Skocz do zawartości

[Porada] Sprężyny "sportowe"


TochA1551

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Chciałbym zasięgnąć trochę informacji a raczej porady na następujący temat:

Przy okazji wymiany wszystkich "wężyków" układu hamulcowego (po 15 latach ruda je zjadła 270751858-jezyk.gif) Okazało się, że oprócz przedniej prawej sprężyny (o której wiedziałem) poszła mi też prawa tylna (musiało się stać na dniach bo nie odczuwałem nic niepokojącego w zachowaniu auta na trasie) w związku z czym czeka mnie wymiana wszystkich sprężyn. Chciałem zakupić sprężyny "sportowe" jednak nie w celu całkowitego zglebienia auta. Chodzi o lekkie obniżenie typu 40mm by autko lepiej wyglądało. Znalazłem kilka kompletów sprężyn dobrych firm, współpracujących ze standardowymi amortyzatorami. Wiadomo jednak jakie są nasze drogi i tu jest moja wątpliwość, gdyż ponad wygląd stawiam jednak bezproblemową eksploatację. Tak więc czy warto inwestować w sprężyny sportowe i lekko obniżyć samochód czy zakupić komplet oryginalny i trzymać się fabryki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz się liczyć z tym, że obniżając auto tracisz na komforcie jazdy i tym psychicznym też. Ja na przodzie mam -20mm i niestety zdarza mi się przytrzeć chlapaczem. Astra F jest jednak trochę wyższa od AG, ale mimo wszystko jeśli miałbym ją obniżać to wybrałbym z -30/30. U siebie założyłbym chętnie -30/20.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Musisz się liczyć z tym, że obniżając auto tracisz na komforcie jazdy i tym psychicznym też. Ja na

> przodzie mam -20mm i niestety zdarza mi się przytrzeć chlapaczem. Astra F jest jednak trochę

> wyższa od AG, ale mimo wszystko jeśli miałbym ją obniżać to wybrałbym z -30/30. U siebie

> założyłbym chętnie -30/20.

Tak, F-ka jest wysoka i dla tego widzę u siebie sens lekkiego obniżenia. Z tych kompletów jakie znalazłem mam dostępne 2 opcje: -40/40 albo -60/40 , przy czym wolał bym opcję 1 jeżeli nie znalazł bym tak jak poradziłeś: -30/30. Nie zamierzam kusić losu i modlić się w razie czego czy przyhaczę miską o krawężnik czy cokolwiek innego czy też nie 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> -20 to raczej nie znajdziesz do siebie. Ja mam z czego zakładać, bo AG bertone/opc/sportive były

> fabrycznie niższe o 20mm.

Czyli opcja -30/-30 (np eibach pro kit) w G cabrio nie ma wizualnego sensu? Sprawdzałem ten zestaw w eFce z 1,7 TD Isuzu i komfort był całkiem przyzwoity, a autko dobrze wyglądało. Tylko to był najcięższy z silników. Teraz mam z16xep i nie wiem co wybrać. Chciałbym iść delikatnie w dół, ale zachować resztkę komfortu (fura bardziej jako weekendówka)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tutaj nie wiem jak to jest liczone, nie mam bertone niestety, ale dedukując to sprężyny ZG (takie mam ja) występowały też w hatchbacku Sportive i Bertone, a skoro te obniżają o -20mm to zakładając sprężyny Eibach'a zyskasz dodatkowy centymetr względem serii (sportive/bertone), tak sądzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.