mireq Napisano 10 Października 2014 Udostępnij Napisano 10 Października 2014 Panowie czy peknieta oslone gumowa przegubu (od pasazera) da sie wymienic bez odkrecania piasty? Zastanawiam sie czy wystarczy tylko odkrecic ta zabezpieczona nakretke koronkowa i czy da sie wyciagnac przegub z piasty, potem ze skrzyni i zalozyc nowa oslone? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 10 Października 2014 Udostępnij Napisano 10 Października 2014 > wystarczy tylko odkrecic ta zabezpieczona nakretke koronkowa i czy da sie wyciagnac przegub z piasty, potem ze skrzyni i zalozyc nowa oslone Da się. Trzeba odkręcić jeszcze łącznik stabilizatora od zwrotnicy. Aby wymienić osłonę, trzeba jeszcze wyjąc przegub z półosi, kup odpowedni smar MoS2 i nową nakrętkę koronową piasty i zawleczkę, jesli nie ma w zestawie. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mireq Napisano 10 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2014 Przegub z półosi po prostu zbic mlotkiem, czy trzeba tam jakis pierscien segera wyjmowac badz jakis inny przed zbiciem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 10 Października 2014 Udostępnij Napisano 10 Października 2014 Jakie "zbić"? Delikatnie, to hartowane częsci, a więc kruche! Rozciągnąć pierścień sprężynujący, wcześniej usunąć smar, bo po omacku sam bym nie zrobił, a kilka razy wyjmowałem, ten pierścień jest trochę upierdliwy w rozciąganiu, bo jest zamocowany "na wałku, który jest w rurze"... Jak rozciągniesz pierścień, to przegub wychodzi z półosi jak po maśle, a raczej smarze MoS2... Jest na astra.auto.pl manual z fociami, made in Azja, OIP, przyda ci się. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mireq Napisano 11 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Października 2014 Przegladnalem manual do F-ki kol. Azja i rozumiem ze podobnie jest w G. Czyli ten pierscien nalezy rozszerzyc, bo wyjac sie go raczej nie da bez zdjecia przegubu. http://astra.auto.pl/images/stories/manual/fot866.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 11 Października 2014 Udostępnij Napisano 11 Października 2014 > Czyli ten pierscien nalezy rozszerzyc, bo wyjac sie go raczej nie da bez Dokładnie TAK! Najlepiej mieć szczypce proste do pierścieni Segera, jak nie ma to dwa ostre szpilarki i drugą osobę do pomocy. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mireq Napisano 12 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Października 2014 > kup odpowedni smar MoS2 czy smar grafitowy rowniez sie nadaje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 12 Października 2014 Udostępnij Napisano 12 Października 2014 > czy smar grafitowy rowniez sie nadaje? IMO nie. Smar MoS2 jest specjalnym smarem do pracy pod dużymi obciążeniami, tubka do przegubu kosztuje parę złotych, zwykle dodawana jest wraz z nakrętką i cybantami do nowej osłony przegubu. Smar ten jest stosowany również do zmarowania siodeł pod naczepę w ciągnikach siodłowych, może jakiś kierowca TIR-a ma puszkę, to ci odstąpi trochę. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mireq Napisano 12 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Października 2014 dzieki za informacje!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 12 Października 2014 Udostępnij Napisano 12 Października 2014 Zapomniałem napisać, że trzeba jeszcze wyciągnąć zwrotnicę ze sworznia wahacza. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.