FDK Napisano 27 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2013 Witam, ostatnio termostat lekko oszalał i auto dogrzać się nie mogło, zakupiłem okazyjnie oryginalny GM-owski termostat razem z wkładem i przystąpiłem pod domem do dzieła, warto trochę zagrzać silnik by ciepełko nam ręce ogrzewało. To co jest potrzebne widać na fotkach. To czego nie widać to Torx 8 i moment dokręcania 15Nm. Niestety obudowa miała spore uszkodzenia co wyszło dopiero po gruntownym czyszczeniu. Jakiś czas przejeździłem uszczelniając oring pastą Dirko, ale termostat się poddał. Narzędzia A i jeszcze tytułem wyjaśnienia, śruba jest dokręcana w asyście chwytaka magnetycznego ze względu na osłonę silnika, jak coś poleci w dół to trzeba się nieźle nagimnastykować zanim spadnie na ziemię. Odkręcamy. Jednakże wcześniej należy odciągnąć płyn chłodniczy ze zbiorniczka, lub po odczepieniu rury od chłodnicy spuszczamy go do naczynia (czystego). By zmniejszyć straty płynu ...siostro zacisk proszę na zawijasa idącego do chłodnicy Odkręcamy stary, wkręcamy nowy, pamiętajmy o odpowiednim momencie dokręcania, oring warto potraktować odrobiną pasty dirko bo lubi się zsunąć z kanałku obudowy termostatu. A pamiętajmy by rura doprowadzająca płyn do chłodnicy pozostała jak najmniej zdeformowana. Czas operacyjny ok 15 minut. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 Szczypce do zaciśnięcia świńskiego ogona założyłeś chyba dla świętego spokoju Na stronkę zapodać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FDK Napisano 30 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2013 Tak, Tak, kupiłem, leżały to je wreszcie użyłem, tzn użyłem ich wcześniej jak wymieniałem zawór nagrzewnicy. Nie lubię jak sprzęt się marnuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paties Napisano 15 Października 2014 Udostępnij Napisano 15 Października 2014 Witam Trochę odkopuję, ale nie wypada nowego tematu zakładać z moją pierdółką. Zna ktoś wymiary oringu uszczelniającego obudowę termostatu? Średnica i przekrój? Chcę wymienić sam wkład, a tych nie sprzedają w komplecie z uszczelnieniem. Pzdr.Sławek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 15 Października 2014 Udostępnij Napisano 15 Października 2014 60x2,5mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.