Skocz do zawartości

Czujnik zmierzchu i deszczu stilo


kraz34

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Chciałem sobie rozszerzyć moje stilo o ten właśnie czujnik, a że kiedyś wymieniałem żarówkę w podsufitce i zauważyłem tam jedną wolną kostkę to myślałem że będzie jak z tempomatem wink.gif niestety spotkała mnie nie miła niespodzianka. Jest jedna wolna wtyczka ale kompletnie nie pasująca do czujnika. Moje pytanie więc brzmi : skąd można pociągnąć taka wiązkę a żeby za sterować ten czujnik ?? był bym wdzięczny za odpowiedź i jeszcze bardziej za schematy elektryczne wink.gif

ps. dodam że kupując tempomat zakupiłem odpowiedni przełącznik zespolony z trybem "auto". Może komuś będzie się chciało zajrzeć w bebechy i opisać wszystko ewentualnie jakieś fotki porobić wink.gif pozdrawiam serdecznie wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajdz sobie temat dotyczacy montażu czujnika. Tam wszystko zostalo opisane. Jeśli masz alarm fabryczny albo instalacje do niego to w zasadzie jestes w domu bo czujnik komunikuje sie z body wlasnie po jednym kablu z alarmem.

Pozostaje znalezienie masy i zasilania i to wszystko. W innym wypadku trzeba ciagnac kabel do body.

A później aktywacja mesem i to wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak Krzysiek napisał - poszukaj dobrze po forum. Jakiś czas temu oboje grzebaliśmy w temacie. Hipo uruchomił to u siebie - ja z racji braku czasu odpuściłem. Może jeszcze do tego wrócę bo w sumie mam wszystkie potrzebne graty i jedynie pozostał montaż. 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak jak Krzysiek napisał - poszukaj dobrze po forum. Jakiś czas temu oboje grzebaliśmy w temacie.

> Hipo uruchomił to u siebie - ja z racji braku czasu odpuściłem. Może jeszcze do tego wrócę bo

> w sumie mam wszystkie potrzebne graty i jedynie pozostał montaż.

szukałem ,ale wynalazlem temat z 2011 roku widocznie musze jeszcze raz zobaczyć. Gdybym miał jakieś pytania to będę się kontaktować i pytać wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak się zastanawiałem czy jest możliwość pociągnąć brakującą wiązkę z tempomatu ?? dokładniej tak

> jak było napisane masę ,zasilanie i kabel od ecu ??Dobrze myślę ??

Oczywiscie że jest możliwość, nawet niektórzy to robili bo generalnie były 3 opcje że albo miałeś wiązkę, albo konczyła się ona na wtyczkach pod aku, albo nie było nic.

Zdarzało się że brakowało przewodów do czujników przy pedałach.

Ogólnie to jest tak że jak pouzupełniasz kable to wiekszosc wyposażenia daje się dołożyć i działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak się zastanawiałem czy jest możliwość pociągnąć brakującą wiązkę z tempomatu ?? dokładniej tak

> jak było napisane masę ,zasilanie i kabel od ecu ??

Masę i zasilanie pewnie masz w lampie, a sygnał nie do ecu jak tempomat tylko do bodycomputera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masę i zasilanie pewnie masz w lampie, a sygnał nie do ecu jak tempomat tylko do bodycomputera.

Wiec skąd mogę taką wiązkę pociągnąć ?? Gdzie jest najbliższy kabel z body jeżeli nie mam kabli do alarmu i skywindow ?? Może gdzieś przy kostkach iso od radia ?? Jeżeli coś z tego wyjdzie to na pewno to opisze i zrobię foto wink.gif bo tak na prawdę nigdzie na necie nie można tego znaleźć wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiec skąd mogę taką wiązkę pociągnąć ?? Gdzie jest najbliższy kabel z body jeżeli nie mam kabli do

> alarmu i skywindow ?? Może gdzieś przy kostkach iso od radia ?? Jeżeli coś z tego wyjdzie to

> na pewno to opisze i zrobię foto bo tak na prawdę nigdzie na necie nie można tego znaleźć

Do body musisz zapiąć się w konkretny pin a nie gdzie Ci sie podoba, to nie CAN akurat że wepniesz się gdziekolwiek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do body musisz zapiąć się w konkretny pin a nie gdzie Ci sie podoba, to nie CAN akurat że wepniesz

> się gdziekolwiek.

