taBaker Napisano 4 Marca 2014 Udostępnij Napisano 4 Marca 2014 Witam, Od 3 lat jeżdżę z wyciekiem ze skrzyni biegów- wycieka przez komorę sprzęgła. Chciałby ten przeciek zlikwidować wymieniając uszczelnienie. Sprzęgła nie wymieniam bo jeszcze nie pora - tylko skontroluje grubość okładzin. Jakie uszczelnienia/ części mógłbym wymienić przy okazji ściągania skrzyni biegów? Zakupiłem już dodatkowo uszczelniacz wału korbowego (duży trójkątny uszczelniacz). Uszczelnienia pół osi? Będe wdzięczny za sugestie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarekSz Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > Witam, > Od 3 lat jeżdżę z wyciekiem ze skrzyni biegów- wycieka przez komorę sprzęgła. > Chciałby ten przeciek zlikwidować wymieniając uszczelnienie. Jesteś pewien, że to uszczelniacz wału, a nie np. uszczelniacz półosi - chyba częstsza usterka w JTD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > Jesteś pewien, że to uszczelniacz wału, a nie np. uszczelniacz półosi - chyba częstsza usterka w > JTD. A czytał skąd jest wyciek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarekSz Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > A czytał skąd jest wyciek? Nic nie napisał, jak zobaczył źródło wycieku. Jeśli diagnozuje tylko na podstawie wyglądu zewnętrznego, to lewa półoś daje efekt jakby ciekło z wnętrza sprzęgła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taBaker Napisano 6 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 Witam, Dzięki za podjęcie tematu. Wydaje mi się, że cieknie z komory skrzyni biegów, ponieważ krople oleju zbierają się bezpośrednio pod tą komorą. Chociaż nie wyczuwam poślizgu na sprzęgle. Spójrzcie proszę w załącznik "Wyciek ze skrzyni" Czy do wymiany uszczelniaczy pół osi trzeba demontować skrzynie biegów? Czy jest to operacja bardziej z tych prostych i tańszych zarazem, czy raczej bardziej czasochłonnych? Czy warto przy okazji wymienić łożyska półosi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taBaker Napisano 6 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 Spójrzcie proszę w załącznik "Uszczelnienia półosi". W eperze oprócz dwóch różnych uszczelniaczy jest jeszcze jeszcze uszczelka którą oznaczyłem niebieską strzałką - czy ją też wymienić? Mam problem, żeby ją znaleść na necie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 6 Marca 2014 Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 > Spójrzcie proszę w załącznik "Uszczelnienia półosi". > W eperze oprócz dwóch różnych uszczelniaczy jest jeszcze jeszcze uszczelka którą oznaczyłem > niebieską strzałką - czy ją też wymienić? Mam problem, żeby ją znaleść na necie. może spytaj w ASO o cenę. Za niektóre części chcą czasem śmiesznie male pieniądze i nie oplaca sie ich szukać gdz ie indziej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taBaker Napisano 12 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 Witam, Oglądałem samochód od spodu na SKP i jestem prawie przekonany, że leje się z uszczelniacza wałka skrzyni biegów. Uszczelniacze pół osi są lekko zapocone , ale nie wymyte - zabrudzenie jest stare. Natomiast wycieka mi świeży olej. Co upewnia mnie, że to wałek skrzyni biegów. W związku z tym zdecydowałem się zrzucić skrzynię i wymienić: 1. uszczelniacz wałka skrzyni biegów a przy okazji: 2. Uszczelniacz wału korbowego (czyli zdjęcie sprzęgła oraz koła dwumasowego) 3. Oba uszczelniacze pół-osi. Dodatkowo - ocena grubości okładzin sprzęgła + ocena dwumasu poprzez pomiar wychylenia od stanu spoczynku Pytania: dot. 2 Mechanik twierdzi, żeby wymienić uszczelniacz wału korbowego (duża ala trójkątna uszczelka) trzeba zdemontować miskę olejową. Okoliczny Fiat ASO twierdzi, że nie. ASO to ma różne opinię, więc może ktoś z forumowiczów wie lepiej dot. 2 cd Fiat ASO twierdzi, że po każdorazowym demontażu koła dwumasowego należy wymienić śruby mocujące to koło. Generalnie zastanawiam się, czy ruszać ten dwumas aby dostać się do tej uszczelki. Jeżeli wycieku nie ma to chyba nie będę ruszał. Czuję, że jak raz zdejmą to po montażu będzie już gorzej. Spójrzcie na załącznik. Czy to co zaznaczyłem jest czujnikiem prędkościomierza? Porównanie cen: Fiat ASO - ok. 800 PLN brutto - sama robocizna - wszystkie uszczelniacze i olej przekładniowy dostarczam ja. Mechanik - ok. 680 PLN brutto - sama robocizna - wszystkie uszczelniacze i olej przekładniowy dostarczam ja. Ciekawy jestem Waszej opinii dot. ceny. Generalnie chcę jeszcze wycenić pracę w 2 warsztatach. