Gborowik Napisano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 Pytanie do fachowców: Ile wytrzymuje katalizator w naszych Stilinach? Czy 150 tyś przebiegu może go zatkać? i czy jest jakaś możliwość jego sprawdzenia bez demontażu? Wydaje mi się że mam słaby wydech i duże różnica pomiędzy dostarczonym powietrzem, a oczekiwanym. Pozdrawiam zainteresowanych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 > Pytanie do fachowców: Ile wytrzymuje katalizator w naszych Stilinach? Czy 150 tyś przebiegu może go > zatkać? i czy jest jakaś możliwość jego sprawdzenia bez demontażu? Wydaje mi się że mam słaby > wydech i duże różnica pomiędzy dostarczonym powietrzem, a oczekiwanym. Pozdrawiam > zainteresowanych. Podejrzewam, ze to moze byc kwestia losowa, bo np u mojego szefa w alfie 147 1.9 150KM wklad sie obluzowal i zaczynał dzwonic. Przebieg cos pod 150 tys, auto ma niecale 8 lat. A tu na forum jakos o takich przypadkach nie jest za głośno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gborowik Napisano 26 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 > Podejrzewam, ze to moze byc kwestia losowa, bo np u mojego szefa w alfie 147 1.9 150KM wklad sie > obluzowal i zaczynał dzwonic. Przebieg cos pod 150 tys, auto ma niecale 8 lat. A tu na forum > jakos o takich przypadkach nie jest za głośno No właśnie. Chyba będę pierwszy. Jak się trochę ociepli chyba trzeba będzie rozłączyć wydech przed katalizatorem, pewnie wtedy coś pokaże. Obecnie MES nie pokazuje żadnych awarii. EGR otwiera się normalnie, chociaż pokazuje, że cały czas jest 1% niedomknięty. (Ma to jakieś znaczenie?) Bierze mniej powietrza, ale za to więcej paliwa, od oczekiwanego. Może jednak ktoś miał podobny przypadek, to proszę o wiadomość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciek61 Napisano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 > No właśnie. Chyba będę pierwszy. Jak się trochę ociepli chyba trzeba będzie rozłączyć wydech przed > katalizatorem, pewnie wtedy coś pokaże. Obecnie MES nie pokazuje żadnych awarii. EGR otwiera > się normalnie, chociaż pokazuje, że cały czas jest 1% niedomknięty. (Ma to jakieś znaczenie?) > Bierze mniej powietrza, ale za to więcej paliwa, od oczekiwanego. Może jednak ktoś miał > podobny przypadek, to proszę o wiadomość. Chyba źle myślisz!!! Już pisałem na inny post ,ze zobacz napięcie na przepływce. Jak daje do 4,4 volta to dobrze. Tam jest taka pozycja.Inna sprawa ,ze pomiary na biegu jałowym to nie pomiary.Trzeba z laptopem się przejechać w trasę i od 60km/h pełen but i mierzyć parametry. Wtedy zbadasz i ciśnienie turbiny i inne.Zatkany wydech pewnie wpłynie na ciśnienie turbiny bo się nie będzie mogła rozkręcić.Znajomy miał mało powietrza bo intercooler był pełen oleju!!!! Ja mam 240tys. km i chyba wszystko dział OK , Ty piszesz o przebiegu 150000..to mało . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gborowik Napisano 27 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 > Chyba źle myślisz!!! Już pisałem na inny post ,ze zobacz napięcie na przepływce. Jak daje do 4,4 > volta to dobrze. Tam jest taka pozycja.Inna sprawa ,ze pomiary na biegu jałowym to nie > pomiary.Trzeba z laptopem się przejechać w trasę i od 60km/h pełen but i mierzyć parametry. > Wtedy zbadasz i ciśnienie turbiny i inne.Zatkany wydech pewnie wpłynie na ciśnienie turbiny > bo się nie będzie mogła rozkręcić.Znajomy miał mało powietrza bo intercooler był pełen > oleju!!!! Ja mam 240tys. km i chyba wszystko dział OK , Ty piszesz o przebiegu 150000..to mało > . Kol Maciek61. To o czym piszesz jest jasne. Sprawdzałem na wolnych obrotach i przy 80km/h i wskazania były proporcjonalnie takie same, czyli zmierzone 10x mniejsze od oczekiwanego. Nie sprawdzałem przy 140, trudno samemu obsłużyć auto i kompa . Auto idzie tak samo z podpiętą przepływką czy bez, dlatego pytałem o ewentualnie zatkany katalizator. Moja rura jest skierowana do dołu i nawet przy ostrym depnięciu nie wydmucha piachu. Jeśli to sprawdzałeś to napisz jak jest w Twoim aucie. Można auto sprawdzić wymieniając wszystko po polei, ale to operacja dość droga i nie gwarantuje efaktu. PS. Napięcia nie sprawdzałem, ale jak piszesz trzeba dołączyć do wykresu. I jeszcze jedno pytanie: czy jest jakiś program do zapisania wykresu, czy tylko zrzut ekranu? