marcinbl Napisano 23 Września 2014 Udostępnij Napisano 23 Września 2014 Witajcie; mam od wczoraj problem z meganką 1,4 16V 2001, otóż silnik pracuje jakoś "koślawo", tzn. pracy silnika na wolnych obrotach i podczas przyspieszania towarzyszą jakieś dziwne wibracje. Chcę najpierw posprawdzać, co się da, we własnym zakresie, dlatego będę wdzięczny za jakieś wskazówki. Ktoś mi powiedział, że może fałszywe powietrze ciągnie - rzeczywiście, rura od chłodnicy do filtra jest poklejona, może warto ją wymienić. No i tu jest pytanie: co w tej rurze jest takiego magicznego, że kosztuje ponad 500 złotych?! Tyle chcą w jednym ze sklepów w Bydgoszczy. Zastanawiam się, czy nie można jej zastąpić inną, tańszą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielo Napisano 23 Września 2014 Udostępnij Napisano 23 Września 2014 > Witajcie; mam od wczoraj problem z meganką 1,4 16V 2001, otóż silnik pracuje jakoś "koślawo", tzn. > pracy silnika na wolnych obrotach i podczas przyspieszania towarzyszą jakieś dziwne wibracje. > Chcę najpierw posprawdzać, co się da, we własnym zakresie, dlatego będę wdzięczny za jakieś > wskazówki. > Ktoś mi powiedział, że może fałszywe powietrze ciągnie - rzeczywiście, rura od chłodnicy do filtra > jest poklejona, może warto ją wymienić. No i tu jest pytanie: co w tej rurze jest takiego > magicznego, że kosztuje ponad 500 złotych?! Tyle chcą w jednym ze sklepów w Bydgoszczy. > Zastanawiam się, czy nie można jej zastąpić inną, tańszą. objawy jak przy cewkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinbl Napisano 23 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Września 2014 > objawy jak przy cewkach Czyli co, wszystkie do wymiany, czy można jakoś domowym sposobem sprawdzić, które? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jagu Napisano 23 Września 2014 Udostępnij Napisano 23 Września 2014 że kosztuje ponad 500 złotych? za 30 ci sprzedam Odkręć cewki i na pracującym silniku po kolei je unoś. Jeśli nie będzie różnicy w pracy silnika to ta jest uszkodzona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinbl Napisano 23 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Września 2014 > że kosztuje ponad 500 złotych? No mówię Ci, aż mnie cena przygięła... A jak kupię rurę zwykłą, jak i innych samochodach, to będzie jakaś różnica? I dzięki za radę z cewkami, jutro popróbuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jagu Napisano 23 Września 2014 Udostępnij Napisano 23 Września 2014 A jak kupię rurę zwykłą, jak i innych samochodach, to będzie jakaś różnica? Żadnej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinbl Napisano 23 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Września 2014 I o to mi chodziło - dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smigiel Napisano 24 Września 2014 Udostępnij Napisano 24 Września 2014 > Ktoś mi powiedział, że może fałszywe powietrze ciągnie - rzeczywiście, rura od chłodnicy do filtra > jest poklejona, może warto ją wymienić. Ale termin "fałszywe powietrze" tyczy się pewnie odcinka od przepustnicy do głowicy. To co przed przepustnicą nie ma znaczenia na dolegliwości jak w wątku. Ale samemu bez interfejsu ciśnienia w kolektorze nie sprawdzisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 24 Września 2014 Udostępnij Napisano 24 Września 2014 > Ale termin "fałszywe powietrze" tyczy się pewnie odcinka od przepustnicy do głowicy. To co przed > przepustnicą nie ma znaczenia na dolegliwości jak w wątku. Ale samemu bez interfejsu ciśnienia > w kolektorze nie sprawdzisz. dokładnie, przed przepustnicą to nawet może nic nie być, nie ma to znaczenia (oczywiście za wyjątkiem filtra i jego funkcji). Widze, że masz 1.4 16V z Mi to pewnie 95 KM i przepustnica sterowana na linkę? Jesli tak to myśle, że może byc podobnie jak u mnie w MII 1.4 16V 98 KM. U mnie też się zdarzało, że wahnęły się czasem obroty jak stałem na światłach. U siebie zdjąłem przepustnice, wyczyściłem wszystko i wymieniłem dwa oringi za i przed przepustnicą i co bardzo ważne i wydaje mi sie, że miao tez duży wpływ wymienilem gumowe uszczelki pod kolektorem plastikowym a nad metalowym i uszczelke odmy. Uszczelki były już mocno stwardniałe, prawie plastikowe i na pewno nie były szczelne, delikatnie się pociło. Jak się auto zaadaptowało (przez tydzień jeżdziło na podwyższonych obrotach) to teraz nawet nie przyjdzie mu do głowy zafalowanie obrotami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinbl Napisano 25 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Września 2014 Widze, że masz 1.4 16V z Mi to pewnie 95 KM i przepustnica > sterowana na linkę? Jest sterowanie linką, no i tu też jest coś dziwnego; jeśli spod maski paluchem popychając dodam mocno gazu to słychać głośne psykniecie powietrza. Nie wiem, czy to normalne.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jagu Napisano 25 Września 2014 Udostępnij Napisano 25 Września 2014 Normalne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.