Skocz do zawartości

Mercedes W203 Coupe / Kombi


maagog

Rekomendowane odpowiedzi

Samochod z rocznika 2001-2004.

Ceny 17-26 tys.

Duzo i nieduzo, zalezy jak trwalosc

- blachy

- silniki benzynowe kompresory 160-200KM

- automatyczne skrzynie biegow

Jest dobrze mechanicznie, bedzie wzgledny spokoj z rdza czy tylko nieco lepiej od W210?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Samochod z rocznika 2001-2004.

> Ceny 17-26 tys.

> Duzo i nieduzo, zalezy jak trwalosc

> - blachy

> - silniki benzynowe kompresory 160-200KM

> - automatyczne skrzynie biegow

> Jest dobrze mechanicznie, bedzie wzgledny spokoj z rdza czy tylko nieco lepiej od W210?

Musisz się zdecydować czy SC czy Kombi bo jest zasadnicza różnica w cenie. SC jak widać są uważane przez rynek jako auta niepełnowartościowe wink.gif

Rdza przed liftem czyli do 2004 jest w tym modelu niestety problemem ale jest na pewno sporo lepiej niż w w210. Jeśli ktoś dbał i robił drobne wykwity na bieżąco to nie powinno być tragedii.

Skrzynie automatyczne to model 722.6 - jeśli nie będziesz miał pecha to tylko wymienisz olej i będziesz jeździł długo i szczęśliwie do następnej wymiany po 60kkm.

Odnośnie silnika to jest pewna ważna sprawa: do rocznika modelowego 2002 były stosowane stare silniki m111 o pojemności niecałe 2.0 natomiast od rocznika modelowego 2003 nowe silniki m271 o pojemności niecałe 1.8. Te pierwsze są bezawaryjne i bezproblemowe, te drugie cierpią na kilka typowych problemów z czego najpoważniejszy dotyczy rozrządu.

Tak czy inaczej przed zakupem radzę wykonać solidną diagnostykę komputerową i oględziny smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rdza przed liftem czyli do 2004 jest w tym modelu niestety problemem

Druga połowa 2004 to już auta po liftingu i takiego bym szukał.

> Odnośnie silnika to jest pewna ważna sprawa: do rocznika modelowego 2002 były stosowane stare

> silniki m111 o pojemności niecałe 2.0 natomiast od rocznika modelowego 2003 nowe silniki m271

> o pojemności niecałe 1.8. Te pierwsze są bezawaryjne i bezproblemowe,

O ile olej z magnesów nie dotarł już do sterownika silnika wink.gif

> te drugie cierpią na

> kilka typowych problemów z czego najpoważniejszy dotyczy rozrządu.

Prawda jest taka że do łańcucha trzeba zajrzeć co 100kkm i ewentualnie wymienić. Na forum w203 niektórym przeskoczył łańcuch przy 100kkm lub był bliski przeskoczenia, u mnie przy 165kkm był lekko wyciągnięty, bez problemu dojechałbym do 200kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Druga połowa 2004 to już auta po liftingu i takiego bym szukał.

Z tego co autor napisał wnioskuję, że chodzi jednak o auta przedliftowe. Poliftowe z rocznika 2004 to zupełnie inny przedział cenowy.

> O ile olej z magnesów nie dotarł już do sterownika silnika

Sorry, ale to są bzdury. Olej w sterownikach skrzyń biegów 722.6 to można powiedzieć codzienność i tylko naciągacze od razu te sterowniki klientom wymieniają bo bez wymiany działają w 100% prawidłowo. Te sterowniki silnika faktycznie czasami sprawiają spore problemy, nawet gdy nie ma śladów oleju. Co innego wiązka silnika, ale jak ktoś wie na co trzeba zwrócić uwagę to i to jest do zrobienia w rozsądnych $$$.

> Prawda jest taka że do łańcucha trzeba zajrzeć co 100kkm i ewentualnie wymienić. Na forum w203

> niektórym przeskoczył łańcuch przy 100kkm lub był bliski przeskoczenia, u mnie przy 165kkm był

> lekko wyciągnięty, bez problemu dojechałbym do 200kkm.