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciek61 Napisano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 > Kol Maciek61. To o czym piszesz jest jasne. Sprawdzałem na wolnych obrotach i przy 80km/h i > wskazania były proporcjonalnie takie same, czyli zmierzone 10x mniejsze od oczekiwanego. Nie > sprawdzałem przy 140, trudno samemu obsłużyć auto i kompa . Auto idzie tak samo z podpiętą > przepływką czy bez, dlatego pytałem o ewentualnie zatkany katalizator. Moja rura jest > skierowana do dołu i nawet przy ostrym depnięciu nie wydmucha piachu. Jeśli to sprawdzałeś to > napisz jak jest w Twoim aucie. Można auto sprawdzić wymieniając wszystko po polei, ale to > operacja dość droga i nie gwarantuje efaktu. > PS. Napięcia nie sprawdzałem, ale jak piszesz trzeba dołączyć do wykresu. I jeszcze jedno pytanie: > czy jest jakiś program do zapisania wykresu, czy tylko zrzut ekranu? Pozdrawiam Wykresy sa zapisywane w katalogu i mozna je kopiowac i przesyłac poczta . Jak nacisniesz zakładke wykresy i potem import to zobaczysz liste wykresów. Jak ja depne to z rury widac i czuc podmuch.... Ciekawe co pokazuje napiecie przeplywomierza ? na biegu jalowym okolo 2,1-2,2 volta do 4,5 na maxa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gborowik Napisano 27 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 > Wykresy sa zapisywane w katalogu i mozna je kopiowac i przesyłac poczta . Jak nacisniesz zakładke > wykresy i potem import to zobaczysz liste wykresów. > Jak ja depne to z rury widac i czuc podmuch.... > Ciekawe co pokazuje napiecie przeplywomierza ? na biegu jalowym okolo 2,1-2,2 volta do 4,5 na maxa Dzięki. Jutro postaram się zmierzyć i napiszę. Co dotyczy wykresów to u mnie pokazuje listę, ale jak ją otwieram, to nie pokazuje wykresów, tak jak przy testach, tylko w formie kolumn tekstu i cyfr. Coś jest nie tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciek61 Napisano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 > Dzięki. Jutro postaram się zmierzyć i napiszę. Co dotyczy wykresów to u mnie pokazuje listę, ale > jak ją otwieram, to nie pokazuje wykresów, tak jak przy testach, tylko w formie kolumn tekstu > i cyfr. Coś jest nie tak? to tak zwane LOGI., które można bez programu odczytać na każdym komputerze. w ustawieniach są 2 katalogi do zapisywania , u mnie zapisuje w jednym i logi i wykresy.Jak nacisniesz " wykresy" - potem "Import" to na dole musi byc zaznaczone "Pliki TYPU" : CSF FILES Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gborowik Napisano 28 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 > to tak zwane LOGI., które można bez programu odczytać na każdym komputerze. w ustawieniach są 2 > katalogi do zapisywania , u mnie zapisuje w jednym i logi i wykresy.Jak nacisniesz " wykresy" > - potem "Import" to na dole musi byc zaznaczone "Pliki TYPU" : CSF FILES Komputer domowy chodzi na siódemce i tu jest OK. Programem "narzędzie wycinanie" z Windowsa mogę dowolnie zapisać, natomiast Laptek chodzi na Viście i tu jest problem. Nie chce zapisać do pliku, tylko w plikach pocztowych Windowsa do wysłania To nie jest ten kącik, ale może ktoś z biegłych w temacie podpowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciek61 Napisano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 > Komputer domowy chodzi na siódemce i tu jest OK. Programem "narzędzie wycinanie" z Windowsa mogę > dowolnie zapisać, natomiast Laptek chodzi na Viście i tu jest problem. Nie chce zapisać do > pliku, tylko w plikach pocztowych Windowsa do wysłania To nie jest ten kącik, ale może ktoś z > biegłych w temacie podpowie. Podsumowując....myślę ,ze masz przepływomierz popsuty??? Jeśli masz multiecuscan to nie musisz robić obrazów ekranu tylko korzystać z opcji IMPORT i Eksport. Tam wskazujesz gdzie zapisać wykres,albo skąd pobrać wykers.Możesz też na samym początku w ustawieniach wskazać dowolny katalog gdzie maja być zapisywane wykresy i logi . resztę napisze na pocztę . