Skocz do zawartości

Croma - Climatronic, ciągle wiej na nogi zimnym powietrzem..


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Dawno się nie udzielałem, a teraz sam mam problem z Kromką.

Chodzi o nawiew na nogi po stronie pasażera, ciągle wieje, i wieje zimnym powietrzem (co w zimie zaczęło przeszkadzać pasażerce)

Po ustawieniu nawiewu na szybę i/lub twarz, na nogi dalej leci zimne powietrze.

Po zamknięciu obiegu jest troszkę lepiej, już nie zaciąga takim zimnem z zewnątrz.

Przy przełączaniu/zmianie ustawień słychać jak silniczek coś próbuje przestawić i takie plastikowe pykanie/tykanie, jak by coś o coś zahaczało i po ponownym obrocie znowu stuka, dość szybko, mogę nagrać filmik/dźwięk.

Czy ktoś ma może zdjęcia jak się do tego dostać i co to może być, co kupić/wymienić można samemu?

Kromka i tak jedzie do ASO na wymianę amortyzatorów, więc mogę to im też zlecić ale pewnie dobrze $$ policzą.

Pozdrawiam,

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam wszystkich,

Jak rozumiem wieje tylko pasażerom - kierowcy nie... uszkodzony jest więc silniczek mieszacz powietrza dla strony prawej ... no chyba, że masz na prawą stronę zimne powietrze skierowane hehe.gif ... z tego co pamiętam jest po prawej stronie tunelu - ale skoro terkocze to wystarczy zdjąć boczna osłonę i posłuchać ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> boczna osłonę i posłuchać ...

Znalazłem winowajce, jest to silniczek schowany za schowkiem (nad głównym wentylatorem nawiewu, widać go od spodu). W weekend rozkręcę schowek i wyciągnę ten mieszacz/silniczek, sprawdzę czy da się go naprawić, jak nie to będę szukał nowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zobacz tu ....

Miałem to samo w swoim. Jak pojechałem do warsztatu fiata z wydrukowanym poradnikiem "jak to naprawić", to patrzyli się z politowaniem. Ale łaskawie zgodzili się zrobić. Po pół godzinie politowanie zniknęło cool.gif. A mi chyba 50 zeta z kieszeni. Ale instrukcja jest ok, bo działa bezproblemowo od wakacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zobacz tu ....

Dokładnie to! To kolejny bubel jaki mnie prześladuje.

Z dmuchaniem zimnym powietrzem na nogi pasażera już sobie poradziłem, zablokowany był siłownik/aktywator który porusza klapę, wyciągnąłem, przeczyściłem, założyłem i jest ciepło lub zimno w zależności jaką temperaturę ustawię claps.gif

Jeszcze jedno pytanie, czy po takich operacjach, przestawienie zębatki, czy poruszenie klapą ręcznie trzeba robić jakąś kalibrację klimy? W stilo to było proste z tego co pamiętam trzeba było przytrzymać jakąś tam kombinację guzików na klimie i zaczynał się proces kalibrowania, jak to w Cromie wygląda?

W FES w module klimatyzacji nie ma opcji do kalibrowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ręcznie trzeba robić jakąś kalibrację klimy?

Nie.

Tu układ jest inny. W Stilo był silnik sprzężony z potencjometrem i klimatronik zawsze wiedział gdzie jest klapka.. ( ale niestety potencjometry padały ) W Cromie nie masz potencjometru a ustawienie jest na zasadzie przeciążenia prądowego silnika między jednym a 2-gim skrajnym położeniem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie.

Dzięki, wszystko wróciło do normy, poradnik super, był to dokładnie ten sam przypadek.

Po podłączeniu widać było jak klimatyzacja sama się kalibruje, szukała maksymalnego otwarcia/zamknięcia obiegu powietrza (3-4 razy należało nacisnąć przycisk zmiany trybu obiegu powietrza)

Dzięki!

20.GIF20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam jeszcze pytanie. Ile i gdzie znajduje się silniczków odpowiedzialnych za rozdzielania kierunku nawiewu? Ostatnio podczas przełączanie, kierunku nawiewu właśnie, coś mi zaczęło skrzypieć /terkotać pod deską. Póki co wróciło do normy, wolę jednak w razie czego wiedzieć gdzie szukać.

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja mam jeszcze pytanie. Ile i gdzie znajduje się silniczków odpowiedzialnych za rozdzielania

> kierunku nawiewu? ...

Ja rozbierałem od strony pasażera (ściągnięta materiałowa osłona tunelu środkowego + wyciągnięty schowek).

Na tunelu środkowym widziałem:

Dolny - miesza ciepło/zimno

Nad nim znajduje się ten o który pytasz, kierunki nawiewu.

Za schowkiem znajduje się nad głowy wentylatorem silniczek od otwierania/zamykania obiegu powietrza - on jest jeden w całym układzie klimatyzacji.

Taki sam zestaw powinien znajdować się od strony kierowcy (z wyłączeniem obiegu zamknięty/otwarty), a to dlatego że mamy klimatyzację dwu strefową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.