Skocz do zawartości

Croma do oceny - zerknijcie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich b. gorąco ,

dziś jadę oglądać cromkę więc może niedługo podzielę się nowym autkiem. Może coś mi napiszecie o tym autku http://deft.otomoto.pl/fiat-croma-1-9-jtdm-must-fv-23-C32126376.html .

Niepokoi mnie trochę grubość lakieru od 50 do 70 .

Pozdrawiam raz jeszcze

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam wszystkich b. gorąco ,

> dziś jadę oglądać cromkę więc może niedługo podzielę się nowym autkiem. Może coś mi napiszecie o

> tym autku http://deft.otomoto.pl/fiat-croma-1-9-jtdm-must-fv-23-C32126376.html .

> Niepokoi mnie trochę grubość lakieru od 50 do 70 .

> Pozdrawiam raz jeszcze

> Marek

ze zdjęć trudno coś wywróżyć/przyczepić się. Bogate wyposażenie i proponuje przed zakupem sprawdzić wszystko czyli grzanie foteli itp zawsze to punkt zaczepienia do negocjacji biglaugh.gif

cena chyba troche wysoka ale może jest warta swojej ceny ze względu na wyposażenie.

Mi osobiście nie podoba się jasna skóra na boczkach a do tego ciemne panele sterowania szybami, totalna niekonsekwencja. Pozatym piękna smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Taka grubość wskazuje na to , że lakier został spolerowany .

> No ale auto jest z Włoch , gdzie zarysowania są normą

Albo tak z fabryki wyjechala, mierzylem kiedys 2 Grande Punto i mialy po 90um sick.gif

Ale to ktos przesadzil z polerka, jesli byla pomalowana na 140um, i zdjac az tyle lakieru sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam wszystkich b. gorąco ,

> dziś jadę oglądać cromkę więc może niedługo podzielę się nowym autkiem. Może coś mi napiszecie o

> tym autku http://deft.otomoto.pl/fiat-croma-1-9-jtdm-must-fv-23-C32126376.html .

> Niepokoi mnie trochę grubość lakieru od 50 do 70 .

> Pozdrawiam raz jeszcze

> Marek

Wejdź sobie na forum alfy bo tam dużo o tym komisie piszą (pozytywnie). Generalnie specjalizują się we włoskich autach szczególnie w alfach. Jeśli są jakieś uszkodzenia pokazują na zdjęciach i mogą na życzenie klienta naprawić wszystko. Mają swój warsztat i tu się mogę wypowiedzieć bo kolega serwisuje u nich alfę 159 i jest bardzo zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wejdź sobie na forum alfy bo tam dużo o tym komisie piszą (pozytywnie). Generalnie specjalizują się

> we włoskich autach szczególnie w alfach. Jeśli są jakieś uszkodzenia pokazują na zdjęciach i

> mogą na życzenie klienta naprawić wszystko. Mają swój warsztat i tu się mogę wypowiedzieć bo

> kolega serwisuje u nich alfę 159 i jest bardzo zadowolony.

Witam, właśnie miałem o nich pisać smile.gif

Dużo ludzi alfy u nich kupiło, serwisuje i ogólnie są bardzo zadowoleni...cena jest wyższa niż rynkowa, allegrowa...ale tak jak piszesz w tej cenie robią jakieś ewentualne naprawy smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Albo tak z fabryki wyjechala, mierzylem kiedys 2 Grande Punto i mialy po 90um

Tyle byłoby jeszcze OK , ale nie 50-70 ( zakładając że pomiar jest poprawny ).

> Ale to ktos przesadzil z polerka, jesli byla pomalowana na 140um, i zdjac az tyle lakieru

Na to właśnie niestety wygląda .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam wszystkich b. gorąco ,

> dziś jadę oglądać cromkę więc może niedługo podzielę się nowym autkiem. Może coś mi napiszecie o

> tym autku http://deft.otomoto.pl/fiat-croma-1-9-jtdm-must-fv-23-C32126376.html .

> Niepokoi mnie trochę grubość lakieru od 50 do 70 .

> Pozdrawiam raz jeszcze

> Marek

Ja osobiście mogę polecić serwis Autka, który jest związany z komisem Deft.

