Skocz do zawartości

Kostki od poduszek


pawelczekala

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jako że znowu zaczeła mnie razić po oczach kontrolka z poduchy a ruszanie fotelem jakoś nie pomaga doszłem do wniosku ze czas je polutować.... robił to ktoś sam i ma jakieś fotki z tej operacji ?? da sie tam coś popsuć ???? Da ktoś jakies cenne wskazówki ???

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> da sie tam coś popsuć ???? Da ktoś jakies cenne wskazówki ???

Zrób zdjęcie przed odcięciem kostki. Później odetnij kostkę, ponakładaj koszulki termokurczliwe na przewody, polutuj właściwe przewody i obkurcz wcześniej nałożoną izolacją.

To wszystko.

Później możesz wiązki przewodów zamocować w miejsce kostek przy pomocy plastikowych opasek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zrób zdjęcie przed odcięciem kostki. Później odetnij kostkę, ponakładaj koszulki termokurczliwe na

> przewody, polutuj właściwe przewody i obkurcz wcześniej nałożoną izolacją.

> To wszystko.

> Później możesz wiązki przewodów zamocować w miejsce kostek przy pomocy plastikowych opasek.

Robiłeś ta operacje ??? znikł problem z kontrolką ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam jako że znowu zaczeła mnie razić po oczach kontrolka z poduchy a ruszanie fotelem jakoś nie

> pomaga doszłem do wniosku ze czas je polutować.... robił to ktoś sam i ma jakieś fotki z tej

> operacji ?? da sie tam coś popsuć ???? Da ktoś jakies cenne wskazówki ???

> Pozdrawiam

Kostka jest rozbieralna. Łatwo ją rozebrać i każdy z osobna na nowo zarabiać w nową kość by się nie pomylić.

Dodatkowo poznacz sobie kolory - WAŻNE u mnie pod fotelami kolory były rożne po obydwóch stronach kostki.

Ja zastosowałem kości hermetyczne - w myśl, że powodem takich jazd jest utlenianie się spowodowane wilgocią i i innymi warunkami panującymi w samochodzie.

Kość hermetyczna OH-4 ma styki stalowe - myślałem, że będzie problem z przewodzeniem (słabej jakości styki) ale nie - samochód już nigdy więcej nie wywalił błędu mimo, że fotel jeździł parę razy dziennie we wszystkich płaszczyznach. Powodem wersja 3D i różne wysokości kierowcy ja i mulher.gif

Poszukam fotek, może znajdę.

mam tylko oryginał z niedokończonego manuala z foteli:

287961639-001mini.jpg

a tu kość hermetyczna OH-4

1578_2_436.jpg

post-120396-14352526152851_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wewnątrz oryginalnych pomarańczowych kostek po stronie gniazd są zamontowane sprężyste blaszki, które po rozłączeniu kostki zwierają przewód brązowy z niebieskim. W tych hermetycznych pokazanych przez Ciebie kostkach pewnie tego nie ma. Czy te blaszki (zwory) nie są potrzebne. Ja tył mam polutowany, z przodu kostki zmienione o grubszych wtykach, ale czasem przy rozłączaniu mam obawy czy coś nie pie...ie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wewnątrz oryginalnych pomarańczowych kostek po stronie gniazd są zamontowane sprężyste blaszki,

> które po rozłączeniu kostki zwierają przewód brązowy z niebieskim. W tych hermetycznych

> pokazanych przez Ciebie kostkach pewnie tego nie ma. Czy te blaszki (zwory) nie są potrzebne.

> Ja tył mam polutowany, z przodu kostki zmienione o grubszych wtykach, ale czasem przy

> rozłączaniu mam obawy czy coś nie pie...ie.

Większość kości w samochodzie ma funkcję masowania styku przy rozłączaniu.

Nie jest to montowane dla zabawy ma to wyrównać potencjały na przewodach w poduszce .

Przy OH nie musisz często ich rozpinać - jedynie gdy wyciągasz fotel.

Poduszka fotela nie ma aż tak dużego rażenia gdyby miało się coś stać.

Kość wymieniamy po to by działało i nie wywalało błędów oraz by była spięta cały czas - więc masowanie nam nie jest potrzebne wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki Darkooo. Jeśli jeszcze można zapytać: Czy przy rozłączaniu kostek od poduch, odłączanie

> akumulatora i te 10 min jest naprawdę uzasadnione?

Wg mnie zawsze warto poczekać smile.gif te ileś minut jest zawsze po to by przy uszkodzeniu zasilania podczas gdy samochód jest jeszcze w ruchu poduszki zadziałały.

Ja jak wyciągałem fotel to zawsze miałem na uwadze odczekanie pewnego czasu do odpięcia - nigdy nie zaszkodzi ... może pomoże smile.gif

Ale też bez żadnych zahamowań umiałem rozpiąć oryginalne kości gdzieś w trasie na stacji benzynowej by tylko znikł komunikat zasłaniający podstawową informację o temp oleju smile.gif i tu nie myślałem nawet o odpinaniu akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.