Skocz do zawartości

2gen -> 4gen


mireq

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie zastanawiam sie nad przejsciem z 2 gen. na 4 gen. Wiem ze wiaze sie to z kupnem co najmniej reduktora, listwy wtryskow oraz sterownika. Czy cos jeszcze bedzie potrzebne?

Jakich firm kupic te elementy tak aby nie przeplacic, ale rowniez aby calosc hulala bez problemow tudziez bylo jak najmniej przerobek w stosunku do 2 gen.? (silnik 101KM 1.6 16V)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie zastanawiam sie nad przejsciem z 2 gen. na 4 gen. Wiem ze wiaze sie to z kupnem co najmniej reduktora, listwy wtryskow oraz sterownika. Czy cos jeszcze bedzie potrzebne?

> Jakich firm kupic te elementy tak aby nie przeplacic, ale rowniez aby calosc hulala bez problemow tudziez bylo jak najmniej przerobek w stosunku do 2 gen.? (silnik 101KM 1.6 16V)

Jak będziesz wymieniał, to zostaw tylko butle i przewód miedziany idący do komory silnika. W komorze wymieć wszystko włącznie z przewodami układu chłodzenia podłączonymi do reduktora - tak dla świętego spokoju.

Co do części, to po stawiam raczej na staga 300 isa2 - duże możliwości konfiguracji i niezawodność. Listwa REG - jeżeli ma być tanio, ale jeżeli chcesz coś dobrego to hana powinna wystarczyć. Reduktora nie podpowiem, bo ja zmieniałem na alaskę, ale silnik miał 60KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2 sondy lambda, bardziej inteligentny ECU i trudno zestroić na 2gen.

jakie masz obecnie podzespoły?

jakie problemy?

albo robisz sam albo ktoś skasuje Ciebie na jakies 1600zł...

ja bym brał staga qboxa /300

z innymi sterownikami tez bedzie pracować ale wybrałbym staga bo jest znany, kazdy moze ustawić/ lątwiej o pomoc.

reduktor alaska = jak nie korzystasz z całej mocy - bedzie na styk

lub ac r01 / zavoli zeta n/ arctic - brałbym modele popularne bo łatwiej o naprawe i czesci zamienne...

wtryskiwacze hana / barracuda / dragon lpg tehc / omvl reg fast jak juz nie masz kasy

wsyćko trzeba wymienić- zostać moze butla i przewód miedziany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie zastanawiam sie nad przejsciem z 2 gen. na 4 gen.

Mam identyczny silnik, instalkę BRC Sequent, obniżoną temperaturę przełączania na gaz, a i tak przełącza mi dopiero po 4-6km (zależnie od trasy). Termostat sprawny. Do tego na zimę zakładam osłonę chłodnicy, bo przy mojej kapeluszniczej jeździe nigdy bym silnika nie nagrzał do 90* zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakie masz obecnie podzespoły?

> jakie problemy?

> albo robisz sam albo ktoś skasuje Ciebie na jakies 1600zł...

> ja bym brał staga qboxa /300

> z innymi sterownikami tez bedzie pracować ale wybrałbym staga bo jest znany, kazdy moze ustawić/

> lątwiej o pomoc.

> reduktor alaska = jak nie korzystasz z całej mocy - bedzie na styk

> lub ac r01 / zavoli zeta n/ arctic - brałbym modele popularne bo łatwiej o naprawe i czesci

> zamienne...

> wtryskiwacze hana / barracuda / dragon lpg tehc / omvl reg fast jak juz nie masz kasy

> wsyćko trzeba wymienić- zostać moze butla i przewód miedziany

Generalnie wyregulowalem sobie instalke i nie jest najgorzej, natomiast problem mam taki ze przy ustawionym cut-off i dlugiej jezdzie z gory przy wysokich temperaturach w momencie wylaczenia sie cut-off mam strzala w tylnym tlumiku. Z kolei jesli wylacze Cut-off to wolno spadaja obroty przy zmienianiu biegow. Cut-off mam ustawiony na zubozona mieszanke, bo gdybym ustawil na calkowite odciecie to zgasnie silnik (za duza bezwladnosc). Zreszta zastanawiam sie nad przeniesieniem reduktora zeby zmniejszyc dlugosc wezyka (wtedy moze udaloby sie ustawic calkowite odciecie), ale nie wiem gdzie go dac. Teraz mam z przodu przy przednim pasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rzeczywiscie u mnie tez dlugo sie grzeje...

> Zreszta zastanawiam sie nad przeniesieniem reduktora ... Teraz mam z przodu przy przednim pasie.

To tłumaczy dlaczego się długo grzeje. Jak miałem puntka2 z klimą (silnik 1,2 - mało palił i mało ciepła dawał) to reduktor zamontowali właśnie w przednim pasie. Skutek był taki, że na 4 generacji temp lpg w zimie była w granicach 45-50 st. C podczas jazdy w trasie, a w mieście przy częstych postojach dochodziła do 70-80 ...

Przenieś reduktor bliżej kabiny i tak żeby nie owiewało go zimne powietrze ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.