Krisker Napisano 17 Września 2014 Udostępnij Napisano 17 Września 2014 Cześć. Silnik fordowski (zetec 1.8 16V), ale proszę o nie przenoszenie wątku, bo wydaje mi się, że to sprawa dot. także innych silników. Kąt wyprzedzenia zapłonu podczas lekkiego odpuszczenia gazu osiąga 35 stopni. Przy lekkim dodaniu gazu spada do 20-25. Przy całkowitym odpuszczeniu gazu osiąga kilka stopni. Rozrząd OK, zapłon, zawory, czujniki również. Nie mam jedynie stuprocentowej pewności co do sprawności przepływomierza (ogólnie pracuje OK, ale przy maksymalnym bucie potrafi skakać o kilkanaście g/s). Od jakiegoś czasu powstał też problem z korektami - przy małych obciążeniach idą na plus, przy większych bliżej zera lub na minus. Nieszczelności w dolocie brak. Jakieś pomysły? Poniżej przykładowy log. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 17 Września 2014 Udostępnij Napisano 17 Września 2014 ale w czym problem / gdzie pytanie? bo takie wartosci kata wyprzedzenia zaplonu sa normalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisker Napisano 17 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2014 > ale w czym problem / gdzie pytanie? bo takie wartosci kata wyprzedzenia zaplonu sa normalne. Wydawało mi się, że to jednak zbyt wysokie wartości i to było główne zagadnienie. Problemy z samym silnikiem to właśnie korekty, wysokie spalanie i wibracje. Zastanawiałem się, czy ma to jakiś związek z BTDC. Nie działa jeszcze właściwie cut-off, ale to raczej nie ma związku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 17 Września 2014 Udostępnij Napisano 17 Września 2014 Ktos grzebal przy mapie? Lpg jest ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisker Napisano 18 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 18 Września 2014 > Ktos grzebal przy mapie? Nie. > Lpg jest ? Jest. Kolejność wtrysków OK, korekty takie same na benzynie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 18 Września 2014 Udostępnij Napisano 18 Września 2014 > Wydawało mi się, że to jednak zbyt wysokie wartości i to było główne zagadnienie. Problemy z samym > silnikiem to właśnie korekty, wysokie spalanie i wibracje. Zastanawiałem się, czy ma to jakiś > związek z BTDC. Nie działa jeszcze właściwie cut-off, ale to raczej nie ma związku... Jezeli juz to kat wyprzedzenia zaplonu to raczej nie jest przyczyna a skutek. WW. parametr raczej nie powinien sie "rozjechac" tak jak mapa paliwa. Sterownik reguluje go biorac dane z mapy obroty-obciazenie plus korekty np. od temperatury chlodziwa i powietrza, czujnika stuku etc. Inna sprawa ze to co widzisz w programie to sa dane widziane przez sterownik bazujac na sygnalach z czujnika polozenia walu i ew. walkow rozrzadu. Jesli ww. szwankuja to rzeczywistosc moze byc calkiem inna. Mialem ostatnio przypadek w swoim aucie ze silnik jezdzil jakby chcial a nie mogl, korekty paliwowe tez chodzily jak szalone w te i wewte (ale zuzycie paliwa raczej w normie) no i przyczyna okazal sie czujnik polozenia walka rozrzadu (w tym silniku bierze jeszcze udzial w sterowaniu VVT). Co bylo mylace bledow zadnych ECU nie rejestrowalo. Podmienilbym tez przeplywke bo skoki wskazan nie wydaja sie byc prawidlowym dzialaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.