POTR Napisano 21 Marca 2014 Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 Cześć. Jaki związek mają ze sobą: brak plynu chlodzacego i uszkodzenie 2 szt. zaworów wtrysków paliwa (Panda, benzyna, 1.1). Jakie będą objawy i jaki będzie koszt naprawy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kobra180 Napisano 22 Marca 2014 Udostępnij Napisano 22 Marca 2014 Coś źle opisałeś. Co to jest zwór wtrysku paliwa ? Jest zawór ssący i wtryskiwacz paliwa .Wtryskiwacz jest w kolektorze ssącym ,a zawór w głowicy . Jakie uszkodzenia ,skąd o nich wiesz, czy masz zrzuconą głowicę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POTR Napisano 22 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2014 > Coś źle opisałeś. > skąd o nich wiesz, Opis lamera , sorry, pomału może uda mi się przybliżyć temat... Rozrusznik kręcił, auto nie odpalało. Stwierdzono brak płynu chłodniczego. W okolicy zaworu do spuszczania ciśnienia paliwa a raczej pod nim - mokre ślady. W listwie wtryskowej stwierdzono uszkodzenie 2 wtryskiwaczy, które wymieniono (te z lewej strony patrząc z góry zamontowanej listwy). Poskręcano. Spuszczono ciśnienie paliwa na zaworku. Skasowano błąd „check engine”. Uzupełniono płyn chłodniczy. Auto odpaliło od pierwszego kopa. Wątpliwości mam bo się nie znam. Czy ciecz z układu chłodzenia (płyn okazał się w strefie stanów niskich) miał wpływ na usterkę, czy wtryskiwacze faktycznie były uszkodzone, czy mogło dojść do ich zalania a w konsekwencji uszkodzenia. Wydaje mi się że nadal widzę mokre ślady (chyba powinno wyschnąć od wczoraj – auto trochę jeździło po mieście). Jeżeli coś jeszcze cieknie to skąd i jak to usunąć ? No i w końcu najważniejsze ile taka doraźna naprawa powinna kosztować (bez ceny płynu chłodniczego) ? Prześlę na priva zdjęcia tego co mi się wydaje istotne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kobra180 Napisano 23 Marca 2014 Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 Po pierwsze jakim programem były kasowane błędy ? Jakieś dziwne numery. Płyn nie powinien znajdować się w kolektorze ssącym ,więc w zasadzie nie mogło dojść do uszkodzenia wtrysków płynem .Wtryski znajdują się w górnej części kolektora więc musiałyby być zanurzone w płynie aby zostać ewentualnie uszkodzone w co też wątpię bo płyn chłodniczy jest tłusty i nie ma tendencji do wytwarzania rdzy .Poślij zdjęcia może coś pomogę . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POTR Napisano 23 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 > Po pierwsze jakim programem były kasowane błędy ? Bez użycia kompa i oprogramowania, powiedziałbym że magiczną kombinacją świateł, sprzęgła, immobilajzera i gazu.. Co by nie powiedzieć, sam to widziałem na własne oczy i faktycznie zadziałało. Lampka błędu silnika zgasła. > Płyn nie powinien znajdować się w kolektorze ssącym ,więc w zasadzie nie mogło dojść do uszkodzenia wtrysków płynem . Wtryski były sprawdzane omomierzem. Dwa miały przejście dwa nie. W ten sposób oceniono, że 2 trzeba wymienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.