Skocz do zawartości

Pytanie o tachograf analogowy


Mistrzu

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem.

Pierwszy raz w ogóle będę używać tachograf.

Mam pytanie o obsługę tachografu analogowego.

Pracę zaczynam o 24:00, pracuję do 9:00. I idę do domu. Samochód jest kierowany przez różnych kierowców. Wobec tego tarczki zabieram ze sobą. Jak mam zaznaczyć na tarczy resztę doby? Na odwrocie, ręcznie odrysować? Dobrze kombinuję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie od 24:00. Tylko nie mam pewności czy ktoś inny będzie jeździł pojazdem-> na mojej

> tarczy.

ale kiedy znów będziesz kierować? Bo jak później niż o północy tego dnia to pracodawca wystawi Ci zaświadczenie o przerwie w prowadzeniu pojazdu, jak wcześniej to zakresl z tylu łóżko do czasu włożenia nowej tarczki wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czołem.

> Pierwszy raz w ogóle będę używać tachograf.

> Mam pytanie o obsługę tachografu analogowego.

> Pracę zaczynam o 24:00, pracuję do 9:00. I idę do domu. Samochód jest kierowany przez różnych

> kierowców. Wobec tego tarczki zabieram ze sobą. Jak mam zaznaczyć na tarczy resztę doby? Na

> odwrocie, ręcznie odrysować? Dobrze kombinuję?

Wyjmujesz tarczkę po zakończeniu zmiany i nic na niej nie kreślisz. Tarczka stanowi Twoją dokumentację z czasu prowadzenia i nikt nie ma prawa na niej jeździć. Zastanawia mnie jak to jest, że będziesz używał tachografu a nie wiesz jak należy hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wyjmujesz tarczkę po zakończeniu zmiany i nic na niej nie kreślisz. Tarczka stanowi Twoją

> dokumentację z czasu prowadzenia i nikt nie ma prawa na niej jeździć.

Ok. To rozumiem.

>Zastanawia mnie jak to

> jak będziesz używał tachografu a nie wiesz jak należy

No właśnie. Potencjalny pracodawca jeszcze mnie nie szkolił z obsługi tacho, a na KW takich rzeczy nie uczą- bo po co. Stąd moje pytanie. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ok. To rozumiem.

> No właśnie. Potencjalny pracodawca jeszcze mnie nie szkolił z obsługi tacho, a na KW takich rzeczy

> nie uczą- bo po co. Stąd moje pytanie.

a o obowiązku wykrecenia pauzy wiesz? icon_rolleyes.gif

Jak po co mają uczyć? Właśnie po to zebys umiał operować selektorem smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wyjmujesz tarczkę po zakończeniu zmiany i nic na niej nie kreślisz. Tarczka stanowi Twoją

> dokumentację z czasu prowadzenia i nikt nie ma prawa na niej jeździć. Zastanawia mnie jak to

> jest, że będziesz używał tachografu a nie wiesz jak należy

a czemu ma nie zakreślić tylu skoro wyjmuje o 9rano a następna wsadza po pauzie? Jak nie ma zaświadczenia o czasie wolnym od pracy to musi wykreślić tył wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ok. To rozumiem.

> No właśnie. Potencjalny pracodawca jeszcze mnie nie szkolił z obsługi tacho, a na KW takich rzeczy

> nie uczą- bo po co. Stąd moje pytanie.

Brak słów facepalm%5B1%5D.gif Gruba kasa płynie ze szkoleń a już nawet przestają udawać, że to ma jakiś inny cel niż ratowanie budżetu czerwona.gif

Pytaj jak masz wątpliwości bo to są poważne sprawy i jak Cię trafi inspektor to może być bardzo niewesoło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a czemu ma nie zakreślić tylu skoro wyjmuje o 9rano a następna wsadza po pauzie? Jak nie ma

> zaświadczenia o czasie wolnym od pracy to musi wykreślić tył

Ja zrozumiałem, że pracę zaczyna zawsze o 24:00 i kończy o 9:00. W takiej sytuacji jest oczywiste, że reszta doby jest czasem wolnym i nie ma sensu wychodzić przed szereg usilnie udowadniając, że się nie pracowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja zrozumiałem, że pracę zaczyna zawsze o 24:00 i kończy o 9:00. W takiej sytuacji jest oczywiste,

> że reszta doby jest czasem wolnym i nie ma sensu wychodzić przed szereg usilnie udowadniając,

> że się nie pracowało.

jeśli nie jedzie następnego dnia to okey smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie ma sensu wychodzić przed szereg usilnie udowadniając,

> że się nie pracowało.

Ty to wiesz, ja to wiem, autor niedługo się dowie. Ale jak trafisz na takiego "mądrego" dyspozytor/kierownika, to ręce opadają, jakie kkwiatki wmyśleć, byle przed szefem zabłysnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czołem.

> Pierwszy raz w ogóle będę używać tachograf.

> Mam pytanie o obsługę tachografu analogowego.

> Pracę zaczynam o 24:00, pracuję do 9:00. I idę do domu. Samochód jest kierowany przez różnych

> kierowców. Wobec tego tarczki zabieram ze sobą. Jak mam zaznaczyć na tarczy resztę doby? Na

> odwrocie, ręcznie odrysować? Dobrze kombinuję?

