Skocz do zawartości

Megane III - napięcie ładowania - prośba.


biniu

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebuję danych statystycznych smile.gif

Czy obecni tutaj posiadacze Megane III/Fluence mogli by w wolnej chcwili zmierzyć napięcie ładowania w swoich autach.

W teścia M III zrobiło się 13,3 do 13,4V co jest bardzo niską wartością wg nas, ale niektórzy twierdzą, że jest ok. Np. na megane.com.pl.

Jak byście mogli sprawdzić na zimnym i rozgrzanym silniku to już bybyło super.

Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W teścia M III zrobiło się 13,3 do 13,4V co jest bardzo niską wartością wg nas, ale niektórzy

> twierdzą, że jest ok. Np. na megane.com.pl.

Gdzie te napięcie było mierzone?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gdzie te napięcie było mierzone?

Ano właśnie na aku jak i na alternatorze.

A w necie znajduje coraz więcej informacji, że to auto jest tak "mądre", że ładuje słabo jak aku naładowany a mocniej jak rozładowany. Paranoja. Ludziskom lampy DRL Philipsa się nie załączają, bo mają za małe napięcie.

Nie wiem co o ym mysleć.

Fakt, że bateria zdechła całkiem po 3 latach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie na akumulatorze przy wyłączonym silniku 12,2V.

Przy włączonym silniku i wyłączonych wszystkich odbiornikach (oprócz DRL Philipsa) na akumulatorze jest 14,6V.

Przy włączonym co się da (radio, wentylator na max, ogrzewanie szyby, mijania+długie, stop) jest 14,5V.

Jak włączam jakiś odbiornik mocno obciążający to na chwilę (sekundę dosłownie) jest spadek do około 13V. Trudno dokładnie powiedzieć na cyfrowym mierniku. Potem regulator podbija do 14,5V.

Wszystko na wolnych obrotach.

Fluence benzyna 1.6 rocznik 11 jeżdżony w cyklu miejskim.

Napisz ile ma aq na wyłączonym silniku rano. Może faktycznie przy naładowanym akumulatorze ładuje słabiej hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zrobilismy test. Przez prawie godzinę grało radio i świeciły sie lampki. Po tym czasie ładował napieciem 14,6V przez kilka minut a następnie spadło do 13,5V.

I wszystko wskazuje na to, że tak ma być.

Elektryk z serwisu to potwierdza. Inny Megane III (1,5 dCi) robi tak samo.

Jeszcze ciekawiej jest w Toyocie Corolli Verso, która najwyższe ładowanie ma jak zjeżdża sie z górki hamując silnikiem - wg instrukcji odzyskuje energie hamowania. Ot taka nowoczesna elektronika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzisiaj zrobilismy test. Przez prawie godzinę grało radio i świeciły sie lampki. Po tym czasie

> ładował napieciem 14,6V przez kilka minut a następnie spadło do 13,5V.

> I wszystko wskazuje na to, że tak ma być.

Wot technika.

U mnie raczej przewiduję, że akumulator może być lekko niedoładowany bo ostatnio same krótkie odcinki.

Raz nawet żonie jak siedziała w wyłączonym aucie godzinę słuchając radia wywalił komunikat 'coś-tam-akumulator-rozładowany włącz silnik' zlosnik.gif

Podobno jest taki komunikat jak napięcie na akumulatorze spadnie lub długo jest jakiś tam pobór prądu przy niepracującym silniku. Różnie w sieci piszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.