golibroda Napisano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 Witam, Mam proste pytanie: Czy nowa linka sprzęgła do Astry f (ta z nie zakrzywionym końcem) posiada w komplecie zawleczkę (zatyczkę) zakładaną na gwint po drugiej stronie dźwigni skrzyni biegów,naprzeciwko nakręcanego plastiku do regulacji długości linki ? Pękła mi ponownie linka (po 2 latach) i nie wiem czy przyczyną nie było pęknięcie tej zatyczki. Nie ma jej na gwincie ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 Moja nie miała, ale można ją dokupić osobno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 Żaden problem to dorobić, lub kupić w ASO - 7 59 943 - 4,44zł. Nie zwróciłem uwagi jaka u brata była w eFce, ale jak to miałem w ręku to się zastanowiłem jakim cudem to się tam trzyma na tym gwincie skoro to i tak jest luźne. W ogóle to lepiej wg mnie byłoby wkręcić nakrętkę lub dwie i zakontrować, będzie to pewna blokada przynajmniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość adam_w Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 > Nie zwróciłem uwagi jaka u brata była w eFce, ale jak to miałem w ręku to się zastanowiłem jakim > cudem to się tam trzyma na tym gwincie skoro to i tak jest luźne. Oryginalna już dawno poszła w niepamięć gdzieś po drodze pewnie. To co mam teraz to samoróbka, a raczej przeróbka jednej z blaszek od mocowania jakiegoś podzespołu w Astrze F. W tę blaszkę wkręcał się oryginalnie blachowkręt. Nie wiem od czego to brałem ale zdaje egzamin. Bez tego ta plastikowa nakrętka potrafiła się luzować jakimś sposobem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
golibroda Napisano 5 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 > Moja nie miała, ale można ją dokupić osobno. Dzięki za informację. 4 zł nie pieniądz, dokupię. Stara służyła15 lat P.S. O nakrętkach też myślałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość adam_w Napisano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2013 > Dzięki za informację. 4 zł nie pieniądz, dokupię. Stara służyła15 lat > P.S. > O nakrętkach też myślałem Chyba, że dasz plastikową dodatkową nakrętkę, która posłuży jako kontra. Zwykła metalowa z czasem zardzewieje i będzie problem z odkręceniem jej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
golibroda Napisano 7 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2013 > Chyba, że dasz plastikową dodatkową nakrętkę, która posłuży jako kontra. > Zwykła metalowa z czasem zardzewieje i będzie problem z odkręceniem jej. Przeszukałem wczoraj po sklepach brakującego elementu i jest na niego ogromny deficyt Może jeszcze coś dziś znajdę, a może trzeba odwiedzić szrot. Nakrętki są teraz takie ala aluminiowe z wierzchu i naet przy SAT nie rdzewieją. Zastanawiam się tylko czy ten element zapinki nie powoduje,że potrzebny jest jakiś luz/ruch i nie może być na sztywno spięte do łapy. A nakrętki (najprostsza konstrukcja) nie usztywni (spowoduje zakłócenia) ruchu linki i kolejną szybszą awarię ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość adam_w Napisano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2013 Koniec linki luźno wchodzi w ramię sprzęgła więc na sztywno i tak nie będzie, nawet skręcając na dodatkową nakrętkę (kontrę) bo nakrętka służąca do regulacji ma kształt dopasowany do ramienia sprzęgła, a sam otwór w ramieniu jest nie okrągły, a "jajowaty". Poza tym nakrętkę dać trzeba jako pierwszą, a nie po przeciwnej stronie ramienia. Poza tym, nie wiem jak w przypadku linki zamiennika, bo w oryginalnej nie szło dopasować mi rozmiaru nakrętki. Nie była to ani 6 ani 7mm, tylko 6.5, a tego juz nie chciało mi się latać i dopasowywać po sklepach. Dorobiłem z blaszki w którą wkręca się blachowkręt i jest po problemie. Taka przykładowa blaszka z jakiej można to dorobić jest zastosowana w Astrze F jako element mocujący zegary w desce rozdz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
golibroda Napisano 7 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2013 > Koniec linki luźno wchodzi w ramię sprzęgła więc na sztywno i tak nie będzie, nawet skręcając na > dodatkową nakrętkę (kontrę) bo nakrętka służąca do regulacji ma kształt dopasowany do ramienia > sprzęgła, a sam otwór w ramieniu jest nie okrągły, a "jajowaty". Poza tym nakrętkę dać trzeba > jako pierwszą, a nie po przeciwnej stronie ramienia. > Poza tym, nie wiem jak w przypadku linki zamiennika, bo w oryginalnej nie szło dopasować mi > rozmiaru nakrętki. Nie była to ani 6 ani 7mm, tylko 6.5, a tego juz nie chciało mi się latać i > dopasowywać po sklepach. Dorobiłem z blaszki w którą wkręca się blachowkręt i jest po > problemie. > Taka przykładowa blaszka z jakiej można to dorobić jest zastosowana w Astrze F jako element > mocujący zegary w desce rozdz. Tak,tak wiem jaki jest sposób mocowania. jednak zasmuciłem się, że rozmiar gwintu jest niestandardowy ! W takim razie pewnie szrot lub przeróbka z innej blaszki. Dziękuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.