lisik Napisano 26 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2014 Turbodiesel 2005 rok bez dpf. Gdy silnik osiągnie temperaturę 90 stopni co jakieś trzy czy pięć minut (w różnych odstępach) włącza się wentylator chłodnicy w ten sposób że rozpędza się do pełnej prędkości i od razu wyłącza. I tak cały czas. Co może być przyczyną? (Klima wyłączona) Mam jakiś źle wyważony wiatrak i wyraźnie czuć kiedy się rozpędza bo trochę rezonuje ale prędkości które osiąga są chyba przygotowujące auto do wzbicia się w powietrze i takie regularne cykle są uciążliwe. (Do mechanika pojdzie dopiero za dwa tygodnie bo dopiero wtedy będę miał dzien wolny dlatego pytam na forum) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 26 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2014 > Turbodiesel 2005 rok bez dpf. Gdy silnik osiągnie temperaturę 90 stopni co jakieś trzy czy pięć > minut (w różnych odstępach) włącza się wentylator chłodnicy w ten sposób że rozpędza się do > pełnej prędkości i od razu wyłącza. I tak cały czas. > Co może być przyczyną? mało danych, co steruje wentylatorem - czujnik ze zintegrowanym przełącznikiem, ECU? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lisik Napisano 26 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2014 > mało danych, co steruje wentylatorem - czujnik ze zintegrowanym przełącznikiem, ECU? Golf V TDI BKD (pompowtrysk) nie mam pojęcia co tam steruje :/ Szukałem w googlach ale w potopie informacji o wentylatorach w laptopach nie moge znalezc nic o samochodowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 26 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2014 > Turbodiesel 2005 rok bez dpf. Gdy silnik osiągnie temperaturę 90 stopni co jakieś trzy czy pięć > minut (w różnych odstępach) włącza się wentylator chłodnicy w ten sposób że rozpędza się do > pełnej prędkości i od razu wyłącza. I tak cały czas... Do sprawdzenia opornik wentylatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 26 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2014 > Do sprawdzenia opornik wentylatora. też jestem tego zdania - uwalony rezystor pierwszego biegu powoduje, że wentylator stoi, zamiast kręcić się powoli, jak temperatura wskakuje wyżej to włącza od razu 2 bieg i stąd efekt, chwilowych załączeń wysokiej prędkości wentylatora, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dobromir Napisano 26 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2014 Z tymi wiatrakami w 5 coś jest bo w moim też wariowały, naprawy nie pomagały więc wymieniłem na nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 26 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2014 > też jestem tego zdania - uwalony rezystor pierwszego biegu powoduje, że wentylator stoi, zamiast > kręcić się powoli, jak temperatura wskakuje wyżej to włącza od razu 2 bieg i stąd efekt, > chwilowych załączeń wysokiej prędkości wentylatora, I co - Twoim zdaniem ten wiatrak normalnie kręcił by się powoli cały czas? To chyba jest problem nie z wiatrakiem, a z silnikiem, który wymaga takiego chłodzenia... Quote: Gdy silnik osiągnie temperaturę 90 stopni co jakieś trzy czy pięć minut (w różnych odstępach) włącza się wentylator chłodnicy w ten sposób że rozpędza się do pełnej prędkości i od razu wyłącza. I tak cały czas. Opis sugeruje, że następuje to podczas normalnej eksploatacji, a nie stania w korku, chyba, że to jest niedopowiedziane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 26 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2014 > Do sprawdzenia opornik wentylatora. Co ma opornik do roboty w tym przypadku? Mi w benzynie się nie włącza, chyba że po jeździe w upał jak się zatrzymam, a w ropniaku podczas jazdy co miałby chłodzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lisik Napisano 26 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2014 > I co - Twoim zdaniem ten wiatrak normalnie kręcił by się powoli cały czas? To chyba jest problem > nie z wiatrakiem, a z silnikiem, który wymaga takiego chłodzenia... > Quote: > Gdy silnik osiągnie temperaturę 90 stopni co jakieś trzy czy pięć minut (w różnych odstępach) > włącza się wentylator chłodnicy w ten sposób że rozpędza się do pełnej prędkości i od razu > wyłącza. I tak cały czas. > Opis sugeruje, że następuje to podczas normalnej eksploatacji, a nie stania w korku, chyba, że to > jest niedopowiedziane. Nawet przy 140 kmh i 15 stopniach na zewnatrz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lisik Napisano 26 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2014 Teraz się zaczęły wiatraki kręcić również na zimnym, z różną intensywnością, ale stwierdziłem, że jak tak dalej pójdzie zgubie wszystkie śrubki od drgań śmigieł Odpiąłem wtyczkę wentylatorów- sporo było w niej wody. Zostawiłem odpiętą. Wentylatory się nie kręcą. Żadnej kontrolki nie wywaliło. Auto naprawione Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 27 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2014 > Wentylatory się nie kręcą. Żadnej kontrolki nie wywaliło. > Auto naprawione Do pierwszego przegrzania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.