bo to tez czesc tego smiesznego ukladu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > a mozesz zobaczyc prosze u siebie, na tym elemencie 16 wlasnie czy oba zaworki sa podlaczone do > wezykow cisnieniowych? Nie bede ukrywal, ze wlasnie u mnie jeden jest zaslepiony sruba i > dlatego mysle w ogole o usunieciu tego uklady (element 16 z zaworkami kosztuje w ASO 900 > zl)... jak zaślepiony śrubą? Oba siłowniki mam podpięte do "systemu". Mam całą C8 na części, więc się nie przejmuj choć akurat 16 połamałem przez przypadek przy demontowaniu silnika ale zaworki zapewne da się odzyskać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > francuska myśl techniczna choć i tak w porównaniu z włoskimi wynalazkami, to co proponuje PSA > jest proste, dobrze zaprojektowane i niezawodne Az tak zle z wloszczyzna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > I tak jeszcze z ciekaowisci, na lewym schemacie co to za element (nieoznaczony zadna cyferka), > pomiedzy numerkami 21, a 75? Bo to tez czesc tego smiesznego ukladu... To z dwoma króćcami? To podkładka pod filtr oleju, podłączona do obiegu cieczy. Zasadniczo grzeje olej, choć znając ilość ciepła oddawaną przez silnik do układu chłodzenia to może jednak płyn jest grzany przez olej Ciężko powiedzieć, zależy czy silnik pracuje czy chodzi tylko Webasto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitefunk Napisano 3 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > To z dwoma króćcami? To podkładka pod filtr oleju, podłączona do obiegu cieczy. Zasadniczo grzeje > olej, choć znając ilość ciepła oddawaną przez silnik do układu chłodzenia to może jednak płyn > jest grzany przez olej Ciężko powiedzieć, zależy czy silnik pracuje czy chodzi tylko Webasto. webasto nie mam No to wszystko jasne, zaraz Ci priva pisze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > Az tak zle z wloszczyzna? nie z każdą, ale oni po prostu mają wyjątkowy talent do maksymalnego komplikowania prostych rzeczy. Dodatkowo prawdopodobnie przyjmują założenie, że im część jest trudniejsza w demontażu tym gorszy materiał należy zastosować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > nie z każdą, ale oni po prostu mają wyjątkowy talent do maksymalnego komplikowania prostych rzeczy. > Dodatkowo prawdopodobnie przyjmują założenie, że im część jest trudniejsza w demontażu tym > gorszy materiał należy zastosować Podejmujesz temat, na który można dyskutować a i tak trudno będzie rozstrzygnąć kto ma rację. Po włoszczyźnie mam teraz cytrynę i ilość elementów jednorazowych mnie z lekka przeraża. Fakt, inne wykonanie, projektowanie w innych czasach ale coś tu jest nie tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitefunk Napisano 3 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > Podejmujesz temat, na który można dyskutować a i tak trudno będzie rozstrzygnąć kto ma rację. Po > włoszczyźnie mam teraz cytrynę i ilość elementów jednorazowych mnie z lekka przeraża. Fakt, > inne wykonanie, projektowanie w innych czasach ale coś tu jest nie tak. no w 607 zdjęcie przewodu podcisnienia oznacza zazwyczaj koniecznosc wymiany króćca, czyli elementy z którego ten wychodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > no w 607 zdjęcie przewodu podcisnienia oznacza zazwyczaj koniecznosc wymiany króćca, czyli elementy > z którego ten wychodzi widzisz, ja króćców od podciśnienia nie pourywałem, za to urwałem to główne złącze od rury, więc nie mogę nie przyznać Ci racji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > Cześć! > Przy okazji Twojego wątku chciałbym się dowiedzieć czegoś więcej na temat silników HDI PSA. A > konkretnie chodzi mi o silnik 2.0 HDI w wersji mocowej 163-165KM (różne źródła różnie podają). > Wpadł mi w oko Citroen C8 z tym silnikiem i chciałbym o nim poczytać coś więcej. Głównie > oczywiście interesują mnie potencjalne problemy, ale ogólnie o użytkowaniu i kulturze pracy > też bym chętnie poczytał. > Rozważałem również silnik 2.2 HDI 170KM, bo występuje w bliźniaczej Phedrze, ale odstrasza mnie > konieczność płacenia większej akcyzy ze względu na pojemność > Czy wiesz może coś więcej nt. skrzyń/skrzyni automatycznej montowanej wraz z tymi silnikami? > Chętnie bym się dowiedział coś więcej o jej użytkowaniu. > Za wszelkie info oraz ew. linki do ciekawych tematów na forum właścicieli produktów PSA serdecznie > dziękuję. > Pozdrawiam > Bartek Jak szukasz młodego samochodu to bierz to 2.0, ono już później miało tyle mocy, że powinno to zupełnie sprawnie jechać bez grzebania w sofcie. A to, co wspominałem o padających pompach to podobno był Lukas, który z tego co wiem w C8 nie występował- ale to jeszcze do sprawdzenia. Ogólnie 2.0 będzie tańsze w naprawach, eksploatacji i nie jest silnikiem z jakimiś wadami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.