Wiec gdzie konkretnie mam się wpiąć ?? Z każdą chwilą wydaje mi się coraz bardziej że jest to nie wykonalne ... coraz więcej jakichś zagmatwań. Więc pytam ... Czy jest ktoś w stanie mi powiedzieć konkretnie jak takie podłączenie ma wyglądać? gdzie się wpiąć żeby było pod odpowiedni pin w body ? i w którym miejscu znajdę odpowiednią wiązkę ?? Dlatego na samym poczatku prosiłem o schematy elektryczne !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na samym początku napisałeś ze znalazłeś jakąś wtyczkę przy lampce, a skąd wiesz ze nie jest do alarmu i z niej nie możesz pociągnąć kabli. Zrób lepiej foto tej wtyczki to Ci napisze z czego jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz cytat z elerna

" Czujnik deszczu K85 zasilany w obwodzie INT zabezpieczony jest bezpiecznikiem F49 w skrzynce bezpieczników B2 i przesyła do styku 2 konektora A H5 - za pośrednictwem linii szeregowej A-BUS Body Computer M1 - styk 7 konektora D i styk 25 konektora B - sygnał działania automatycznego. "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A innej wtyczki nie ma? szukałeś dobrze. Pytam ponieważ już sporo stilo przeszło przez moje ręce i

> nie liczne ino nie miało wtyczki do alarmu.

no niestety odkręciłem nawet daszek p.słoneczny od kierowcy i nic tam nie zauważyłem ... zostało mi jedynie pociągnąć nową wiązkę od przełączników pod kierownicą. No chyba że źle szukam passed_out.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/88a74a29c52d1a12.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2aaf29b6115d22dd.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0e55ef0ad008a1c0.html

Tak jak Hipo napisał :

" Czujnik deszczu K85 zasilany w obwodzie INT zabezpieczony jest bezpiecznikiem F49 w skrzynce bezpieczników B2 i przesyła do styku 2 konektora A H5 - za pośrednictwem linii szeregowej A-BUS Body Computer M1 - styk 7 konektora D i styk 25 konektora B - sygnał działania automatycznego. "

Skoncentrowałem się na 2 styku konektora H5A powyżej zamieściłem zdjęcia z elerna i z mojego samochodu. To co zobaczyłem różni się trosze, ale myślę że jest to po prostu inwersja wtyczki, czyli jeśli ja mam pierwszy styk pusty po lewej stronie to następny będzie 2 w tym przypadku kabelek różowo pomarańczowy. Podpięcie się do linii a-bus więc ma nastąpić w ten przewód?? Chciałem zrobić instalację jak najbardziej przypominającą oryginał ale stwierdzam że nie wiem dokładnie gdzie się wpiąć w bezpiecznik F49 i połączenie z masą deski rozdzielczej po stronie kierowcy.

Proszę o jakieś rady i spostrzeżenia z góry dziękuje crazy.gif

Z opisu złącza h5a na kolumnie kierownicy po tym jak udało mi się tam zajrzeć faktycznie 1 pin jest wolny a pod 2 musi podchodzić linia a-bus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dasz jakieś foto?, szybę miałeś w wersji bez czujnika?

tak szyba w wersji bez czujnika i jestem w trakcie poprawek wizualnych ... w bliskiej przyszłości postaram się wszystko opisać. Jednocześnie mam pytanie ?? Czy jest tutaj ktoś kto posiada "koszyczek" na czujnik ?? może komuś szyba pękła i przy wymianie nie zakładał czujnika ?? Bardzo chętnie odkupię go wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak szyba w wersji bez czujnika i jestem w trakcie poprawek wizualnych ... w bliskiej przyszłości

> postaram się wszystko opisać. Jednocześnie mam pytanie ?? Czy jest tutaj ktoś kto posiada

> "koszyczek" na czujnik ?? może komuś szyba pękła i przy wymianie nie zakładał czujnika ??