Problem w tym, że nie wiesz w jakim stanie jest łańcuch i koła w momencie zakupu. Można też trafić na auto przygotowane do sprzedaży czyli z nowym łańcuchem i zjedzonymi kołami - przeskoczy raczej szybciej niż później a dwa koła kosztują około 5000pln. Jak mocno przeskoczy to głowica do zdjęcia i 8 zaworów do wymiany crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sorry, ale to są bzdury. Olej w sterownikach skrzyń biegów 722.6 to można powiedzieć codzienność i

> tylko naciągacze od razu te sterowniki klientom wymieniają bo bez wymiany działają w 100%

> prawidłowo. Te sterowniki silnika faktycznie czasami sprawiają spore problemy, nawet gdy nie

> ma śladów oleju.

Rozwiniesz coś więcej z tą kwestią?

Co innego wiązka silnika, ale jak ktoś wie na co trzeba zwrócić uwagę to i to

> jest do zrobienia w rozsądnych $$$.

I tą wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozwiniesz coś więcej z tą kwestią?

Przy okazji wymiany oleju w skrzyni typu 722.6 (stosowane nie tylko w Mercedesach ale też np. Jeep) warto zawsze odżałować 40pln i wymienić także przejściówkę gniazda elektrycznego z uszczelnieniami, ponieważ przedostający się olej wędruje wiązką elektryczną do góry i dostaje się do sterownika skrzyni. W młodszych modelach Mercedesa poszli po rozum do głowy i zastosowali na wiązce separator, żeby olej nie dostawał się do modułu bo brzydko wygląda zlosnik.gif

> Co innego wiązka silnika, ale jak ktoś wie na co trzeba zwrócić uwagę to i to

> I tą

Sorry, ale każdy przypadek jest trochę inny i w zależności od rodzaju i wagi problemów podejmuje się stosowne działania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co autor napisał wnioskuję, że chodzi jednak o auta przedliftowe. Poliftowe z rocznika 2004

> to zupełnie inny przedział cenowy.

Mam pierwszego polifta, jakbym dzisiaj chciał sprzedać wątpię czy bym dostał więcej niż 28kPLN - głównie z powodu perełek na allegro co to Niemiec pod kocem trzymał wink.gif

> Sorry, ale to są bzdury. Olej w sterownikach skrzyń biegów 722.6 to można powiedzieć codzienność i

> tylko naciągacze od razu te sterowniki klientom wymieniają bo bez wymiany działają w 100%

> prawidłowo. Te sterowniki silnika faktycznie czasami sprawiają spore problemy, nawet gdy nie

> ma śladów oleju.

Mi chodziło o olej idący od góry, od magnesów. Przecież w końcu zaczeli zakładać te kabelki-separatory przy magnesach żeby olej nie szedł w wiązkę tylko kapał na zewnątrz.

> Problem w tym, że nie wiesz w jakim stanie jest łańcuch i koła w momencie zakupu. Można też trafić

> na auto przygotowane do sprzedaży czyli z nowym łańcuchem i zjedzonymi kołami - przeskoczy

> raczej szybciej niż później a dwa koła kosztują około 5000pln. Jak mocno przeskoczy to głowica

> do zdjęcia i 8 zaworów do wymiany

Ja jestem ciekawy o co chodzi z tym rozrządem - moje auto miało normalne serwisy co 20tys, przy przebiegu 165kkm łańcuch był lekko wyciągnięty - wymieniłem profilaktycznie bo się naczytałem na forum. Z kolei kilku kolegów musiało wywalać łańcuch już przy 100-120kkm bo był wyciągnięty jak szmata. confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam pierwszego polifta, jakbym dzisiaj chciał sprzedać wątpię czy bym dostał więcej niż 28kPLN -

> głównie z powodu perełek na allegro co to Niemiec pod kocem trzymał

28 tyś PLN to zapłacił mój kolega dokładnie rok temu za ładnie wyposażone kombi z roku 2002 (modelowy 2003) ze sporą ilością detali do poprawki. Jak będziesz sprzedawał to daj znać wink.gif

W Raichu jest bardzo mało poliftów na sprzedaż a jeśli nieuszkodzone i przebieg przyzwoity to ceny są zaporowe - za 6-7kEUR ciężko cokolwiek wartego uwagi znaleźć, raczej 7-8kEUR trzeba szykować.

