swienty Napisano 17 Maja 2014 Udostępnij Napisano 17 Maja 2014 Chwilowo jeżdżę brata autem, które z racji jego pracy za granicą mam doprowadzić do porządku - on pojechał moim. Auto to Passat B5FL 1.9 130KM AVF. 1. EGR się "poci" - zaślepić? 2. Węże idące z/do intercoolera są na łączeniach ubrudzone olejem - pogoda nie sprzyja więc nie zaglądałem jeszcze do środka. Bardziej martwi mnie ta druga sprawa. Czy to oznacza bliski koniec turbosprężarki? Samochód używany jest w 90% poza granicami Polski, we wrześniu szykuje mu się wyjazd na wakacje do Hiszpanii, i zastanawiamy się co z tym zrobić. Wymieniać turbo? Jeśli tak, to na jakie - nowe? Regenerowane? Może jeszcze się wstrzymać? Samochód jeździ bez żadnego problemu, moc jest, nie kopci, ale nie podobają się nam te ślady oleju i jeśli trzeba będzie coś wymienić to lepiej na miejscu niż gdzieś w trasie. Kiedyś padło mi turbo w innym aucie, ale tam przez pewien okres "gwizdało" dużo głośniej - tutaj czegoś takiego nie ma. Co brać kącikowa radzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 17 Maja 2014 Udostępnij Napisano 17 Maja 2014 zdjąć rurę ze sprężarki i zobaczyć jakie ma luzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 17 Maja 2014 Udostępnij Napisano 17 Maja 2014 wymienić uszczelki na złączach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 17 Maja 2014 Udostępnij Napisano 17 Maja 2014 > wymienić uszczelki na złączach. Czyli co - ukryć, żeby nie było widać, że olej leci? Czy ma trochę iść a to, że widać na złączkach to znak, że złączka puszcza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 17 Maja 2014 Udostępnij Napisano 17 Maja 2014 > Czyli co - ukryć, żeby nie było widać, że olej leci? To że są śladowe ilości oleju w rurach dolotowych w silnikach Turbo Diesla to standard. Czy ma trochę iść a to, że widać na złączkach > to znak, że złączka puszcza? Niestety ale grupa Vag dała ciała z rozwiązaniem rur dolotowych TDI a raczej z szybkozłączkami. Wyrobiona jest uszczelka w szybkozłączce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 17 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2014 > To że są śladowe ilości oleju w rurach dolotowych w silnikach Turbo Diesla to standard. Rozumiem że użyłeś szklanej kuli, i stąd wiesz że są to śladowe ilości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 17 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2014 > zdjąć rurę ze sprężarki i zobaczyć jakie ma luzy A jeśli: 1. jest spory luz 2. nie ma to co wtedy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 17 Maja 2014 Udostępnij Napisano 17 Maja 2014 > Rozumiem że użyłeś szklanej kuli, i stąd wiesz że są to śladowe ilości. wywnioskowałem z treści twojej wypowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 17 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2014 > wywnioskowałem z treści twojej wypowiedzi. No to nie, w moim AJM jest tak jak mówisz, ale tutaj na połączeniach jest zdecydowanie za dużo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 17 Maja 2014 Udostępnij Napisano 17 Maja 2014 > No to nie, w moim AJM jest tak jak mówisz, ale tutaj na połączeniach jest zdecydowanie za dużo. Jeśli jest tak jak piszesz tzn olej cieknie z połączeń to sprawdzić luz na sprężarce lekki może być. dalej zobaczyć stan oleju czy nie jest za dużo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 17 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2014 > Jeśli jest tak jak piszesz tzn olej cieknie z połączeń to sprawdzić luz na sprężarce lekki może > być. dalej zobaczyć stan oleju czy nie jest za dużo Oleju za dużo nie ma, szczególnie że trzeba dolewać - ja w moim 115KM nie muszę tego robić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 18 Maja 2014 Udostępnij Napisano 18 Maja 2014 > Oleju za dużo nie ma, szczególnie że trzeba dolewać - j Może tu jest właśnie pies zakopany. Skoro trzeba oliwy dolewać to autko oliwe złopie. A skoro tak jest to zapewne są lekkie przedmuchy do skrzyni korbowej które wyrównuje odma. Strzelam że ujście odmy jest w dolociem i stąd też jest tam olej z odmy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 18 Maja 2014 Udostępnij Napisano 18 Maja 2014 > A jeśli: > 1. jest spory luz To szykować się na wydatek > 2. nie ma > to co wtedy? Udać się do wróżbity Macieja A na poważnie sprawdzić jaki jest luz wzdłużny i poprzeczny, czy dużo oleju tam widać. Olej w układzie w TD zawsze jest, pytanie ile go jest ?? Jeżeli nie ma go tam za dużo a poci się na złączeniach to powymieniać uszczelniacze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 19 Maja 2014 Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 Zdejmij rurkę odmy. Prawdopodobnie tam także będzie olej. Niestety w tych silnikach przed odmę do dolotu dostaje się nieco oleju. Wiec to , co znajdujesz w rurze może pochodzić z odmy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 31 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 31 Maja 2014 > zdjąć rurę ze sprężarki i zobaczyć jakie ma luzy Dopiero dziś udało mi się sprawdzić. Po osi wirnika nie ma żadnego luzu, ruszając w górę/dół jest bardzo minimalny, ale nie sądzę żeby to było więcej niż 0,5mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 31 Maja 2014 Udostępnij Napisano 31 Maja 2014 > Czyli co - ukryć, żeby nie było widać, że olej leci? Czy ma trochę iść a to, że widać na złączkach > to znak, że złączka puszcza? 1.9TDI miały problem z odmą - plula sobie olejem. Między innymi tez w AVF - wiec odma pluje sobie ciutke olejem, wiec upaprany jest EGR, upaprany jest ICek i wszystko po drodze. Tak było jest i będzie taki urok tych silników. Stąd mowa że wszystkie 1.9 brały olej - one go nie brały tylko wypluwały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 31 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 31 Maja 2014 > Zdejmij rurkę odmy. Prawdopodobnie tam także będzie olej. Niestety w tych silnikach przed odmę do > dolotu dostaje się nieco oleju. Wiec to , co znajdujesz w rurze może pochodzić z odmy. Wygląda na to że jest jak mówisz. W rurach są ślady oleju, ale imo nie ma tragedii. Najgorzej leci jedynie z egr'u, ale widziałem kilka takich aut i w każdym to samo więc może ten typ tak ma. Jak znajdę więcej czasu to zdejmę rury i wyczyszczę w środku, a jak nie to tylko umyję z zewnątrz na myjni i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 31 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 31 Maja 2014 > 1.9TDI miały problem z odmą - plula sobie olejem. > Między innymi tez w AVF - wiec odma pluje sobie ciutke olejem, wiec upaprany jest EGR, upaprany > jest ICek i wszystko po drodze. > Tak było jest i będzie taki urok tych silników. > Stąd mowa że wszystkie 1.9 brały olej - one go nie brały tylko wypluwały Dobra zamykam trupa bo widzę że szukam problemów tam gdzie ich nie ma. Pozostało naprawić wentylator klimatyzacji, bo założyłem nowy ale nie chce się włączać, i w końcu mogę oddać furaka właścicielowi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 2 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2014 > Pozostało naprawić wentylator klimatyzacji, bo założyłem nowy ale nie chce się włączać, i w końcu mogę oddać furaka właścicielowi. Sprawdź, czy jest czynnik w układzie klimatyzacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.