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciek61 Napisano 2 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 > Podsumowując....myślę ,ze masz przepływomierz popsuty??? > Jeśli masz multiecuscan to nie musisz robić obrazów ekranu tylko korzystać z opcji IMPORT i > Eksport. Tam wskazujesz gdzie zapisać wykres,albo skąd pobrać wykers.Możesz też na samym > początku w ustawieniach wskazać dowolny katalog gdzie maja być zapisywane wykresy i logi . > resztę napisze na pocztę . No i mnie dopadło!!! Wjechałem do warsztatu na wymianę sprężyny i po wyjeździe z warsztatu zero mocy!!!Zbieg okoliczności ,ze przepławka padła. PO wymianie na podróbkę jeździ w miarę dobrze ,ale pokazuje za mało powietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gborowik Napisano 3 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2014 > No i mnie dopadło!!! > Wjechałem do warsztatu na wymianę sprężyny i po wyjeździe z warsztatu zero mocy!!!Zbieg > okoliczności ,ze przepławka padła. > PO wymianie na podróbkę jeździ w miarę dobrze ,ale pokazuje za mało powietrza. W tym tygodniu pewnie znajdę trochę czasu aby pogrzebać. Teraz mam przepływomierz M-Marelli, a myślałem o zmianie na nowego Boscha, ale mam wątpliwości. Mogę wydać. 350 zeta i luftu będzie nadal za mało. W ubiegłym tygodniu próbowałem wypalić ewentualny syf z katalizatora. Na dwójce przejechałem ok 20 km 70km/h (ponad 4 tyś obr.) EGR pracuje normalnie. Przy lekkim depnięciu zamyka, ale MES pokazuje otwarcie 1% i nie wiem, czy tak ma być? czy ten 1% ma znaczenie, czy to tylko sprawa wyskalowania. Sam wykres pokazuje linię wykresu przesuwającą się po współrzędnej "0". Może jednak ktoś coś podpowie? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris19901 Napisano 3 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2014 hej, nie pchaj się w koszty, jak masz laptopa i interfejs podjedź na szrot pogadaj z obsługą i wymień przepływke podepnij pod kompa sprawdzisz sobie ja tak zrobiłem, wymieniłem chyba z 5 i nic to nie dało i nadal nie wiem czemu brakuje mu tej masy powietrza ale bynajmniej nie wyrzuciłem ponad 300 pln w błoto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gborowik Napisano 4 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 > hej, > nie pchaj się w koszty, jak masz laptopa i interfejs podjedź na szrot pogadaj z obsługą i wymień > przepływke podepnij pod kompa sprawdzisz sobie ja tak zrobiłem, wymieniłem chyba z 5 i nic to > nie dało i nadal nie wiem czemu brakuje mu tej masy powietrza ale bynajmniej nie wyrzuciłem > ponad 300 pln w błoto Dzięki za włączenie się. Wiadomo już przynajmniej, że problem z masą powietrza jest szerszy, niż się początkowo wydawało. Mam laptopa i interfejs, ale nie mam zbyt dużego doświadczenia w takiej diagnostyce i jak się okazuje nie tylko ja. O małej masie rozmawiałem z kilkoma serwisantami i żaden nie potrafił wyjaśnić powodów takich wskazań. Proponują właśnie wymianę wszystkiego po kolei, aż wreszcie trafię, ale płacić muszę niestety ja .W mojej mieścinie jest szrot, na który w miesiącu trafia ze dwa auta, a Stilonka jeszcze nie widziałem. Jak się nie da inaczej, to ten szrot jest dobrym pomysłem, ale to chyba już wiosną trzeba gdzieś wyskoczyć. A swoją drogą może by nasi, kącikowi diagności zechcieli rozjaśnić nam te ciemności. Pozdrówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciek61 Napisano 4 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 > Dzięki za włączenie się. Wiadomo już przynajmniej, że problem z masą powietrza jest szerszy, niż > się początkowo wydawało. > Mam laptopa i interfejs, ale nie mam zbyt dużego doświadczenia w takiej diagnostyce i jak się > okazuje nie tylko ja. O małej masie rozmawiałem z kilkoma serwisantami i żaden nie potrafił > wyjaśnić powodów takich wskazań. Proponują właśnie wymianę wszystkiego po kolei, aż wreszcie > trafię, ale płacić muszę niestety ja .W mojej mieścinie jest szrot, na który w miesiącu trafia > ze dwa auta, a Stilonka jeszcze nie widziałem. Jak się nie da inaczej, to ten szrot jest > dobrym pomysłem, ale to chyba już wiosną trzeba gdzieś wyskoczyć. > A swoją drogą może by nasi, kącikowi diagności zechcieli rozjaśnić nam te ciemności. Pozdrówka Wyjąłem zaślepkę EGR i zrobiłem pomiary. !% zawsze jest na biegu jałowym. Jak się przegazuje to wzrośnie i potem chwile trwa zanim dojdzie do !% Nadnapięcie z przepływki wtedy spada do około 1,8 volta. Przy 1% otwarciu ma być około 2,2volta na biegu jałowym. Każde dodanie gazu i odpuszczenie włącza zawór EGR. Przepływomierz pokazuje inne parametry oczekiwane i w danej chwili ,ale to chyba normalne jak na postoju się robi pomiary. Trzeba w trasę się wybrać i na 4 biegu od 60km/h go pędzić...wtedy wyjdą dolegliwości.... http://forum.autokacik.pl/files/287506380-EGR.JPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.