Skocz do zawartości

IAW 8F 5T - odczyt sondy


dyzio_abarth

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jestem po swapie na 1.2 8V z palio. Pytanko odnośnie odczytów z sondy, ponieważ po podpięciu przez elektryka kompa(diagnostycznego) nie widać ( z tego co mówił) skoków napięcia tylko % działania sondy - wskazywało 100.1%. ale czy to ma znaczenie na jakim kompie chodzi silnik i później ewentualnie jego odczyty? Czy w tym wypadku, tylko wizyta na stacji diagnostycznej w celu sprawdzenia poprawności pracy sondy???

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> jestem po swapie na 1.2 8V z palio. Pytanko odnośnie odczytów z sondy, ponieważ po podpięciu przez

> elektryka kompa(diagnostycznego) nie widać ( z tego co mówił) skoków napięcia tylko %

> działania sondy - wskazywało 100.1%. ale czy to ma znaczenie na jakim kompie chodzi silnik i

> później ewentualnie jego odczyty? Czy w tym wypadku, tylko wizyta na stacji diagnostycznej w

> celu sprawdzenia poprawności pracy sondy???

> Pozdrawiam

Elektryk ma rację, te kompy (8F, 18F, 16F) nie pokazują odczytu z czujnika w diagnostyce, tylko gotową wyliczoną korektę. A ta zblokowana na 100% oznacza nie działanie korekty. To z kolei może być spowodowane (a) za zimnym silnikiem (bądź innymi parametrami pracy silnika, które dyskwalifikują korektę, trochę tego jest), (b) nie podłączoną lambdą, © uszkodzoną elektrycznie (przetarty kabel i zwarcie), (d) uszkodzoną ogólnie (odczyty nie pasujące ECU do całości). Oprócz obadania lambdy mechanicznie (podłączenie, całość kabla, kontakt na wtyczce i całość pinów we wtyczce, itd.) pozostaje ci tylko spróbować z innym czujnikiem. Mogą być też błędy lambdy zapisane w ECU, sprawdzaliście to?

Kompy 18FD teoretycznie pokazują odczyt czujnika, ale jest to funkcja nie udokumentowana i żaden tester (oprócz być może IAW ECU Scan 2, ale nie dam se głowy uciąć) tego i tak nie pokazuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziękuję Ci bardzo za odpowiedź. Nic z takich rzeczy nie robiliśmy tzn nie sprawdziliśmy w ecu itp.

> Jaka wartość korekty ( jeśli dobrze piszę) powinna byc po podpięciu diagnostyki.??

Po stabilizacji adaptacji i na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach powinna oscylować między 0.97 a 1.03 (być może więcej w jedną i w drugą stronę, wyniki w granicach 0.85 czy 1.15 są dopiero niepokojące). Ale to po stabilizacji adaptacji, przed może być oscylacja z podobnym marginesem, ale wokół innej wartości (prawie na bank mniejszej), np. 0.91 - 0.98. Podałem w ułamkach, ale to samo będzie w procentach oczywiście)

Przy lekkich obciążeniach też zawsze będzie oscylacja, ale może mieć znacznie większą amplitudę, jest to zrobione specjalnie. Przy dużych obciążeniach nie będzie korekty (1.00).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.