keller Napisano 25 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2014 Cześć, pacjentem jest Opel Corsa 1.3 CDTI, który wylądował dzisiaj u mnie rano lawetą w garażu. W baku było 5 litrów ropy i została dotankowana do pełna (około 37 litrów) benzyną . Auto ruszyło, ale zaczęło po paruset metrach dławić się i "słabo jechać" silnik został zgaszony i zaświeciła się nad głową lampka i "o f......". Telefon po lawetę i dostałem przesyłkę z prośbą o uruchomienie. Planuje po powrocie: 1. dostać się do baku i wypompować wszystko z baku 2. zdjąć filtr paliwa, wylać korkiem spustowym całą zawartość oraz przepłukać świeżą ropą lub całkowicie wymienić filtr, 3. wylać z rurki którą podciągane jest paliwo ferelną mieszankę, 4. zalać świeżej ropy do baku, 5. podpompować kilka razy pompką niskiego ciśnienia do uzupełnienia układu i do przelania, ale ... Ale, o ile jestem w stanie i mam pomysł na wypuszczenie paliwa z układu niskiego ciśnienia, to nie zaglądałem nigdy do wtryskiwaczy. Proszę podpowiedzcie jak wyczyścić układ za pompą tak, żeby nic nie spierniczyć oraz potem żeby nie był zapowietrzony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 25 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2014 zrób tak jak napisałeś dodatkowo odkręć czujnik ciśnienia w listwie CR niech paliwo spłynie następnie poskręcaj wszystko w całość i próbuj odpalić nic się nie zapowietrzy gdyż jest pompa wstępna w baku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 25 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2014 > Cześć, > pacjentem jest Opel Corsa 1.3 CDTI, który wylądował dzisiaj u mnie rano lawetą w garażu. W baku > było 5 litrów ropy i została dotankowana do pełna (około 37 litrów) benzyną . > Auto ruszyło, ale zaczęło po paruset metrach dławić się i "słabo jechać" silnik został zgaszony i > zaświeciła się nad głową lampka i "o f......". Telefon po lawetę i dostałem przesyłkę z prośbą > o uruchomienie. > Planuje po powrocie: > 1. dostać się do baku i wypompować wszystko z baku > 2. zdjąć filtr paliwa, wylać korkiem spustowym całą zawartość oraz przepłukać świeżą ropą lub > całkowicie wymienić filtr, > 3. wylać z rurki którą podciągane jest paliwo ferelną mieszankę, > 4. zalać świeżej ropy do baku, > 5. podpompować kilka razy pompką niskiego ciśnienia do uzupełnienia układu i do przelania, ale ... > Ale, o ile jestem w stanie i mam pomysł na wypuszczenie paliwa z układu niskiego ciśnienia, to nie > zaglądałem nigdy do wtryskiwaczy. Prosz ępodpowiedzcie jak wyczyścić układ za pompą tak, żeby > nic nie spierniczyć oraz potem żeby nie był zapowietrzony. Zrób to co planujesz i odpal normalnie auto, nic nie powinno się stać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 Wymień filtr - nie poprzestań na wylaniu z niego zawartości. Poza tym wykręć czujnik ciśnienia i niech się wyleje z listwy mieszanka. Potem skręć wszystko i odpal auto - zapewne trzeba będzie chwilę dłużej pokręcić aż się listwa odpowietrzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keller Napisano 3 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Września 2014 Somochód naprawiony. Dla potomności i szukających "ratunku" może kilka szczegółów: 1. nie miałem klucza do odkręcenia pompy paliwa w baku, a obawiałem się korzystać w "warsztatowych" metod i zdecydowałem się na podłączenie węża do jednego z wyjść pompy. Pompką ręczną wypompowałem 45 litrów benzyny. Resztę wypompowałem pompką próżniową (domowej roboty) i tak uzyskałem około 46 litrów (około 96% mieszanki noPb i ON). 2. Wlałem do baku 2-3 litry ropy i odpompowałem, czynnośc powtórzyłem x2. 