wald82 Napisano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2014 Powoli przymierzam się do S40. Pytanie głównie dotyczy czy warto interesować się wersją 2.4D, jakie są minusy tej wersji, eksploatacja? Silnik 1.6 skreślam, mam go w 307 i nie jest on zadowalający. Z testów wynika że silnik całkiem fajny, jedynie z automatem pali nie mało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2014 > Powoli przymierzam się do S40. > Pytanie głównie dotyczy czy warto interesować się wersją 2.4D, jakie są minusy tej wersji, > eksploatacja? > Silnik 1.6 skreślam, mam go w 307 i nie jest on zadowalający. > Z testów wynika że silnik całkiem fajny, jedynie z automatem pali nie mało. Miałem 2,0D w v50 i złego słowa nie powiem 136 KM i 320Nm daje super rade a do tego w trasie schodziłem nie raz poniżej 5,0 Jest to jednostka HDI peugeota lekko poprawiona przez volvo Teraz mam 2,4D 186KM i 400Nm w XC90 i z tego co wiem to silnik jest tani w eksploatacji i długowieczny Mam manalną 6 biegową skrzynie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald82 Napisano 7 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2014 2.0 to chyba silnik forda ten co w Mondeo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2014 > 2.0 to chyba silnik forda ten co w Mondeo. Nie wiem co jest w mondeo, ale 2,0Dw volvo to hdi PSA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald82 Napisano 7 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2014 > Nie wiem co jest w mondeo, ale 2,0Dw volvo to hdi PSA No faktycznie to wszystko jedno i to samo. Widzę że był jeszcze wersje D4 ale to już trudno znaleźć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2014 > No faktycznie to wszystko jedno i to samo. > Widzę że był jeszcze wersje D4 ale to już trudno znaleźć. D4 to już w nowszych wersjach s40 II ,po faceliftingu jakiś tekst Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald82 Napisano 7 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2014 > D4 to już w nowszych wersjach s40 II ,po faceliftingu > jakiś tekst No tak tak. Czyli myślę że chyba najlepiej D5 albo z nowszych D3 lub D4 Ile biegów ma automat w D5? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2014 > No tak tak. > Czyli myślę że chyba najlepiej D5 albo z nowszych D3 lub D4 > Ile biegów ma automat w D5? Ztego co wiem to do 2006 /5 a po 2006/ 6 TS80SC MA 6 BIEGÓW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2014 Nie, to jest ten silnik co był w Focusie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2014 Jak znajdziesz to na pewno warto D5, ale na 2,0D się nie zawiedziesz i masz ich do wyboru do koloru czego nie można powiedzieć o tych mocniejszych Dieslach. O benzynowym T5 nie myślałeś?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald82 Napisano 7 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2014 > Jak znajdziesz to na pewno warto D5, ale na 2,0D się nie zawiedziesz i masz ich do wyboru do koloru > czego nie można powiedzieć o tych mocniejszych Dieslach. O benzynowym T5 nie myślałeś?? Wiem że ten 2.0 jest niezły, kolega ma go w Mondeo to strasznie mało to pali. Dlatego pytam czy 2.4 ma jakieś problematyczne rozwiązania zwiększające koszty napraw ewentualnych. Czytałem na przykład o zintegrowanej turbinie z kolektorem a także o systemie chłodzenia turbiny nawet po zgaszeniu silnika. Mocna benzynę już mam i nie chce więcej bawić się w LPG. Zależy mi na akceptowalnym spalaniu w mieście i niskich obrotach na autostradzie. Jeździłem mondeo w skrzyni 6 biegowej i podoba mi się ten zestaw. Z drugiej strony ostatnio jeździłem nowym V40 D3 w automacie i tamten silnik zrobił na mnie piorunujące wrażenie. No i generalnie jestem bardzo przyzwyczajony do automatu w mieście ale trochę się tego boję. Większość D5 jest w automacie, i trochę dziwne że mimo 6 biegów dość dużo one palą. Rozsądek nakazuje zakup 2.0D / D3 w 6 biegowym manualu... ale jak to żona ujęła skoro decydujemy się na kredyt na zakup to ma być to już pełny wypas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2014 > Wiem że ten 2.0 jest niezły, kolega ma go w Mondeo to strasznie mało to pali. Tak jak już wspominałem, to nie jest ten silnik co w Mondeo. Ten sam silnik był tylko w Focusie i C-Maxie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald82 Napisano 8 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2014 > Tak jak już wspominałem, to nie jest ten silnik co w Mondeo. Ten sam silnik był tylko w Focusie i > C-Maxie. Aaa ok. Ale to jest normalny 4 cylindrowiec? Bo D3 i D4 to już jak rozumiem są pieciocylindrowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2014 > 2.0 to chyba silnik forda ten co w Mondeo. a ford go bierze od PSA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2014 > Aaa ok. > Ale to jest normalny 4 cylindrowiec? Tak >Bo D3 i D4 to już jak rozumiem są pieciocylindrowe. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.