Jeżeli pracujesz od godziny 24 do 9 rano a resztę dnia odpoczywasz to na resztę dnia musisz mieć zaświadczenie od pracodawcy co w tym czasie robiłeś czy odpoczywałeś czy np. robiłeś coś innego jeżeli pracodawca ci czegoś takiego nie wystawi bo np coś tam, ręcznie uzupełniasz z tyłu tzn ręcznie wyrysowujesz przerwę czarnym cienkopisem. Ponieważ musisz nieć podkładkę na resztę dnia co robiłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czołem.

> Pierwszy raz w ogóle będę używać tachograf.

> Mam pytanie o obsługę tachografu analogowego.

> Pracę zaczynam o 24:00, pracuję do 9:00. I idę do domu. Samochód jest kierowany przez różnych

> kierowców. Wobec tego tarczki zabieram ze sobą. Jak mam zaznaczyć na tarczy resztę doby? Na

> odwrocie, ręcznie odrysować? Dobrze kombinuję?

Tarcze zawsze zabierasz ze sobą.

Z tyłu robisz kreskę na łózku w godzinach w których tarcza nie była włożona do tachografu - jeśli nie miałeś przerwy w prowadzeniu dłuższej niż 24h.

Przy przerwie dłuższej niż 24h podajesz szefowi datę i godzinę zakończenia, datę i godzinę rozpoczęcia pracy i dostajesz zaświadczenie. W tym przypadku nic nie rysujesz.

Niestety, ale na kursie KW nie ma o tym za wiele. no.gifno.gifno.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli pracujesz od godziny 24 do 9 rano a resztę dnia odpoczywasz to na resztę dnia musisz mieć

> zaświadczenie od pracodawcy co w tym czasie robiłeś czy odpoczywałeś czy np. robiłeś coś

> innego jeżeli pracodawca ci czegoś takiego nie wystawi bo np coś tam, ręcznie uzupełniasz z

> tyłu tzn ręcznie wyrysowujesz przerwę czarnym cienkopisem. Ponieważ musisz nieć podkładkę na

> resztę dnia co robiłeś.

Nie mieszaj bo zaświadczenie musi dostać tylko wtedy gdy ma przerwę w prowadzeniu powyżej 24h - czyli jeśli pracuje w dni robocze to dostaje tylko na weekend.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli pracujesz od godziny 24 do 9 rano a resztę dnia odpoczywasz to na resztę dnia musisz mieć

> zaświadczenie od pracodawcy co w tym czasie robiłeś czy odpoczywałeś czy np. robiłeś coś

> innego jeżeli pracodawca ci czegoś takiego nie wystawi bo np coś tam, ręcznie uzupełniasz z

> tyłu tzn ręcznie wyrysowujesz przerwę czarnym cienkopisem. Ponieważ musisz nieć podkładkę na

> resztę dnia co robiłeś.

Kiedy zaczęto wymagać takich bzdur? Dawno byłem ostatnio na kursie bo chyba 10lat temu ale wtedy tarcza była dowodem na początek i zakończenie pracy a zaświadczenie na okresy, gdzie nie było tarczy. Mazanie po tarczach uprawiało się tylko w przypadku awarii tachografu. Jest w ogóle jakiś przepis, który tak nakazuje czy to jakaś ogólnie przyjęta nadgorliwość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kiedy zaczęto wymagać takich bzdur? Dawno byłem ostatnio na kursie bo chyba 10lat temu ale wtedy

> tarcza była dowodem na początek i zakończenie pracy a zaświadczenie na okresy, gdzie nie było

> tarczy. Mazanie po tarczach uprawiało się tylko w przypadku awarii tachografu. Jest w ogóle

> jakiś przepis, który tak nakazuje czy to jakaś ogólnie przyjęta nadgorliwość?

Od kiedy od jakiegoś roku to o przerwie śniadaniowej pewnie też nie słyszałeś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie mieszaj bo zaświadczenie musi dostać tylko wtedy gdy ma przerwę w prowadzeniu powyżej 24h -

> czyli jeśli pracuje w dni robocze to dostaje tylko na weekend.

Dobrze niby się zgadza ale jeżeli wyciąga tarcze z tacho to w jakiś sposób musi udokumentować to co robił resztę czasu i na ten czas MOŻE mieć zaświadczenie lub wyrysować z tyłu jego wybór

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od kiedy od jakiegoś roku to o przerwie śniadaniowej pewnie też nie słyszałeś ?

nie słyszałem. Tylko co w sumie warte malowanie po tarczy czy inne zaświadczenia jeśli kierowca może mieć drugi etat w innej firmie? Może na wszelki wypadek niech przedstawia zaświadczenia z wszystkich firm transportowych w promieniu np 100km od miejsca zakończenia pracy hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tarcze zawsze zabierasz ze sobą.

> Z tyłu robisz kreskę na łózku w godzinach w których tarcza nie była włożona do tachografu - jeśli

> nie miałeś przerwy w prowadzeniu dłuższej niż 24h.

> Przy przerwie dłuższej niż 24h podajesz szefowi datę i godzinę zakończenia, datę i godzinę

> rozpoczęcia pracy i dostajesz zaświadczenie. W tym przypadku nic nie rysujesz.

> Niestety, ale na kursie KW nie ma o tym za wiele.

hmmm a co jak bedzie rowniez narysowane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.