Skocz do zawartości

Turbosprężarka puszcza olej?


swienty

Rekomendowane odpowiedzi

Chwilowo jeżdżę brata autem, które z racji jego pracy za granicą mam doprowadzić do porządku - on pojechał moim. wink.gif

Auto to Passat B5FL 1.9 130KM AVF.

1. EGR się "poci" - zaślepić? wink.gif

2. Węże idące z/do intercoolera są na łączeniach ubrudzone olejem - pogoda nie sprzyja więc nie zaglądałem jeszcze do środka.

Bardziej martwi mnie ta druga sprawa. Czy to oznacza bliski koniec turbosprężarki?

Samochód używany jest w 90% poza granicami Polski, we wrześniu szykuje mu się wyjazd na wakacje do Hiszpanii, i zastanawiamy się co z tym zrobić.

Wymieniać turbo? Jeśli tak, to na jakie - nowe? Regenerowane?

Może jeszcze się wstrzymać?

Samochód jeździ bez żadnego problemu, moc jest, nie kopci, ale nie podobają się nam te ślady oleju i jeśli trzeba będzie coś wymienić to lepiej na miejscu niż gdzieś w trasie. wink.gif

Kiedyś padło mi turbo w innym aucie, ale tam przez pewien okres "gwizdało" dużo głośniej - tutaj czegoś takiego nie ma.

Co brać kącikowa radzi? wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli co - ukryć, żeby nie było widać, że olej leci?

To że są śladowe ilości oleju w rurach dolotowych w silnikach Turbo Diesla to standard.

Czy ma trochę iść a to, że widać na złączkach

> to znak, że złączka puszcza?

Niestety ale grupa Vag dała ciała z rozwiązaniem rur dolotowych TDI a raczej z szybkozłączkami. facepalm%5B1%5D.gif Wyrobiona jest uszczelka w szybkozłączce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to nie, w moim AJM jest tak jak mówisz, ale tutaj na połączeniach jest zdecydowanie za dużo.

Jeśli jest tak jak piszesz tzn olej cieknie z połączeń to sprawdzić luz na sprężarce lekki może być. dalej zobaczyć stan oleju czy nie jest za dużo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli jest tak jak piszesz tzn olej cieknie z połączeń to sprawdzić luz na sprężarce lekki może

> być. dalej zobaczyć stan oleju czy nie jest za dużo

Oleju za dużo nie ma, szczególnie że trzeba dolewać - ja w moim 115KM nie muszę tego robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oleju za dużo nie ma, szczególnie że trzeba dolewać - j

Może tu jest właśnie pies zakopany. Skoro trzeba oliwy dolewać to autko oliwe złopie. A skoro tak jest to zapewne są lekkie przedmuchy do skrzyni korbowej które wyrównuje odma. Strzelam że ujście odmy jest w dolociem i stąd też jest tam olej z odmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jeśli:

> 1. jest spory luz

To szykować się na wydatek

> 2. nie ma

> to co wtedy?

Udać się do wróżbity Macieja biglaugh.gif

A na poważnie sprawdzić jaki jest luz wzdłużny i poprzeczny, czy dużo oleju tam widać.

Olej w układzie w TD zawsze jest, pytanie ile go jest ??

Jeżeli nie ma go tam za dużo a poci się na złączeniach to powymieniać uszczelniacze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij rurkę odmy. Prawdopodobnie tam także będzie olej. Niestety w tych silnikach przed odmę do dolotu dostaje się nieco oleju. Wiec to , co znajdujesz w rurze może pochodzić z odmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> zdjąć rurę ze sprężarki i zobaczyć jakie ma luzy

Dopiero dziś udało mi się sprawdzić.

Po osi wirnika nie ma żadnego luzu, ruszając w górę/dół jest bardzo minimalny, ale nie sądzę żeby to było więcej niż 0,5mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli co - ukryć, żeby nie było widać, że olej leci? Czy ma trochę iść a to, że widać na złączkach

> to znak, że złączka puszcza?

1.9TDI miały problem z odmą - plula sobie olejem.

Między innymi tez w AVF - wiec odma pluje sobie ciutke olejem, wiec upaprany jest EGR, upaprany jest ICek i wszystko po drodze.

Tak było jest i będzie zlosnik.gif taki urok tych silników.

Stąd mowa że wszystkie 1.9 brały olej - one go nie brały tylko wypluwały zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zdejmij rurkę odmy. Prawdopodobnie tam także będzie olej. Niestety w tych silnikach przed odmę do

> dolotu dostaje się nieco oleju. Wiec to , co znajdujesz w rurze może pochodzić z odmy.

Wygląda na to że jest jak mówisz.

W rurach są ślady oleju, ale imo nie ma tragedii.

Najgorzej leci jedynie z egr'u, ale widziałem kilka takich aut i w każdym to samo więc może ten typ tak ma. niewiem.gif

Jak znajdę więcej czasu to zdejmę rury i wyczyszczę w środku, a jak nie to tylko umyję z zewnątrz na myjni i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.9TDI miały problem z odmą - plula sobie olejem.

> Między innymi tez w AVF - wiec odma pluje sobie ciutke olejem, wiec upaprany jest EGR, upaprany

> jest ICek i wszystko po drodze.

> Tak było jest i będzie taki urok tych silników.

> Stąd mowa że wszystkie 1.9 brały olej - one go nie brały tylko wypluwały

Dobra zamykam trupa bo widzę że szukam problemów tam gdzie ich nie ma. grinser006.gif

Pozostało naprawić wentylator klimatyzacji, bo założyłem nowy ale nie chce się włączać, i w końcu mogę oddać furaka właścicielowi. grinser006.gifskromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pozostało naprawić wentylator klimatyzacji, bo założyłem nowy ale nie chce się włączać, i w końcu mogę oddać furaka właścicielowi.

Sprawdź, czy jest czynnik w układzie klimatyzacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.