steyr Napisano 23 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2014 Witam, mam takie pytanie czy normą jest zakładanie przez gaziarzy emulatorów sond lambda do instalacji lpg IV generacji? Pytam, bo dzis podpiąłem Punto pod Fiat Ecu Skan i wyszło mi że napięcie sondy lambda za kat jest stałe 0,66V, integrator tej sondy ma niewielkie odchylenia od tsałej wartości 0,52V. Auto na LPG i na PB chodzi tak samo, nie mam zastrzeżeń do pracy silnika na obu paliwach. Tylko dziwią mnie te stałe wartości napięcia na sondzie pytam bo za 2 dnia jade na przeglad instalacji po 10kkm, czyli wymiana filtrów i itp. aha był tylko jeden błąd grzałki sondy lambda nr. 1. auto spala lpg tez w normie średnio 7l/100km. silnik 1.2 16v 80KM.pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 23 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2014 Po czym wnioskujesz, że masz emulator? Napięcie na drugiej sondzie zmienia się bardzo mało lub wcale. Jak Ci padnie pierwsza lub katalizator, to wtedy druga daje znać że coś jest nie tak ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 23 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2014 > Witam, > mam takie pytanie czy normą jest zakładanie przez gaziarzy emulatorów sond lambda do instalacji lpg > IV generacji? Nie. Byłaby to praktyka godna wysokiej kary. >Pytam, bo dzis podpiąłem Punto pod Fiat Ecu Skan i wyszło mi że napięcie sondy > lambda za kat jest stałe 0,66V, integrator tej sondy ma niewielkie odchylenia od tsałej > wartości 0,52V. Tak ma być. Im bardziej niesprawny katalizator lub go po prostu brakuje tym bardziej sygnał sondy 2 będzie zbliżony do sondy przed katalizatorem (fala). Gdy katalizator i układ paliwowy jest sprawny, to sygnał sondy nr 2 ma wyglądać tak, jak piszesz. >Auto na LPG i na PB chodzi tak samo, nie mam zastrzeżeń do pracy silnika na > obu paliwach. Tylko dziwią mnie te stałe wartości napięcia na sondzie pytam bo za 2 dnia jade > na przeglad instalacji po 10kkm, czyli wymiana filtrów i itp. aha był tylko jeden błąd grzałki > sondy lambda nr. 1. auto spala lpg tez w normie średnio 7l/100km. silnik 1.2 16v > 80KM.pozdrawiam Jak błąd grzałki był sporadyczny, to nie drąż na ten moment tematu bardziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 23 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Lipca 2014 > Po czym wnioskujesz, że masz emulator? > Napięcie na drugiej sondzie zmienia się bardzo mało lub wcale. Jak Ci padnie pierwsza lub > katalizator, to wtedy druga daje znać że coś jest nie tak ... przypuszczam że mam emulator bo napięcie jest stałe, wogóle sie nie zmienia. natomiast w programie Fiat Ecu Scan nie mogłem znaleść podgladu napięcia na sondzie przed katem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 23 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Lipca 2014 > Tak ma być. Im bardziej niesprawny katalizator lub go po prostu brakuje tym bardziej sygnał sondy 2 > będzie zbliżony do sondy przed katalizatorem (fala). Gdy katalizator i układ paliwowy jest > sprawny, to sygnał sondy nr 2 ma wyglądać tak, jak piszesz. ok, pytam bo z tego co mi wpajano to jak pamietam napięcie na sondzie za katem ma miec niewielką ampltude w zakresie 0,4-0,6V, ale to teoria, z praktyką nie mam do czynienia w tej materii wiec > Jak błąd grzałki był sporadyczny, to nie drąż na ten moment tematu bardziej. tak sporadyczny, Check się nie zaświeca podczas jazdy. Muszę jeszcze pokombinowac w programie zeby znaleść podgląd na pierwszą sondę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 23 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2014 Tak wygląda prawidłowe zachowanie obu sond. Spaliny za katalizatorem mają być czyste. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 25 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2014 niestety błąd grzałki sondy lambda za katem dalej wywala, poza błędem na kompie nic sie niedzieje, chceck się nie świeci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbigou Napisano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 > Tak wygląda prawidłowe zachowanie obu sond. > Spaliny za katalizatorem mają być czyste. ktora sonde wtedy wymieniles? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 > ktora sonde wtedy wymieniles? Za katalizatorem bo pokazywał się błąd grzałki, ale okazało się, że to nie sonda była przyczyną trzęsawki. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.