Skocz do zawartości

Sterownik sekwencji jako sterownik I generacji?


simek18

Rekomendowane odpowiedzi

Taki głupi problem zlosnik.gif W normalnym układzie, po osiągnięciu temperatury pracy przez reduktor, sterownik załącza elektrozawory, a po dodaniu gazu do określonych obrotów załącza wtryskiwacze gazowe. A ja potrzebuję, żeby w momencie załączenia wtryskiwaczy gazowych sterownik zamiast nich otworzył elektrozawór na reduktorze. Jak to osiągnąć? Podłączyć wyjścia na wtryskiwacze do cewki elektrozaworu? Czy może w innym miejscu instalacji LPG pojawia się wtedy stałe napięcie? Sterownik tp sirocco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zakupić dowolny sterownik II gen z funkcją temp. i będzie gitara... przy okazji dołożyć krokowy i lambdę i już masz pełną II gen. ;p

ps. np Bingo M/S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zakupić dowolny sterownik II gen z funkcją temp. i będzie gitara... przy okazji dołożyć krokowy i

> lambdę i już masz pełną II gen. ;p

> ps. np Bingo M/S

Teoretycznie tak, ale chcę sprawdzić jak samochód zachowuje się na blosie, jeśli tak jak na sekwencji, to wracam do niej a blos zakładam do innego auta, które nie ma jeszcze lpg. Dlatego tutaj nie chcę pruć instalacji auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teoretycznie tak, ale chcę sprawdzić jak samochód zachowuje się na blosie, jeśli tak jak na

> sekwencji, to wracam do niej a blos zakładam do innego auta, które nie ma jeszcze lpg. Dlatego

> tutaj nie chcę pruć instalacji auta.

W takiej instalacji powinny być jeszcze elektrozawory do fazy ciekłej LPG: na butli i np przy reduktorze. Trzeba sprawdzić , w którym momencie są sterowane. Powinien jeszcze być jakiś sygnał do odcinania wtryskiwaczy benzynowych, ale nie mam pojęcia czy robią to na przekaźnikach, czy może wewnątrz sterownika LPG na tranzystorach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W takiej instalacji powinny być jeszcze elektrozawory do fazy ciekłej LPG: na butli i np przy

> reduktorze. Trzeba sprawdzić , w którym momencie są sterowane. Powinien jeszcze być jakiś

> sygnał do odcinania wtryskiwaczy benzynowych, ale nie mam pojęcia czy robią to na

> przekaźnikach, czy może wewnątrz sterownika LPG na tranzystorach?

Są te elektrozawory tak jak pisałęm w pierwszym poście, załączają się po osiągnięciu temperatury i sterownik lpg czeka na odpowiednie obroty, dopiero wtedy odłącza wtryski pb i załącza lpg. Efekt jest taki, że po osiągnięciu temperatury silnik dostaje dwa paliwa na raz, dopóki nie dostanie przygazówki na zadane obroty. Odcięcie wtrysków realizowane jest w sterowniku lpg zapewne tranzystorami.

Możnaby zmienić obroty przełączania na jakieś bardzo niskie, ale gdy akurat osiągnie temperaturę w momencie postoju na biegu jałowym, najpewniej silnik zgaśnie, zanim gaz dostanei się do kolektora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Blosa do czego chcesz podpiąć?

> Teoretycznie można odpiąć listwę od reduktora, zaślepić jej wlot, żeby silnik nie zasysał tamtędy

> fałszywego powietrza.

> Tyle tylko, że do nadciśnieniowego reduktora od sekwencji Blosa nie możesz zapiąć.

Samochód już jeździ, chodzi tylko o załączanie elektrozaworu na reduktorze w momencie uruchomienia wtryskiwaczy gazowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> link do instrukcji

> wg instrukcji para przewodów czerwono-czarnych to + do wtryskiwaczy, zapewne Ci się przyda

Jeszcze nie sprawdzałem miernikiem, ale sądzę, że będzie to ten sam plus, który pojawia się na wtryskiwaczach benzynowych, czyli już w momencie włączenia zapłonu frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sądzić to sobie można, wg instrukcji jest to plus do wtryskiwaczy "po gazie", czyli podczas pracy na LPG z wiązki wtryskiwaczy gazowych

plus po zapłonie idzie zupełnie inną wiązką i nie w tą stronę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sądzić to sobie można, wg instrukcji jest to plus do wtryskiwaczy "po gazie", czyli podczas pracy

> na LPG z wiązki wtryskiwaczy gazowych

> plus po zapłonie idzie zupełnie inną wiązką i nie w tą stronę

I dobrze sądziłem, + na wtryskiwaczach pojawia się wcześniej, więc nie da rady stamtąd wziąć zasilania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.