TochA1551 Napisano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 Witam Chciałbym zasięgnąć trochę informacji a raczej porady na następujący temat: Przy okazji wymiany wszystkich "wężyków" układu hamulcowego (po 15 latach ruda je zjadła ) Okazało się, że oprócz przedniej prawej sprężyny (o której wiedziałem) poszła mi też prawa tylna (musiało się stać na dniach bo nie odczuwałem nic niepokojącego w zachowaniu auta na trasie) w związku z czym czeka mnie wymiana wszystkich sprężyn. Chciałem zakupić sprężyny "sportowe" jednak nie w celu całkowitego zglebienia auta. Chodzi o lekkie obniżenie typu 40mm by autko lepiej wyglądało. Znalazłem kilka kompletów sprężyn dobrych firm, współpracujących ze standardowymi amortyzatorami. Wiadomo jednak jakie są nasze drogi i tu jest moja wątpliwość, gdyż ponad wygląd stawiam jednak bezproblemową eksploatację. Tak więc czy warto inwestować w sprężyny sportowe i lekko obniżyć samochód czy zakupić komplet oryginalny i trzymać się fabryki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 Musisz się liczyć z tym, że obniżając auto tracisz na komforcie jazdy i tym psychicznym też. Ja na przodzie mam -20mm i niestety zdarza mi się przytrzeć chlapaczem. Astra F jest jednak trochę wyższa od AG, ale mimo wszystko jeśli miałbym ją obniżać to wybrałbym z -30/30. U siebie założyłbym chętnie -30/20. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TochA1551 Napisano 22 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 > Musisz się liczyć z tym, że obniżając auto tracisz na komforcie jazdy i tym psychicznym też. Ja na > przodzie mam -20mm i niestety zdarza mi się przytrzeć chlapaczem. Astra F jest jednak trochę > wyższa od AG, ale mimo wszystko jeśli miałbym ją obniżać to wybrałbym z -30/30. U siebie > założyłbym chętnie -30/20. Tak, F-ka jest wysoka i dla tego widzę u siebie sens lekkiego obniżenia. Z tych kompletów jakie znalazłem mam dostępne 2 opcje: -40/40 albo -60/40 , przy czym wolał bym opcję 1 jeżeli nie znalazł bym tak jak poradziłeś: -30/30. Nie zamierzam kusić losu i modlić się w razie czego czy przyhaczę miską o krawężnik czy cokolwiek innego czy też nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 -20 to raczej nie znajdziesz do siebie. Ja mam z czego zakładać, bo AG bertone/opc/sportive były fabrycznie niższe o 20mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hubert_ Napisano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 > AG bertone/opc/sportive były > fabrycznie niższe o 20mm. AG Eco4 fabrycznie o 10mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LACHOTEK Napisano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2014 > -20 to raczej nie znajdziesz do siebie. Ja mam z czego zakładać, bo AG bertone/opc/sportive były > fabrycznie niższe o 20mm. Czyli opcja -30/-30 (np eibach pro kit) w G cabrio nie ma wizualnego sensu? Sprawdzałem ten zestaw w eFce z 1,7 TD Isuzu i komfort był całkiem przyzwoity, a autko dobrze wyglądało. Tylko to był najcięższy z silników. Teraz mam z16xep i nie wiem co wybrać. Chciałbym iść delikatnie w dół, ale zachować resztkę komfortu (fura bardziej jako weekendówka) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2014 W AG ma sens, wg mnie jest to optimum względem wygląd/komfort, przy czym sama firma Eibach to dobra bo ich sprężyny nie są tak twarde. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LACHOTEK Napisano 25 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2014 Chodzi mi tylko o końcową wartość obniżenia. Jeśli coupe i cabrio jest 20mm niższa od serii, a eibach liczy -30 od serii to wychodzi w sumie -10mm od tego co mam obecnie. Czy może te dedykowane do coupe liczą -30mm od standardu coupe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 25 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2014 To tutaj nie wiem jak to jest liczone, nie mam bertone niestety, ale dedukując to sprężyny ZG (takie mam ja) występowały też w hatchbacku Sportive i Bertone, a skoro te obniżają o -20mm to zakładając sprężyny Eibach'a zyskasz dodatkowy centymetr względem serii (sportive/bertone), tak sądzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.