adam0729 Napisano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2014 Witam mam taki mały problem bo jadąc dzisiaj przy zmianie biegów zgasł mi silnik-tocząc się jeszcze siłą rozpędu próbowałem go odpalić z kluczyka (tylko bzyczał),myślę sobie że rozrusznik nie łapie koła zamachowego,więc na pych II bieg i takie cienkie bzyczenie ale bez większych oporów . Kiedy na postoju powtórzyłem próbę odpalenia znowu nic,wrzuciłem bieg i wtedy okazało się że rozrusznik ciągnie ale i bzyczy. Pewien mechanik polecił mi sprawdzić czy we wlewie oleju widać czy w czasie kręcenia rozrusznikiem kręci się wałek-nie nie kręci się,dodam że pasek rozrządu też stoi ale nie jest zerwany(jest napięty). od czego zacząć rozbieranie? czy na dolnym wałku jest koło zębate z klinem który mógł się zerwać? Czy to oznacza koniec przygody z UNO po zaledwie 324tyś km i piętnastu latach-RATUNKU Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2014 Nie chce Ciebie martwić, ale zdejmij pokrywę zaworów i zobacz czy wałek się nie upieprzył - przerabiałem taki motyw w swoim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam0729 Napisano 28 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2014 ale czy w tedy nie powinien kręcić się rozrząd(patrząc w okienko na pasek rozrządu koło zębate z górnego wałka też stoi) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2014 > ale czy w tedy nie powinien kręcić się rozrząd(patrząc w okienko na pasek rozrządu koło zębate z > górnego wałka też stoi) No dopiero doczytałem, że pasek też nie kręci - musisz zdjąć tą plastikową osłone paska(całą) i zobaczyć co się porobiło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
automaniak Napisano 29 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2014 scieło zęby na pasku w okolicach dolnego koła rozrządu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam0729 Napisano 29 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2014 ale pasek jest tak napięty że myślę że obróciłby górnym wałkiem jutro jak się wyrobię to zdejmę osłonę i napiszę co jest-mam nadzieje że tłoki nie spotkały na swej drodze zaworów w planie jest jeszcze eksploatacja do końca roku 2015 (chyba że trza będzie ingerować w silnik więc nie dojadę bez awarii do 333333km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam0729 Napisano 1 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2014 > scieło zęby na pasku w okolicach dolnego koła rozrządu Właśnie tak jak napisałeś. Teraz pytanie ustawiłem dolne koło tak aby w okienku przy kole zamachowym znak pokrywał się z znakiem "0" wałek pośredni w tym przypadku bez znaczenia górny wałek (na kole zębatym od strony silnika jest taka kropka-jakby punktakiem nabita ) znak pokrywa się ze znakiem na plastikowej obudowie rozrządu Czy jeszcze coś przed założeniem paska należy zrobić? Założyć pasek i spróbować odpalić? (nie chcę rozbierać pół silnika oglądać każdy zawór oddzielnie-jak już dostał to i tak po nim,a jak nie to będzie chodził) czy dobrze rozumiem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 1 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2014 > Właśnie tak jak napisałeś. > Teraz pytanie ustawiłem dolne koło tak aby w okienku przy kole zamachowym znak pokrywał się z > znakiem "0" > wałek pośredni w tym przypadku bez znaczenia > górny wałek (na kole zębatym od strony silnika jest taka kropka-jakby punktakiem nabita ) znak > pokrywa się ze znakiem na plastikowej obudowie rozrządu > Czy jeszcze coś przed założeniem paska należy zrobić? > Założyć pasek i spróbować odpalić? (nie chcę rozbierać pół silnika oglądać każdy zawór > oddzielnie-jak już dostał to i tak po nim,a jak nie to będzie chodził) czy dobrze rozumiem ? Dokładnie tak. Próbuj, jeśli nie dostał po zaworach to powinien odpalić. Jeśli dostał, to raczej bardziej już go nie dobijesz. Można jeszcze najpierw spróbować zakręcić ręcznie samym silnikiem tj. kluczem np. za wał i zobaczyć czy nie zatrzyma się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaRo2k Napisano 1 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2014 Tyle że ta częśc obudowy rozrzadu gdzie jest znak do kola pasowego od walka rozrzadu wysuwa sie do góry i dopiero w tej wysunietej pozycji jest poprawna pozycja do ustawienia kola walka rozrzadu, reszta jak juz zostalo opisane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam0729 Napisano 2 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Lipca 2014 Dzięki powinienem dziś spróbować . No i spróbowałem -po poskładaniu i próbie odpalenia nic takie same puste kręcenie jak na starym pasku. Jak przed założeniem paska kluczem kręciłem górnym kołem zębatym były takie opory wskazujące na to że wałek rozrządu się kręci. Chyba jest to takie kręcenie bez kompresji to pewnie zawory dostały. Po niedzieli chyba ściągnę jeszcze pokrywę zaworów popatrzeć Dzięki za pomoc -potem dopiszę wynik "sekcji" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam0729 Napisano 9 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Lipca 2014 Dziś kupiłem silnik -myślę że w piątek i sobotę uda mi się je tak podmienić żeby nikt nie zauważył Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 9 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2014 > Dziś kupiłem silnik -myślę że w piątek i sobotę uda mi się je tak podmienić żeby nikt nie zauważył A co w tym starym się narobiło wiesz? EDIT: Porób jakies fotki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaRo2k Napisano 9 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2014 no wlasnie jakas sekcja starego silnika bedziesz robic ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam0729 Napisano 10 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Lipca 2014 na razie chcę wyjechać z garażu a potem na stół białe prześcieradło i silnik na części pierwsze tak jak po testach na 100kkm zawsze sobie obiecywałem że ten silnik tak muszę rozebrać bo nigdy na żywo nie widziałem co tam tyra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam0729 Napisano 12 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Lipca 2014 Silnik zmieniony odpalił od razu . mam tylko problem z osłoną koła zamachowego bo gdzieś mi obciera koło zamachowe o tą blachę (może w poniedziałek się z tym uporam-mam nadzieję że nie będę musiał znów rozpoławiać tego w całości) W tym tygodniu sekcji na pewno jeszcze nie zrobię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 12 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2014 > Dziś kupiłem silnik -myślę że w piątek i sobotę uda mi się je tak podmienić żeby nikt nie zauważył Z ciekawości - za ile? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam0729 Napisano 13 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Lipca 2014 300 zł niestety z pułki bo na śląsku w samochodzie nie znalazłem (ale wygląda nieźle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 13 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2014 > 300 zł > niestety z pułki bo na śląsku w samochodzie nie znalazłem (ale wygląda nieźle. Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.