Pewnie kupując u nich Cromę możesz od razu wymienić rozrząd, usunąć kapy, zaślepić EGR, wymienić oleje.

Co do grubości lakieru to oni mają myjnie oraz świadczą usługi polerki więc w przypadku tej Cromy ktoś może trochę zbyt ostro pojechał polerką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Taka grubość wskazuje na to , że lakier został spolerowany .

Nie do końca- całkiem dobrze samochód miał wymienione elementy i tak "oszczędnie polakierowany"- 3 tygodnie temu miałem właśnie tak "ekonomicznie" pomalowane GP przez ASO w Rzeszowie.

Spolerowanie do takiej grubości lakieru na 99% skończyłoby się "dokopaniem" do bazy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Albo tak z fabryki wyjechala, mierzylem kiedys 2 Grande Punto i mialy po 90um

Włosi to niechluje na 100% bezwypadkowe bravo na masce ma w zależności od rocznika od 90 - 160 um lakieru. Na innych elementach to ok 120-150 um.

> Ale to ktos przesadzil z polerka, jesli byla pomalowana na 140um, i zdjac az tyle lakieru

140um - to można przyjąć za lakier fabryczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Włosi to niechluje na 100% bezwypadkowe bravo na masce ma w zależności od rocznika od 90 - 160 um

> lakieru. Na innych elementach to ok 120-150 um.

> 140um - to można przyjąć za lakier fabryczny.

No wlasnie, Crome jak mierzylem przed zakupem to miala od 120-140um.

Insignia jedynie na slupkach ma po 100um.reszta 140um

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A można, da się aż tyle spolerować??

> Dostałem od nich zdjęcia z pomiarami innej cromy i wartości są:

> od 66 do 92

mierzenie maski drzwi klapy za przeproszeniem przy obecnej pomysłowości handlarzy nic nie wnosi- pomierzyć trzeba progi słupki od wewnątrz - tam to się wymienić bez cięcia i szpachlowania nie da.

W tej chwili handlarze doskonale wiedzą że naród się wycwanił i korzysta z czujników tylko nie do końca umie z nich korzystać.

Jeden z drugim poczyta że wszystko co ma więcej niż 200um to malowane i już specjalista, więc i na takich rynek się dostosował- 60um to spolerowane aby ładnie błyszczał- tak tylko całkiem dobrze może to i być malunek bo "domorosły specjalista" kończy pomiary na zewnętrznych poszyciach które albo jest kupione pod kolor albo profesjonalnie pomalowane.

Edit:

i jeszcze jedno jak ktoś był we Włoszech to widział jak tam samochody wyglądają- poobijane poobdzierane.

Tutaj - książkowy przykład handlarza- igła , Włoch płakał jak sprzedawał, wypucowane na maxa, wyprane wnętrze jak i odświeżone plastiki, zderzaki bez najmniejszej ryski no i przebieg- jedynie słuszny poniżej 190 tkm smirk.gif- Panowie pomyślcie przez chwilę- tak nie wygląda auto z Włoch nawet po tych 160 tkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A można, da się aż tyle spolerować??

> Dostałem od nich zdjęcia z pomiarami innej cromy i wartości są:

> od 66 do 92

jeśli nawet założymy że samochód ma oryginalny lakier to wyobraźmy sobie czym to auto polerowano- zapewne pasta gresowa i jazda. smirk.gif

inna opcja że samochód tak był przez jakiegoś niechluja zmasakrowany że trzeba było wyciąć 50% lakieru w co nie wierzę- tu ściągnąłby klar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam wszystkich b. gorąco ,

> dziś jadę oglądać cromkę więc może niedługo podzielę się nowym autkiem. Może coś mi napiszecie o

> tym autku http://deft.otomoto.pl/fiat-croma-1-9-jtdm-must-fv-23-C32126376.html .

> Niepokoi mnie trochę grubość lakieru od 50 do 70 .

> Pozdrawiam raz jeszcze

> Marek

zastanawia mnie, dlaczego cały parking wypełniony jest cromami? czyżby jakiś firmowy? wtedy przebieg 160kkm mało realny.

edit

nie, no w sumie ma 4 lata. Może być

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A można, da się aż tyle spolerować??

