vendorr Napisano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 Witam, znajomy posiada Forda Transita. Czasami przewozi dość ciężki towar i auto jest dobite, aż resory wyginały się w drugą stronę, w celu przeniesienia ciężaru zamontował poduszki na tylnej osi. Z lżejszym obciążeniem i napompowanymi poduszkami dzieje się coś takiego: Pytanie mam czy auto jest już za wysoko (chociaż jak auto było nowe i puste to stało właśnie mniej więcej na takiej wysokości), czy może resory już się "uklepały" i podniesienie budy na poduszkach spowodowało ich rozejście się. Czy może przyczyna jest inna. Za wszelkie uwagi, obserwacje i rady będę wdzięczny. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 zauważylem w Fiacie Ducato, które jeżdzą dla naszej firmy dokladnie taki sam efekt, mówie do kierowcy, że chyba resor się rozwalił. On spojrzał tylko i powiedział, ze tak ma być. W kilku autach było tak samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekMiz Napisano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 > zauważylem w Fiacie Ducato, które jeżdzą dla naszej firmy dokladnie taki sam efekt, mówie do > kierowcy, że chyba resor się rozwalił. On spojrzał tylko i powiedział, ze tak ma być. W kilku > autach było tak samo Bo tak ma być. To jest resor progresywny. Przy lekkim obciażeniu pracują np. dwa górne pióra a trzecie od nich odstaje i nie przenosi ugięcia. Jak buda mocniej obciążona to 2 górne pióra się uginają aż dotkną trzeciego i to zaczyna razem z nimi przenosić obciążenia. Co ciekawe, dowiedziałem się tego czytając kiedyś książkę o budowie wagonów kolejowych (w rozdziale o usprężynowaniu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Snowflake_ Napisano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 tak ma byc, to jest dodatkowe pioro ktore zaczyna robic swoj robote jak jest ciezszy ladunek i w tych miejscach powinny byc odboje gumowe takie nakladki zeby nie stukal w drugi resor. we fiatach ducato cytrynach jumperach i boxerach tez tak jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 9 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 > tych miejscach powinny byc odboje gumowe takie nakladki zeby nie stukal w drugi resor. Czy te opaski na dwóch resorach górnych, wystarczą jako te gumowe odboje czy jednak powinno coś tam być jeszcze? PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niedal Napisano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 > Czy te opaski na dwóch resorach górnych, wystarczą jako te gumowe odboje czy jednak powinno coś tam > być jeszcze? > PZDR VEN Jest dobrze. Ta gumowa podkładka izoluje od stukania między sobą pióro o pióro. Niczego tam nie brakuje i wszystko jest OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 9 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 > Jest dobrze. Ta gumowa podkładka izoluje od stukania między sobą pióro o pióro. Niczego tam nie > brakuje i wszystko jest OK Dzięki, kumpel jest już spokojniejszy. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
electrofinger Napisano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2013 Jeździłem 4 lata podobnym Transitem. Tam ma odstawać i jest OK. Natomiast u mnie jeszcze resor był lekko przesunięty "w bok" czyli nie w osi. Zapytane ASO twierdziło że wszystko w porządku. Od wożenia ciężkich rzeczy jeden z resorów mi pękł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 11 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2013 > Od wożenia ciężkich rzeczy jeden z resorów mi pękł. Właśnie między innymi po to zostały dołożone poduszki pompowane. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niedal Napisano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2013 > Jeździłem 4 lata podobnym Transitem. Tam ma odstawać i jest OK. Natomiast u mnie jeszcze resor był > lekko przesunięty "w bok" czyli nie w osi. Zapytane ASO twierdziło że wszystko w porządku. > Od wożenia ciężkich rzeczy jeden z resorów mi pękł. resory częściej pękają na pusto lub do 50% obciążenia. A to że przesuwa się jedno z piór, wynika z tego, że resor na środku a właściwie jego pióra, skręcone są ze sobą śrubą lub nitem a luz pomiędzy piórami a strzemionami mocującymi do osi pozwala na delikatne przesunięcia się między sobą piór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.