kris19901 Napisano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 Witam forumowiczów, mam takie problem ostatnio zauważyłem w moim stilo kopcenie i taki dołek na niższych obrotach np. przy ruszaniu. Podpiąłem go pod komputer i błędów nie ma, lecz zauważyłem różnicę w zmierzonej a oczekiwanej masie powietrza (niskie obroty- oczekiwana 280 zmierzona 28, wyższe obroty- 1200 do 200 mg/w) i teraz moje pytanie, co może być zatkane lub uszkodzone? Filtr powietrza wymieniony 3 miesiące wstecz, i nie ma jakiegoś wielkiego spadku mocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wchpikus Napisano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 Przeplywomierz.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaro190 Napisano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 należało by jeszcze uzupełnić profil - auto silnik i takie tam aby można było się zastanowić od czego zacząć.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciek61 Napisano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2014 > należało by jeszcze uzupełnić profil - auto silnik i takie tam aby można było się zastanowić od > czego zacząć.... Jeżeli to jtd to sprawdź rury od turbiny do silnika. Miałem coś podobnego i wystarczyło rozkręcić rury ,wyczyścić i mocno opaskami skręcić. Jeśli na połączeniach jest olej to przepuszczają powietrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris19901 Napisano 19 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2014 dziękuję za szybkie odpowiedzi przepraszam za brak podstawowych informacji o silniku, już uzupełniam: 1.9 jtd, 59kW rok produkcji 2002 Maciek61 faktycznie może to być to, sprawdziłem i jest nieznaczna ilość oleju na przewodach a jak czyszczenie przewodów i uszczelnienie nie pomoże biorę się za wymienię przepływomierza. O wyniku pracy poinformuję. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolchoz Napisano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2014 Zablokowany zawór EGR- wyczyścić lub zaślepić. Miałem taki sam przypadek w dwóch Stilakach z tym silnikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciek61 Napisano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2014 > Zablokowany zawór EGR- wyczyścić lub zaślepić. Miałem taki sam przypadek w dwóch Stilakach z tym > silnikiem. Faktycznie może byc zawór EGR . Ja zapomniałem o nim bo mam zaślepiony, ale po wyczyszczeniu i skręceniu na nowo rur wyciągałem zaślepkę i silnik tez nie dymił . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaro190 Napisano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2014 jeżeli masz zatkany egr to odczyty będą trochę inne i przy wciśnięciu "gazu" auto puści "bączka" potem ilość powietrza się wyrównuje, czyszczenie zaślepionego zaworu nie ma najmniejszego sensu, odepnij przewpływkę i się przejedź - auto powinno zacząć się zbierać od 1800, sprawdzając parametry żądana masa powietrza będzie się utrzymywać na stałej wartości ok 750, możesz jeszcze sprawdzić tzw. mapsensor - czujnik ciśnienia doładowania wkręcony w kolektor dolotowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciek61 Napisano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2014 > jeżeli masz zatkany egr to odczyty będą trochę inne i przy wciśnięciu "gazu" auto puści "bączka" > potem ilość powietrza się wyrównuje, czyszczenie zaślepionego zaworu nie ma najmniejszego > sensu, > odepnij przewpływkę i się przejedź - auto powinno zacząć się zbierać od 1800, sprawdzając parametry > żądana masa powietrza będzie się utrzymywać na stałej wartości ok 750, możesz jeszcze > sprawdzić tzw. mapsensor - czujnik ciśnienia doładowania wkręcony w kolektor dolotowy Cos nie tak z tymi baczkami...mój nie puszcza baczków...Czy zaślepiony ,czy odetkany EGR...Jak wszystko sprawne to nie powinien puszczać...., a już w ogóle z zaślepionym EGR ...chyba ,ze nie widzę bo oczy już słabe.....jak miałem rury nieszczelne to puszczał ,ale po wyczyszczeniu i skręceniu dobrze to nie puszcza w ogóle.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris19901 Napisano 20 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2014 EGR mam NIE zaślepiony, odkręciłem i okazało się że się zacinał bo był delikatnie mówiąc zawalony sadzą, wyczyściłem i zamontowałem przy okazji sprawdziłem rury od turbiny do silnika i są ok. Wymieniłem również przepływomierz. Niestety to nic nie pomogło i nadal masa zmierzonego powietrza jest taka niska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaro190 Napisano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2014 a odłączyłeś i się przejechałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaro190 Napisano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2014 zmierz żądaną ilość powietrza przed zaślepieniem i po zaślepieniu egr-a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris19901 Napisano 21 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 przed i po zaślepieniu EGR-a wartość nie zmieniła się, mapsensor był oblepiony sadzą, wyczyściłem i niestety nic to nie pomogło dymienie ustało pewnie był to efekt