> Bardzo chętnie odkupię go

mocowanie kupisz > nowe <

Ja u niego kupowałem i jest OK wink.gif

Również czekam na zdjęcia bo też będę montował taki czujnik.

Elementy wszystkie mam tylko czasu brak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak szyba w wersji bez czujnika i jestem w trakcie poprawek wizualnych ... w bliskiej przyszłości

> postaram się wszystko opisać. Jednocześnie mam pytanie ?? Czy jest tutaj ktoś kto posiada

> "koszyczek" na czujnik ?? może komuś szyba pękła i przy wymianie nie zakładał czujnika ??

> Bardzo chętnie odkupię go

Mam koszyk ktory kupowalem na alle, kleilem go na silikonie, pozniej jak szybe wymienialem to odrazu wzialem pod czujnik.

Jak chcesz to za browara + przesylke Ci wysle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...

Trochę odkopię bo jestem na etapie montażu czujnika i póki stanąłem na kwestii przełącznika zespolonego. Z tego co wyczytałem w elearnie ma on w sobie elektronikę i pewnie różni się ona w tym który obsłuży czujnik a tym która tego nie robi. Problem w tym że u mnie taśma jest już zintegrowana z przełącznikiem i zakup całego zespołu jest już kosztowny. Pomyślałem że można by było kupić przełącznik bez taśmy za parę groszy i przełożyć tylko sam front z taśmą do niego, co o tym myślicie jest to wykonalne? wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> Trochę odkopię bo jestem na etapie montażu czujnika i póki stanąłem na kwestii przełącznika

> zespolonego. Z tego co wyczytałem w elearnie ma on w sobie elektronikę i pewnie różni się ona

> w tym który obsłuży czujnik a tym która tego nie robi. Problem w tym że u mnie taśma jest już

> zintegrowana z przełącznikiem i zakup całego zespołu jest już kosztowny. Pomyślałem że można

> by było kupić przełącznik bez taśmy za parę groszy i przełożyć tylko sam front z taśmą do

> niego, co o tym myślicie jest to wykonalne?

Odpowiem sobie sam dla potomnych zlosnik.gif Front przełącznika zespolonego spokojnie jest przekładalny między tym ze zespoloną taśmą a tym bez taśmy. Elektronika również jest przekładalna bez żadych problemów bo siedzi na konektorach. Początkowo czujnik miał być zakładany do szyby nie przystosowanej ale postanowiłem wymienić również szybę żeby był komplet. Całość wyszła 590zł, sama szyba 490zł. Sam czujniczek prezentuje się tak smile.gif

IMG_20140802_183404.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W związku z tym że czujnik siedzi ale od momentu montażu nie jechałem w deszcz to nie było jak wytestować. Ogólnie działa wszystko ładnie pięknie ale razem z tylną wycieraczką angryfire.gif Jak pada mżawka to wycieraczki pracują w trybie przerywanym i w momencie załączenia startuje również tylna wycieraczka co jest wkurzające bo szyba sucha a tu mi macha w lusterku. Zauważyłem że czujnik deszczy wcale nie musi być włącznony w każdej pozycji dżwigni działa tylna wycieraczka razem z przednimi. Co to może być? Macie jakieś pomysły? crazy.gif Proszę was o jakieś wskazówki. Narazie odłączyłem tylną wycieraczkę bo i tak jej praktycznie nie używam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.