Skocz do zawartości

Duży kąt wyprzedzenia zapłonu


Krisker

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Silnik fordowski (zetec 1.8 16V), ale proszę o nie przenoszenie wątku, bo wydaje mi się, że to sprawa dot. także innych silników.

Kąt wyprzedzenia zapłonu podczas lekkiego odpuszczenia gazu osiąga 35 stopni. Przy lekkim dodaniu gazu spada do 20-25. Przy całkowitym odpuszczeniu gazu osiąga kilka stopni. Rozrząd OK, zapłon, zawory, czujniki również. Nie mam jedynie stuprocentowej pewności co do sprawności przepływomierza (ogólnie pracuje OK, ale przy maksymalnym bucie potrafi skakać o kilkanaście g/s). Od jakiegoś czasu powstał też problem z korektami - przy małych obciążeniach idą na plus, przy większych bliżej zera lub na minus. Nieszczelności w dolocie brak.

Jakieś pomysły? Poniżej przykładowy log.

287938717-s1.jpg

post-21441-14352525987103_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale w czym problem / gdzie pytanie? bo takie wartosci kata wyprzedzenia zaplonu sa normalne.

Wydawało mi się, że to jednak zbyt wysokie wartości i to było główne zagadnienie. Problemy z samym silnikiem to właśnie korekty, wysokie spalanie i wibracje. Zastanawiałem się, czy ma to jakiś związek z BTDC. Nie działa jeszcze właściwie cut-off, ale to raczej nie ma związku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wydawało mi się, że to jednak zbyt wysokie wartości i to było główne zagadnienie. Problemy z samym

> silnikiem to właśnie korekty, wysokie spalanie i wibracje. Zastanawiałem się, czy ma to jakiś

> związek z BTDC. Nie działa jeszcze właściwie cut-off, ale to raczej nie ma związku...

Jezeli juz to kat wyprzedzenia zaplonu to raczej nie jest przyczyna a skutek. WW. parametr raczej nie powinien sie "rozjechac" tak jak mapa paliwa. Sterownik reguluje go biorac dane z mapy obroty-obciazenie plus korekty np. od temperatury chlodziwa i powietrza, czujnika stuku etc. Inna sprawa ze to co widzisz w programie to sa dane widziane przez sterownik bazujac na sygnalach z czujnika polozenia walu i ew. walkow rozrzadu. Jesli ww. szwankuja to rzeczywistosc moze byc calkiem inna. Mialem ostatnio przypadek w swoim aucie ze silnik jezdzil jakby chcial a nie mogl, korekty paliwowe tez chodzily jak szalone w te i wewte (ale zuzycie paliwa raczej w normie) no i przyczyna okazal sie czujnik polozenia walka rozrzadu (w tym silniku bierze jeszcze udzial w sterowaniu VVT). Co bylo mylace bledow zadnych ECU nie rejestrowalo.

Podmienilbym tez przeplywke bo skoki wskazan nie wydaja sie byc prawidlowym dzialaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.