zabrudzonego EGR-a chyba że mapsensor przekłamuje, bo przepływek podpiąłem z 5 i bez zmian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaro190 Napisano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 a odłączałeś przepływomierz? pisałem już wcześniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris19901 Napisano 21 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 tak, odpiąłem i nie poczułem znaczącej różnicy, zmierzona masa powietrza po odpięciu była dokładnie 6528,4 mg/w Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaro190 Napisano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 no to ciężko stwierdzić co dolega - przy padniętej przepływce taki zabieg jak ci doradziłem działa - wiadomo nie jest to co na sprawnej ale od ok 1800 obr/min czuć że auto chce jechać, a wiązkę od przepływki sprawdzałeś? skoro kilka szt. podmieniałeś i nie było efektu, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gborowik Napisano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 > tak, odpiąłem i nie poczułem znaczącej różnicy, zmierzona masa powietrza po odpięciu była dokładnie > 6528,4 mg/w Jeśli można się włączyć. Mam podobne objawy i widzę w tym podobieństwa. Przy odpiętej przepływce zmierzona masa powietrza też 6528,4. Auto idzie tak samo przy załączonej jak i odłączonej, a wskazania na MES zmierzona i oczekiwana jest 10x mniejsza. EGR pracuje, (w/g wskazań MES-a) jednak nie zamyka do końca: zawsze pozostaje 1% otwarty. i tu mam pytanie: 1) Czy 1% to normalnie, 2) Czy opóźnienie 102 ms wpływa już na wskazania. 3) Jak zapisać wykres, czy się da, czy tylko zrzut ekranu, a może jest jakiś program? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciek61 Napisano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2014 > EGR mam NIE zaślepiony, odkręciłem i okazało się że się zacinał bo był delikatnie mówiąc zawalony > sadzą, wyczyściłem i zamontowałem przy okazji sprawdziłem rury od turbiny do silnika i są ok. > Wymieniłem również przepływomierz. Niestety to nic nie pomogło i nadal masa zmierzonego > powietrza jest taka niska. Wtrącę swoje 3 grosze ....podłączyłem pod FESa i mam na biegu jałowym koło 400 zmierzonej masy i około 280 oczekiwanej na wyższych obrotach jest odwrotnie ...więcej oczekiwanej ,a mniej zmierzonej...840 zmierzonej i 1400 oczekiwanej....napięcie przetwornika u mnie od 1,6 volt do 4,42 volt .Nie wiem jak zdjęcie z odczytu podesłać?Jak podłączacie pod komputer to włączcie tez Mase powietrza przetwornik w voltach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaselk Napisano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2014 > na biegu jałowym koło 400 zmierzonej masy i > około 280 oczekiwanej To normalne przy zamkniętym EGR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciek61 Napisano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2014 > To normalne przy zamkniętym EGR. ma to sens bo powinny lecieć spaliny i przepływomierz powinien pokazać o ilość spalin mniej...dobrze myślę ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaselk Napisano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2014 Dokładnie tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciek61 Napisano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2014 > Dokładnie tak jeszcze jedno !!! Czy aby Fes dobrze odczytuje??? bo pamiętam jak miałem Mare105jtd to pokazywało zawsze źle...Gdzieś mam dane Boscha o przepływomierzach i coś kojarzę, że napięcie około 4,4 volta to już max przepływu powietrza. Mój dochodzi do 4,4 volta ,a masa odczytana jest blisko 2 razy mniejsza? http://forum.alfa156.net/forum/forum_posts.asp?TID=36928 pewnie nie odnajdę danych Boscha ,alę myślę ,ze 4,4 volta to powinno pokazać więcej masy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris19901 Napisano 23 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2014 > no to ciężko stwierdzić co dolega - przy padniętej przepływce taki zabieg jak ci doradziłem działa > - wiadomo nie jest to co na sprawnej ale od ok 1800 obr/min czuć że auto chce jechać, a wiązkę > od przepływki sprawdzałeś? skoro kilka szt. podmieniałeś i nie było efektu, tak sprawdziłem wiązkę i jest ok, podmienianie przepływek nic nie pomogło, nawet z innymi nr próbowałem i nic, no to już nie wiem co szukać, chyba będę musiał złożyć broń, a może być tak że np. mapsensor przekłamuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gborowik Napisano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2014 > tak sprawdziłem wiązkę i jest ok, podmienianie przepływek nic nie pomogło, nawet z innymi nr > próbowałem i nic, no to już nie wiem co szukać, chyba będę musiał złożyć broń, a może być tak > że np. mapsensor przekłamuje? A czy nie jest to tak, że jest częściowo zatkany katalizator? Mam objawy podobne do kol. Kris19901. Zauważyłem ,że nawet przy ostro wciśniętym gazie ciśnienie z rury jest jakieś mizerne. Jeśli ciężko wydala to i może gorzej ssie. Co o tym sądzicie? Przyczyna jakaś w końcu musi być. Może ktoś to przerabiał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.