Bravus Napisano 29 Września 2014 Udostępnij Napisano 29 Września 2014 Jako że fabryczny układ grzania świec jest przekombinowany. Info o tym jest w linku poniżej. http://www.rajdy4x4.pl/index.php/ida/27/?faqID=13&p=1 Zastanawiam się jak przerobić układ na grzanie dołożonym przyciskiem. Podpowiedzcie, czy idę dobrym tropem. -Świece izolowane zamienię na zwykłe - Zmostkuję szynę zasilającą świece 1,2,3 z szyną świeć 4.5.6 - zrobię zasilanie tej szyny na odpowiednim przekaźniku bezpośrednio z akumulatora - zmostkuję również zabezpieczenie zimnego startu, żeby mi cewkę z paliwem otworzyło - reszta instalacji fabrycznej oczywiście odłączona Z góry zaznaczam, że nie mam ochoty na naprawianie obecnego układu podgrzewania. Wystarczyło jedno porządne wodowanie autem i się popsuło się Dobrze myślę z tym przyciskiem, będzie to miało prawo zadziałać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 29 Września 2014 Udostępnij Napisano 29 Września 2014 Jaki przekaźnik zamierzasz zastosować? Bo prąd to będzie konkretny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bravus Napisano 29 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Września 2014 > Jaki przekaźnik zamierzasz zastosować? Nie myślałem jeszcze o przekaźniku. W ostateczności mogę zastosować dwa i nie mostkować szyny zasilającej świece. Fabryczny przekaźnik daje radę grzać 3 świece, to dwa oddzielnie dadzą radę 6. >Bo prąd to będzie konkretny... Wiem, teraz przy grzaniu właściwym napięcie na aku spada do 8V. Problemem jest to, że na tą chwilę grzanie wyłącza się po jakiś dwóch minutach od odpalenia, przez co usmażyłem alternator Bardziej mnie zastanawia czy moje rozważania teoretyczne mają jakikolwiek sens. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 29 Września 2014 Udostępnij Napisano 29 Września 2014 Kolego świece zostawiliśmy seryjne, do tego plus prosto z aku przez wysokoprądowy przekaźnik. Mamy to we wszystkich patrolach bo seria to daj pan spokój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 29 Września 2014 Udostępnij Napisano 29 Września 2014 Używasz tylko dolnej szyny po wymianie świec. Reszta jak mówisz. Przekaźnik można wykorzystać wyciągarkowy albo ze starego francuza czy innego vw. Możesz też zrobić wygodniej, używając przekaźnika świec i czujnika temperatury z vw. Wtedy masz dogrzewanie świec, co przy dużych mrozach się przydaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bravus Napisano 30 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Września 2014 > Używasz tylko dolnej szyny po wymianie świec. Reszta jak mówisz. Przekaźnik można wykorzystać > wyciągarkowy albo ze starego francuza czy innego vw. Możesz też zrobić wygodniej, używając > przekaźnika świec i czujnika temperatury z vw. Wtedy masz dogrzewanie świec, co przy dużych > mrozach się przydaje. Dzięki Wielkie Powiedz mi jeszcze czy przekaźnik 80A będzie dobry, czy zastosować mocniejszy i zabezpieczyć bezpiecznikiem 80A ? EDIT: Wszystkie katalogi mówią że świece w Parchu są 6,5V. Zgłupiałem W tym momencie mój pomysł zasilania ich 12V chyba legł w gruzach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 30 Września 2014 Udostępnij Napisano 30 Września 2014 > Dzięki Wielkie > Powiedz mi jeszcze czy przekaźnik 80A będzie dobry, czy zastosować mocniejszy i zabezpieczyć > bezpiecznikiem 80A ? > EDIT: > Wszystkie katalogi mówią że świece w Parchu są 6,5V. Zgłupiałem > W tym momencie mój pomysł zasilania ich 12V chyba legł w gruzach. Od bidy starczy. Ale przekaźnik masz koło akumulatora, niech on będzie załączał świece, a jego pracą niech steruje ten od vw sparowany z czujnikiem temperatury. Załóż świece od 4.2, są 12V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitefunk Napisano 1 Października 2014 Udostępnij Napisano 1 Października 2014 Robiłem dokładnie to samo, w tym samym samochodzie. Musisz zmienic swiece na normalne 12V, przekaznik i przycisk w kabinie. Aha swiece bodajze z tego co pamietam pasuja od silnika 4.2 diesel tez patrola. Do 2.8 nie znajdzisz 12V,a 6,5V sie spala - wiem bo kupowalem dwa komplety niestety Zostawiasz tylko jedna listwe zasilajaca, ta dluga. Mozesz wykorzystać część instalacji istniejacej lacznie z oryginalnym przekaznikiem, zamocowany jest w skrzynce bezpiecznikow od strony pasazera pod maska (z tego co pamietam zolty kolor). Wtedy tylko ciagniesz instalacje do kabiny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.