3. Zalałem do baku 20 litrów ropy (+100 ml mixolu Castrola) i podłączyłem pompkę wężem do butelki ze zlewkami, 4. przepłukałem pompke wstępną i podłączyłem w układ, a wężyk z powrotu podłączyłem do "zlewek", 5. uruchomiłem pompkę wstępną i przepłukałem układ, 6. poluzowałem przewody przy wtryskach i "wypchnąłem" ciśnieniem paliwo z przewodów od listwy do wtrysków, 7. wszystko poskręcałem i zapalił "na tyk". 8. dolałem kolejne 100 ml mixolu czerwonego i zatankowałe pod korek. 9. przejechałem kilka km bez tylnej kanapy i pokrywy silnika. 10. nic nie ciekło, poskręcałem i działa założyłem nowy filtr paliwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolKK Napisano 3 Września 2014 Udostępnij Napisano 3 Września 2014 > Somochód naprawiony. > Dla potomności i szukających "ratunku" może kilka szczegółów: > 1. nie miałem klucza do odkręcenia pompy paliwa w baku, a obawiałem się korzystać w "warsztatowych" > metod i zdecydowałem się na podłączenie węża do jednego z wyjść pompy. Pompką ręczną > wypompowałem 45 litrów benzyny. Resztę wypompowałem pompką próżniową (domowej roboty) i tak > uzyskałem około 46 litrów (około 96% mieszanki noPb i ON). > 2. Wlałem do baku 2-3 litry ropy i odpompowałem, czynnośc powtórzyłem x2. > 3. Zalałem do baku 20 litrów ropy (+100 ml mixolu Castrola) i podłączyłem pompkę wężem do butelki > ze zlewkami, > 4. przepłukałem pompke wstępną i podłączyłem w układ, a wężyk z powrotu podłączyłem do "zlewek", > 5. uruchomiłem pompkę wstępną i przepłukałem układ, > 6. poluzowałem przewody przy wtryskach i "wypchnąłem" ciśnieniem paliwo z przewodów od listwy do > wtrysków, > 7. wszystko poskręcałem i zapalił "na tyk". > 8. dolałem kolejne 100 ml mixolu czerwonego i zatankowałe pod korek. > 9. przejechałem kilka km bez tylnej kanapy i pokrywy silnika. > 10. nic nie ciekło, poskręcałem i działa > założyłem nowy filtr paliwa ładnie Cię to szarpnęło po kieszeni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azasello Napisano 3 Września 2014 Udostępnij Napisano 3 Września 2014 > ładnie Cię to szarpnęło po kieszeni e tylko dużo pracy, sam filtr jest tani. to co wylał da się wykorzystać choćby w kosiarce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 3 Września 2014 Udostępnij Napisano 3 Września 2014 > e tylko dużo pracy, sam filtr jest tani. to co wylał da się wykorzystać choćby w kosiarce Wlałbym to do przeciętnego benzyniaka z pośrednim wtryskiem i cokolwiek większym bakiem, uzupełniłbym do pełna benzyną i z głowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azasello Napisano 3 Września 2014 Udostępnij Napisano 3 Września 2014 > Wlałbym to do przeciętnego benzyniaka z pośrednim wtryskiem i cokolwiek większym bakiem, > uzupełniłbym do pełna benzyną i z głowy. Mo też można, rozdzielić na 2 lub 3 i uzupełnić do pełna. Ale ja i tak do kosiarki muszę kupować więc do tego bym wykorzystał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filemon Napisano 3 Września 2014 Udostępnij Napisano 3 Września 2014 > Wlałbym to do przeciętnego benzyniaka z pośrednim wtryskiem i cokolwiek większym bakiem, > uzupełniłbym do pełna benzyną i z głowy. Jeździłem na mieszance z większą ilością ropy u siebie w benzynowej Astrze i autko łykało to bez zająknięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keller Napisano 6 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Września 2014 > ładnie Cię to szarpnęło po kieszeni 170 zł nowy filtr ~40 zł na wężyki, pompke itp. 230 zł na ropę (ale nie liczę bo to będize wymiana na noPb dla mnie ) pare zł za mixol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keller Napisano 6 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Września 2014 > e tylko dużo pracy, sam filtr jest tani. to co wylał da się wykorzystać choćby w kosiarce dolewam po 5 dm3 do 35 litrowego zbiornika do Pandy II i idzie jak burza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.