Jak widać można ok.gif

> Dostałem od nich zdjęcia z pomiarami innej cromy i wartości są:

> od 66 do 92

Czyli wynika z tego , że chłopaki polerują w miarę powtarzalnie smirk.gif

Widziałeś kiedyś auto z Włoch z takim stanem lakieru jak na fotkach z ogłoszenia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak widać można

> Czyli wynika z tego , że chłopaki polerują w miarę powtarzalnie

> Widziałeś kiedyś auto z Włoch z takim stanem lakieru jak na fotkach z ogłoszenia ?

Jestem po wizycie . Na moją uwagę o grubości lakieru wzięli drugi ponoć lepszy miernik i wszystko było w przedziale 160 - 180. Terza to już zupełnie zgłupiałem . Auto było na podnośniku i nic nie widać od spodu , śruby nieruszane. Mam pytanie był robiony wydruk z wtrysków wynik

cyl.1 -0.31

cyl. 0.22

cyl.3 -0.18

cyl.4 0.26 czy to dobre wyniki ? Cieknie sprężarka więc ma iść do regeneracji i uszczelniona ma być skrzynia bo jest wyciek spod dekla. Reszta wygląda ok. Mam jeszcze pytanie czy przy zmianie biegów sekwencji przy za niskich obrotach ( poniżej ok.1800 obrotów)automat nie zmienia biegu? Przy wyższych obrotach biegi wchodzą ok. Mechanik który to sprawdzał stwierdził ,że tak jest i ze generalnie skrzynia chodzi ok.

pomóżcie bo muszę do poniedziałku podjąć decyzję.

Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak jeśli sie zdecyduje to chcę sprężarkę zregenerować , wymienić rozrząd z pompą ,płyny ,filtry i

> dynamicznie olej asb.

do mnie regeneracja turbo nie przemawia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jestem po wizycie . Na moją uwagę o grubości lakieru wzięli drugi ponoć lepszy miernik i wszystko

> było w przedziale 160 - 180. Terza to już zupełnie zgłupiałem .

Po polerce na pewno lakier nie jest grubszy niż fabrycznie smirk.gif

Trzeba mieć swój/pożyczony ale pewny miernik i nikt cie wtedy nie zaskoczy takimi kreatywnymi pomiarami .

> wydruk z wtrysków wynik

> cyl.1 -0.31

> cyl. 0.22

> cyl.3 -0.18

> cyl.4 0.26 czy to dobre wyniki ?

Jak najbardziej .

> Cieknie sprężarka więc ma iść do regeneracji

A w którym m-cu jest mokra - od strony dolotu czy już na wylocie na IC ?

Słychać ją podczas jazdy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Mam jeszcze pytanie czy przy

> zmianie biegów sekwencji przy za niskich obrotach ( poniżej ok.1800 obrotów)automat nie

> zmienia biegu? Przy wyższych obrotach biegi wchodzą ok. Mechanik

W sekwencji niższe biegi czyli 2 i 3 możesz zmienić poniżej 1800 obrotów, o ile nie masz mocno wciśniętego gazu i nie jedziesz pod górkę. Wyższe biegi możesz zmienić już w zależności od warunków, powyżej i grubo powyżej 2000 obrotów. Jeśli warunki do zmiany są nieodpowiednie, komputer informuje piskiem. Cała ta sekwencja przydaje się tylko jak chcesz zredukować bieg np. w górach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po polerce na pewno lakier nie jest grubszy niż fabrycznie

> Trzeba mieć swój/pożyczony ale pewny miernik i nikt cie wtedy nie zaskoczy takimi kreatywnymi

> pomiarami .

> Jak najbardziej .

> A w którym m-cu jest mokra - od strony dolotu czy już na wylocie na IC ?

> Słychać ją podczas jazdy ?

Nie słychać a mokra jest na dole nie wiem niestety czy czy to wylot czy dolot -mechanik stwierdził ,że jest to do naprawy i wszystko bedzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A możesz rozwinąć temat , czym to może skutkować.

