biniu Napisano 2 Marca 2014 Udostępnij Napisano 2 Marca 2014 Potrzebuję danych statystycznych Czy obecni tutaj posiadacze Megane III/Fluence mogli by w wolnej chcwili zmierzyć napięcie ładowania w swoich autach. W teścia M III zrobiło się 13,3 do 13,4V co jest bardzo niską wartością wg nas, ale niektórzy twierdzą, że jest ok. Np. na megane.com.pl. Jak byście mogli sprawdzić na zimnym i rozgrzanym silniku to już bybyło super. Z góry dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 2 Marca 2014 Udostępnij Napisano 2 Marca 2014 > W teścia M III zrobiło się 13,3 do 13,4V co jest bardzo niską wartością wg nas, ale niektórzy > twierdzą, że jest ok. Np. na megane.com.pl. Gdzie te napięcie było mierzone? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biniu Napisano 2 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2014 > Gdzie te napięcie było mierzone? Ano właśnie na aku jak i na alternatorze. A w necie znajduje coraz więcej informacji, że to auto jest tak "mądre", że ładuje słabo jak aku naładowany a mocniej jak rozładowany. Paranoja. Ludziskom lampy DRL Philipsa się nie załączają, bo mają za małe napięcie. Nie wiem co o ym mysleć. Fakt, że bateria zdechła całkiem po 3 latach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alkor Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 Napięcie na akumulatorze przy wyłączonym silniku 12,2V. Przy włączonym silniku i wyłączonych wszystkich odbiornikach (oprócz DRL Philipsa) na akumulatorze jest 14,6V. Przy włączonym co się da (radio, wentylator na max, ogrzewanie szyby, mijania+długie, stop) jest 14,5V. Jak włączam jakiś odbiornik mocno obciążający to na chwilę (sekundę dosłownie) jest spadek do około 13V. Trudno dokładnie powiedzieć na cyfrowym mierniku. Potem regulator podbija do 14,5V. Wszystko na wolnych obrotach. Fluence benzyna 1.6 rocznik 11 jeżdżony w cyklu miejskim. Napisz ile ma aq na wyłączonym silniku rano. Może faktycznie przy naładowanym akumulatorze ładuje słabiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biniu Napisano 3 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 Dzisiaj zrobilismy test. Przez prawie godzinę grało radio i świeciły sie lampki. Po tym czasie ładował napieciem 14,6V przez kilka minut a następnie spadło do 13,5V. I wszystko wskazuje na to, że tak ma być. Elektryk z serwisu to potwierdza. Inny Megane III (1,5 dCi) robi tak samo. Jeszcze ciekawiej jest w Toyocie Corolli Verso, która najwyższe ładowanie ma jak zjeżdża sie z górki hamując silnikiem - wg instrukcji odzyskuje energie hamowania. Ot taka nowoczesna elektronika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alkor Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 > Dzisiaj zrobilismy test. Przez prawie godzinę grało radio i świeciły sie lampki. Po tym czasie > ładował napieciem 14,6V przez kilka minut a następnie spadło do 13,5V. > I wszystko wskazuje na to, że tak ma być. Wot technika. U mnie raczej przewiduję, że akumulator może być lekko niedoładowany bo ostatnio same krótkie odcinki. Raz nawet żonie jak siedziała w wyłączonym aucie godzinę słuchając radia wywalił komunikat 'coś-tam-akumulator-rozładowany włącz silnik' Podobno jest taki komunikat jak napięcie na akumulatorze spadnie lub długo jest jakiś tam pobór prądu przy niepracującym silniku. Różnie w sieci piszą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.