> Mi chodziło o olej idący od góry, od magnesów. Przecież w końcu zaczeli zakładać te

> kabelki-separatory przy magnesach żeby olej nie szedł w wiązkę tylko kapał na zewnątrz.

Wiem dokładnie o co chodzi. Olej to olej stąd podałem inny bardziej znany przykład.

> Ja jestem ciekawy o co chodzi z tym rozrządem - moje auto miało normalne serwisy co 20tys, przy

> przebiegu 165kkm łańcuch był lekko wyciągnięty - wymieniłem profilaktycznie bo się naczytałem

> na forum. Z kolei kilku kolegów musiało wywalać łańcuch już przy 100-120kkm bo był wyciągnięty

> jak szmata.

Cóż... zależy od wielu rzeczy. Od sposobu eksploatacji (unikanie obrotów powyżej 5000), typu skrzyni, dbałości o silnik, jakości oleju itd. Generalnie już przed 200kkm przebiegu motorschaden się zdarza. Ostatni u nas przypadek to jazda do zgonu 350kkm. Kiedyś wymienialiśmy cały silnik przy 170kkm. Wymienialiśmy też sam łańcuch przy około 130kkm. Przebiegi innych aut były niepewne wiec nie ma sensu przytaczać, ale trochę tego było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki.

Kiepskie wiadomosci. Albo rdza, albo silniki.

Generalnie nastawilem sie na BMW E39 lub E46.

MB kusilo duzym wyborem z polskich salonow i wersji silnikow benzynowych.

BMW to glownie sprowadzane diesle. Nie wiem co gorsze..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzieki.

> Kiepskie wiadomosci. Albo rdza, albo silniki.

> Generalnie nastawilem sie na BMW E39 lub E46.

> MB kusilo duzym wyborem z polskich salonow i wersji silnikow benzynowych.

> BMW to glownie sprowadzane diesle. Nie wiem co gorsze..

Pamiętaj że właśnie wchodzi w205 więc ceny w203 powinny trochę spaść - ale IMO należałoby szukać wersji poliftowej - a tu ceny zaczynają się od 30kPLN za sensowne egzemplarze. Z drugiej strony - ile zamierzasz nim jeździć? W w203 nie ma takich problemów jak w w210 - pojawiają się wykwity ale mimo wszystko auto nie gnije jak w/w.

Zdecyduj się też jakie nadwozie Ci wystarczy - sportcoupe jest wyraźnie tańsze, ale wygląda jak auto dla kobiety wink.gif

Silnikiem M271 bym się nie martwił - jak już Luki napisał najważniejsze obejrzeć rozrząd, z resztą nie ma jakichś specjalnych problemów. Auto ma jeszcze kilka innych wad :

-delikatne zawieszenie z przodu

-mało miejsca w środku (w szerokość)

Dla mnie ogromną zaletą jest cisza i brak wibracji - na światłach przy cicho włączonym radiu w ogóle nie wiadomo czy silnik pracuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla mnie ogromną zaletą jest cisza i brak wibracji - na światłach przy cicho włączonym radiu w

> ogóle nie wiadomo czy silnik pracuje.

Tak właśnie ma chodzić dobrze utrzymane M271 ok.gif Przy idealnym stanie silnika i poduszek jak zatkasz uszy to nie wyczujesz nawet momentu gaszenia silnika smile.gif

Nierówna praca na wolnych obrotach przyczynia się właśnie do szybszego zużycia łańcucha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja teściowa ma W203 SC, tyle że z silnikiem diesla. Rocznik 2006 lub 2007, nie pamiętam dokładnie.

O ile silnik Cię pewnie nie interesuje, to powiem tak:

- bardzo lubię ta skrzynię biegów, mimo że nie jest najszybsza

- bardzo dobrze się prowadzi, szczególnie przyjemna jest szybka jazda w zakrętach

- zaskakująco dużo miejsca w środku, jak na tak niepozornie wyglądające z zewnątrz nadwozie

- diesel potrafi być oszczędny (teść schodzi do 6.0l na setkę) pomimo 2.2 litra pojemności oraz automatu

Fajny samochodzik, szkoda tylko że facet wygląda w nim nieco miękkonadgarskowo.

Pozdrawiam

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.