Kolega dawal regenerowac turbo w GolfieV, po 2 tygodniach od regeneracji turbina znow sie rozleciala sick.gifale jemu wirnik sie obluzowal za pierwszym razem, i za drugim razem rowniez.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to albo kiepsko ją zrobili albo jest problem ze smarowaniem wałka .

Jest sporo zlych opini na temat regeneracji, osobiscie chyba jednak wolał nowa zakupic, fakt ze koszt nie jest maly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zastanawia mnie, dlaczego cały parking wypełniony jest cromami? czyżby jakiś firmowy? wtedy

> przebieg 160kkm mało realny.

> edit

> nie, no w sumie ma 4 lata. Może być

ja mam swoja z wloch

jako niespelna 3 letnie auto miala nalot realny 131800km

Srednie przebiegi w czasie to potwierdzaly i ASO rowniez wiec wychodzilo ok 50 tkm rocznie, bo auto bylo leasingowane.

Narazie mam 165 tys i....poki co spokoj.

A co do lakieru to fakt, ryska tu i tak ocierka, ale wolalem kupic taka , brudna z piachem na dywanikach niz ohy i ahy jaka igla:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co do lakieru to fakt, ryska tu i tak ocierka, ale wolalem kupic taka , brudna z piachem na

> dywanikach niz ohy i ahy jaka igla:)

zdrowe podejscie do tematu kupna auta ok.gifok.gif

wymyc i spolerowac samemu mozna , lub oddac do firmy specjalizujacej sie w takich sprawach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ponoć robią to od lat w jednej firmie i nie mają kłopotów dają 12 m-cy pisemnej gwarancji

To dla mnie nie jest argument.... fakt gwarancja ale przy turbinie ciężko ją wyegzekwować.. bardzo trudno jest odróżnić wadliwą regeneracje od niewłaściwego użytkowania... chyba że jest to gwarancja bez "wyłączeń" wtedy można się zastanawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To dla mnie nie jest argument.... fakt gwarancja ale przy turbinie ciężko ją wyegzekwować.. bardzo

> trudno jest odróżnić wadliwą regeneracje od niewłaściwego użytkowania... chyba że jest to

> gwarancja bez "wyłączeń" wtedy można się zastanawiać.

Nowa"garettowska" kosztuje 2.700 przy zwrocie starej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

pozwólcie, że przyłączę się do wątku. Drugie dzieciątko juz w domu i czas na zmianę wysłużonej ale wiernej Sieny 1.6 na coś większego i zapytam o tą Crome: http://otomoto.pl/fiat-croma-w-kolorze-pastello-bianco-C32087357.html , czy warto jechać oglądać? Cena coś niska, a jak wiadomo wszytko ma swoją cenę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> pozwólcie, że przyłączę się do wątku. Drugie dzieciątko juz w domu i czas na zmianę wysłużonej ale

> wiernej Sieny 1.6 na coś większego i zapytam o tą Crome:

> http://otomoto.pl/fiat-croma-w-kolorze-pastello-bianco-C32087357.html , czy warto jechać

> oglądać? Cena coś niska, a jak wiadomo wszytko ma swoją cenę.

Nie wiem jak będziesz ją używał, miasto czy trasa. Bo jeśli miasto i zakorkowane, to może palić jak smok z tym automatem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To dla mnie nie jest argument.... fakt gwarancja ale przy turbinie ciężko ją wyegzekwować.. bardzo

> trudno jest odróżnić wadliwą regeneracje od niewłaściwego użytkowania... chyba że jest to

> gwarancja bez "wyłączeń" wtedy można się zastanawiać.

