wawo Napisano 28 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2014 czy tak? a przyczyna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihó1435053663 Napisano 28 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2014 > czy tak? a przyczyna? Może był rozgrzany i dostał płynem ze zbiorniczka i pękł z radości ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 28 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2014 Według mnie przyczyną może być nagła zmiana temperatury, np. woda skądś dostała się na kolektor. Inna sprawa to drgania całego układu wydechowego, poduszki silnika w słabym stanie, czyli też drgania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wawo Napisano 28 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2014 > Według mnie przyczyną może być nagła zmiana temperatury, np. woda skądś dostała się na kolektor. > Inna sprawa to drgania całego układu wydechowego, poduszki silnika w słabym stanie, czyli też > drgania. Pęknięcie od 1. cylindra z góry jest 100-procentowe? Wynienić profilaktycznie tą zardzewaiła osłonę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraviec Napisano 28 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2014 Znajomemu pękł ostatnio w focusie - powód? Wykruszony i zatkany katalizator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 28 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2014 > Pęknięcie od 1. cylindra z góry jest 100-procentowe? > Wynienić profilaktycznie tą zardzewaiła osłonę? Coś tam widać, ale to sam sprawdzisz przecież, zwłaszcza na zimnym czy nie ma przedmuchów. Zmieniłbym kolektor i dał nową osłonę oraz sprawdził resztę układu pod względem drgań, katalizatora bym nie obstawiał, musiałby być konkretnie zawalony, poza tym prędzej poddałaby się jakaś uszczelka a już na pewno złącze elastyczne jeśli występuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mayster_tcz Napisano 28 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2014 > Znajomemu pękł ostatnio w focusie - powód? Wykruszony i zatkany katalizator Nie wiem jakie musiałoby być ciśnienie, żeby rozsadzić żeliwny odlew... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 28 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2014 > Nie wiem jakie musiałoby być ciśnienie, żeby rozsadzić żeliwny odlew... Nie o cisninie chodzi bo auto by dusilo a temperature Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 29 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2014 Pękł i już, po co drążyć, dlaczego? jak ktoś Ci powie, że powodem była wada odlewu to uwierzysz czy będziesz drążył dalej, i pytał jaka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzys139 Napisano 29 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2014 > Pękł i już, po co drążyć, dlaczego? jak ktoś Ci powie, że powodem była wada odlewu to uwierzysz czy > będziesz drążył dalej, i pytał jaka? Miałem kiedyś astre X20XEV tam to był pełen standard Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 29 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2014 > Miałem kiedyś astre X20XEV tam to był pełen standard Astra, Omega, Vectra...w tych silnikach ogólnie często pękały kolektory, tam można było założyć rurowy z X20XER. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 29 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2014 > czy tak? a przyczyna? Uderzenie rurą? W Lanosie przydałaby się osłona, bo od kolektora idzie złącze z plecionką które jest mocno narażone na uderzenie (przydałaby się osłona choćby z dwóch drutów jak w Polonezie). Tak czy inaczej - wymień. Robota dosyć prosta (nawet nie trzeba demontować chłodnicy), na szrocie kolektor dostaniesz za grosze. Tylko pamiętaj: - szpile i nakrętki miedziowane wymień*. A jak bardzo chcesz oszczędzać, to przynajmniej nakrętki odkręć. Bo jak zostawisz zapieczone, to nie dociągniesz nimi - szpila dojdzie do końca, nakrętka się nie ruszy i okazuje się, że nie dociągnięty kolektor. - wymień też uszczelki (i kolektora, i złącza elastycznego). IMO warto dać pastę uszczelniającą tylko ostrożnie, nie za dużo po zewnętrznej, żeby po dociągnięciu nie wypłynęła do wewnątrz. Jak zechcesz oszczędzać, to pasta na starą uszczelkę też może dać radę. - przydałby się klucz dynamometryczny. - obadaj plecionkę i resztę wydechu. Może warto od razu resztę zrobić. * 09108-08005 - szpilka. 09159-08012 - nakrętka Trudno dostać. Jak będziesz szukał zastępczych, to na górze wystarczą 52mm, na dole, żeby podeszły jeszcze podkładki, potrzebujesz kilka mm dłuższych (albo nie wkręcać do końca). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wawo Napisano 29 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2014 > Uderzenie rurą? W Lanosie przydałaby się osłona, bo od kolektora idzie złącze z plecionką które > jest mocno narażone na uderzenie (przydałaby się osłona choćby z dwóch drutów jak w > Polonezie). > Tak czy inaczej - wymień. Robota dosyć prosta (nawet nie trzeba demontować chłodnicy), na szrocie > kolektor dostaniesz za grosze. > Tylko pamiętaj: > - szpile i nakrętki miedziowane wymień*. A jak bardzo chcesz oszczędzać, to przynajmniej nakrętki > odkręć. Bo jak zostawisz zapieczone, to nie dociągniesz nimi - szpila dojdzie do końca, > nakrętka się nie ruszy i okazuje się, że nie dociągnięty kolektor. > - wymień też uszczelki (i kolektora, i złącza elastycznego). IMO warto dać pastę uszczelniającą > tylko ostrożnie, nie za dużo po zewnętrznej, żeby po dociągnięciu nie wypłynęła do wewnątrz. > Jak zechcesz oszczędzać, to pasta na starą uszczelkę też może dać radę. > - przydałby się klucz dynamometryczny. > - obadaj plecionkę i resztę wydechu. Może warto od razu resztę zrobić. > * > 09108-08005 - szpilka. > 09159-08012 - nakrętka > Trudno dostać. Jak będziesz szukał zastępczych, to na górze wystarczą 52mm, na dole, żeby podeszły > jeszcze podkładki, potrzebujesz kilka mm dłuższych (albo nie wkręcać do końca). Plecionka była wymieniana z pół roku temu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.