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaro190 Napisano 12 Marca 2014 Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 jak masz wyciągniętą skrzynie to wymień wszystkie uszczelniacze , śruby do 2masy smaruje się klejem aby się nie odkręciły - nie musisz kupować nowych o ile nie są zniszczone , to co w załączniku o ile ma podpiętą wtyczkę jest włącznikiem lamp biegu wstecznego, prędkość sczytywana jest bezpośrednio z kół poprzez czujniki ABS wielkiej różnicy w cenie robocizny nie ma - ściąganie miski aby wymienić uszczelniacz wału korbowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 12 Marca 2014 Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 Co do miski, nie jestem pewnien, ale na 99% nie trzeba jej ruszać, śruby daj nowe kosztują około 5pln sztuka, To na zdjęciu w załączniku to nie jest czujnik, stilo bierze odczyt prędkości z ABS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taBaker Napisano 14 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Marca 2014 Witam, Jestem ustawiony do mechanika: Zakres prac: 1. Demontaż skrzyni w celu wymiany uszczelniacza wałka skrzyni biegów - główny powód przy okazji: 2. Demontaż sprzęgła i koła dwumasowego w celu wymiany uszczelniacza wału korbowego - śruby mocują koło dwumasowe będą nowe 3. Wymiana uszczelniaczy obu pół osi 4. Wymiana oleju w skrzyni biegów 5. Ocena zużycia okładziny sprzęgła oraz stanu koła dwumasowego. Pytanie: 1. jaka jest grubość okładziny w nowym sprzęgle? 2. Poniżej jakiej grubości sugerujecie wymianę sprzęgła? 3. Dwumas podobno można ocenić poprzez wychylenie go od osi i pomiar wartości tego ochyłu. Jak odchyla się o max. 1 cm to jest OK. Co o tym sądzicie? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taBaker Napisano 21 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 Witam, A więc miało być zdjęcie skrzyni w celu wymiany uszczelniacza, a skończyło się na wymianie sprzęgła i koła dwumasowego.... Na tarczy sprzęgła zostało ok. 1mm do nitów, wiec sugestia była aby wymienić sprzęgło. Dodatkowo, mechanik stwierdził zużycie koła dwumasowego. Dwumas można było obrócić do oporu w lewo i prawo bez użyci siły. Samochód jest z 2005 roku i ma 224 tyś przebiegu - więc mogłoby się zgadzać. Co ważniejsze. Dziś odebrałem samochód, mechanik stwierdził po jeździe próbnej, że mi lekko huczy mechanizm różnicowy - na 1-szym biegu, przy ruszaniu. Na wyższych biegach jest cicho. Pojeździłem dzisiaj chwilę po mieście. Wyraźny szum słychać każdorazowo przy ruszaniu, na 1-szym biegu. Na wyższych jest OK. Moim zdaniem to nie mechanizm różnicowy, ponieważ przed oddaniem do mechanika było cicho. Podejrzewam sprzęgło, ponieważ szum zaczyna być słyszalny przy lekkim zwalnianiu sprzęgła i wbitym 1-szym biegu. Chociaż! Kiedy zwalniam powoli sprzęgło bez załączonego biegu (na luzie) - jest cicho. Pytanie: Czy nowe sprzęgło musi się ułożyć? Czy jest okres docierania? Mechanik twierdzi, że nie. Jakie jest Wasze doświadczenie? Pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taBaker Napisano 16 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2014 Witam, Miałem plan wymienić tylko uszczelniacze a kończyło się na : 1. nowe, kompletne sprzegło - Valeo 2. nowe koło dwumasowe - Valeo 3. Tulejka po której jeździ łożysko oporowe wraz z uszczelniaczem wałka skrzyni biegów Po wymianie dwumasu kultura pracy lepsza - mniej drgań , nie trzęsie buda przy gaszeniu silnika i jeżdżeniu na pół-sprzęgle (parkowanie) Subiektywnie wydaje mi się, że samochód lepiej się zbiera z nowym sprzęgłem, a tłumacze sobie to mniejszym poślizgiem z powodu nowych okładzin i zlikwidowaniu wycieku ze skrzyni biegów tak wyglądała komora sprzęgła po demontażu skrzyni: Nowe sprzęgło i koło już po montażu: A teraz problem: 1. Podczas ruszania (1-szy bieg) i zwialnianiu pedału sprzęgła słychać zgrzyt/ szum i czuć go noga na pedale sprzęgła. Na wyższych biegach jest jakby OK. 2. Ten sam dźwięk pojawia się podczas redukcji - podczas zwalaniania sprzegłą, kiedy to już tarcza ma docisnąć zacisk pojawia się ten MEGA-IRYTUJĄCY-DŹWIĘK-KTÓRY-NIE-POWINIEN-SIĘ-POJAWIĆ-GDY-WŁAŚNIE-WYDAŁO-SIĘ-3000PLN!!!! Tłumaczyłem sobie, że trzeba chwile dotrzeć nowe sprzęgło, ale zrobiłem już prawie 1000 km i nic! dźwięk pojawia się praktycznie, co redukcję lub co każde ruszanie. Zauważyłem, że jeżeli zredukuję bieg dodając gazu (jakbym chciał wykonać manewr wyprzedzania) ten dźwięk się nie pojawia. Pojawia się praktycznie za każdym razem jak redukuje biegi. U mechanika byłem- dźwięk słyszał - nic nie poradził. Twierdzi, że jeżeli byłoby to łożysko oporowe to słyszałbym je ciągle, a szczególnie na luzie. Podejrzewam, ze tarcza sprzęgła jest krzywo osadzona i "bije" (czy to wogóle możliwe?). Pozatym kiedy cofam na półsprzęgle to samochód robił lekkiego kangurka (szarpał) a teraz czuje, że obroty pulsują. Będę wdzięczny za sugestię co może być źródłem tego dźwięku. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.