Bardzo dużo awarii wymienianych turbin, zarówno nowych jak i regenerowanych, wynika ze złego montażu i uruchamiania oraz braku usunięcia przyczyn padnięcia turbiny i braku oczyszczenia układu olejowego. Nowej lub regenerowanej turbiny nie można zamontować do auta i odpalić silnika, powoduje to nieodwracalne uszkodzenie turbiny, niestety wielu mechaników o tym nie wie lub lekceważy procedury, które należy przeprowadzić przed i po zamontowaniu nowej lub regenerowanej turbosprężarki w aucie. Także około 1/3 uszkodzeń elementów gumowo-metalowych w wahaczach wynika z przykręcania ich na podnośniku, a nie na stojącym aucie. Miałem ostatnio klienta, który kupił komplet wahaczy przednich do 159 - dość tanie zamienniki, jednak o dziwo dość dobre. Nie minął nawet tydzień i gość dzwoni, że wszystkie wahacze padły i mam zamówić Lemfordera lub Febi, a te odda na gwarancję. Kupił Lemfordera i po 2 tygodniach ta sama sytuacja - mówię mu, że mechanik musi dokręcać zawias na podnosniku, przy wiszących kołach - niemożliwe, to dobry mechanik...... Zgodnie z zyczeniem klienta zamówiłem z Włoch oryginalne wahacze i poprosiłem, żeby po montażu u swojego mechanika natychmiast przyjechał do mojego znajomego do warsztatu. We wszystkich wahaczach po obluzowaniu śrub na stojącym aucie, wszystkie tuleje przekręciły się o około 30 stopni panic.gif Na tanie zamienniki uznali reklamację i odzyskał pieniądze, Lemforder przesłał ekspertyzę i stwierdził ewidentnie zły montaż - co zrobic z takimi mechanikami? facepalm%5B1%5D.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bardzo dużo awarii wymienianych turbin, zarówno nowych jak i regenerowanych, wynika ze złego

> montażu i uruchamiania oraz braku usunięcia przyczyn padnięcia turbiny i braku oczyszczenia

> układu olejowego. Nowej lub regenerowanej turbiny nie można zamontować do auta i odpalić

> silnika, powoduje to nieodwracalne uszkodzenie turbiny, niestety wielu mechaników o tym nie

> wie lub lekceważy procedury, które należy przeprowadzić przed i po zamontowaniu nowej lub

> regenerowanej turbosprężarki w aucie. Także około 1/3 uszkodzeń elementów gumowo-metalowych w

> wahaczach wynika z przykręcania ich na podnośniku, a nie na stojącym aucie. Miałem ostatnio

> klienta, który kupił komplet wahaczy przednich do 159 - dość tanie zamienniki, jednak o dziwo

> dość dobre. Nie minął nawet tydzień i gość dzwoni, że wszystkie wahacze padły i mam zamówić

> Lemfordera lub Febi, a te odda na gwarancję. Kupił Lemfordera i po 2 tygodniach ta sama

> sytuacja - mówię mu, że mechanik musi dokręcać zawias na podnosniku, przy wiszących kołach -

> niemożliwe, to dobry mechanik...... Zgodnie z zyczeniem klienta zamówiłem z Włoch oryginalne

> wahacze i poprosiłem, żeby po montażu u swojego mechanika natychmiast przyjechał do mojego

> znajomego do warsztatu. We wszystkich wahaczach po obluzowaniu śrub na stojącym aucie,

> wszystkie tuleje przekręciły się o około 30 stopni Na tanie zamienniki uznali reklamację i

> odzyskał pieniądze, Lemforder przesłał ekspertyzę i stwierdził ewidentnie zły montaż - co

> zrobic z takimi mechanikami?

W pełni sie z Tobą zgadzam . Wiem ,że sama wymiana zregenerowanej turbiny dużo nie da jeśli nie usunie się przyczyny jej uszkodzenia.Co do regeneracji turbin to uważam ,że obecnie niektóre polskie warsztaty mają odpowiednią wiedze i kosztowne urządzenia do regeneracji turbin.

Temat mechaników lepiej przemilczeć .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> masz lepszą propozycję?

> chyba nie ma nic lepszego cena/wielkość/wiek/wyposażenie

Nie karm trola, tylko na to czaka. Zaraz usłyszysz: MB z okularami i Pastuch w tedeiku screwy.gif

EDIT

Pod Poznaniem młodsze pokolenia już nawet na wsiach tych niemieckich wynalazków nie kupują, sporo jest aut francuskich, coraz więcej japońców i włoszczyzny. Młodsi widzą jaka jest jakość tych wynalazków i idą po rozum do głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.