tygrysek86 Napisano 12 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2014 Proszę o informację na temat silnika w BMW e46 2.0 150KM Samochód z 2002 roku Czegoś się szczególnie obawiać w tych silnikach ? Czy jest tam filtr ala DPF ? Co oprócz dwumasy i turbiny może się popsuć w tym silniku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erjotes Napisano 12 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2014 tak na szybko z sieci Quote: Na tytuł jednego z najbardziej problematycznych silników BMW zasługuje turbodiesel M47 (1998 ‒ 2006). Przy niskich przebiegach motor zachwyca możliwościami, wysoką kulturą pracy oraz niskim zapotrzebowaniem na paliwo. Im bardziej wyeksploatowany, tym bardziej potrafi zniechęcić użytkownika pojazdu. Źródeł problemów jest kilka. W starszych M47 D20 (1998 ‒ 2002) dostarcza ich pompa wtryskowa. W udoskonalonych M47TU D20 (2001 ‒ 2004) z Common Railem zawodzą wtryskiwacze oraz klapy w układzie dolotowym, które regulują przepływem powietrza. Wyrwane z mocowania elementy mogą doprowadzić do uszkodzenia tłoka, cylindra, głowicy, zaworów, a nawet turbosprężarki. Ponadto użytkownik BMW z dwulitrowym turbodieslem musi przygotować się na awarie dwumasowych kół zamachowych, w nowszych autach także na konieczność wymiany zapchanego filtra cząstek stałych. Najbardziej kosztowna jest naprawa pękniętego wału korbowego, do czego najczęściej prowadzi jazda z uszkodzonym kołem zamachowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matadorRS Napisano 12 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2014 > tak na szybko z sieci > Quote: > Na tytuł jednego z najbardziej problematycznych silników BMW zasługuje turbodiesel M47 (1998 > ‒ 2006). Przy niskich przebiegach motor zachwyca możliwościami, wysoką kulturą pracy > oraz niskim zapotrzebowaniem na paliwo. Im bardziej wyeksploatowany, tym bardziej potrafi > zniechęcić użytkownika pojazdu. Źródeł problemów jest kilka. W starszych M47 D20 (1998 > ‒ 2002) dostarcza ich pompa wtryskowa. W udoskonalonych M47TU D20 (2001 ‒ > 2004) z Common Railem zawodzą wtryskiwacze oraz klapy w układzie dolotowym, które regulują > przepływem powietrza. Wyrwane z mocowania elementy mogą doprowadzić do uszkodzenia tłoka, > cylindra, głowicy, zaworów, a nawet turbosprężarki. Ponadto użytkownik BMW z dwulitrowym > turbodieslem musi przygotować się na awarie dwumasowych kół zamachowych, w nowszych autach > także na konieczność wymiany zapchanego filtra cząstek stałych. Najbardziej kosztowna jest > naprawa pękniętego wału korbowego, do czego najczęściej prowadzi jazda z uszkodzonym kołem > zamachowym. To samo można napisać o 90% Diesli z Turbo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boossu Napisano 13 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2014 > To samo można napisać o 90% Diesli z Turbo hmmm chyba o pękających wałach korbowych tylko o 5% z nich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 13 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2014 > hmmm chyba o pękających wałach napędowych tylko o 5% z nich napędowych? raczej korbowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boossu Napisano 13 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2014 > napędowych? raczej korbowych tak dokładnie mój błąd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erjotes Napisano 13 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2014 > To samo można napisać o 90% Diesli z Turbo dlatego nie posiadam auta z dieselkiem pod maska Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tygrysek86 Napisano 13 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Listopada 2014 > dlatego nie posiadam auta z dieselkiem pod maska rower czy hulajnoga to nie to samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erjotes Napisano 14 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2014 > rower czy hulajnoga to nie to samo masz racje hulajnoga nic daje ale sie nie ma co sie zepsuc a 320d nic nie daje ale koszty naprawy to spory procnt wartosci pojazdu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tygrysek86 Napisano 14 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Listopada 2014 > masz racje > hulajnoga nic daje ale sie nie ma co sie zepsuc > a 320d nic nie daje ale koszty naprawy to spory procnt wartosci pojazdu głupoty gadasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erjotes Napisano 14 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2014 > głupoty gadasz jak zartujemy to zartujemy , zluzuj majty co poradzic ze diesle 2.0 bmw to gnioty i auta z nimi sa tansze niz benzynowe odpowiedniki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PitersonLDZ Napisano 16 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2014 Odpowiadając autorowi tematu na pytania - merytorycznie, a nie dogadując to co ktoś tam wie - bo coś usłyszał, wyczytał, a sam nie miał doświadczenia, pozwolicie ze się wypowiem nt tego silnika i modelu. E46 po lifcie 2.0d 150 km jest na pewno dużo lepszym silnikiem niż 2.0 136 przed fl w którym faktycznie pękały wały korbowe i głowice, a silnik jet na CR. Nie występowały w nim filtry DPF. Głównym problemem tego silnika są klapki w kolektorze ssącym - lubia się urwac i wpasc do silnika, ale na to jest sposob, bardzo latwy do wykonania i wymagajacy wkladu ok 100 zl silnik jest bardzo dynamiczny i ekonomiczny, szczególnie w trasie. wtryski wytrzymałe raczej, turbo rowniez. Mialem 320d e46 i nie mialem na co narzekac, koledzy rowniez maja i wszystko smiga jak trzeba. Oczywiście przy zakupie musisz dokladnie obejrzec auto a najlepiej wziac kogos z miernikiem lakieru i kablem do diagnostyki. Niestety blacharsko wiekszosc e46 jest po dzwonie i bezwypadku raczej nie znajdziesz, wiec warto patrzec na to jak bylo to zrobione i na stan mechaniczny. Jakbys mial jakies konkretne pytania smialo uderzaj na priv, znam to auto na wylot takze chetnie Ci pomoge. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 24 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 > Odpowiadając autorowi tematu na pytania - merytorycznie, a nie dogadując to co ktoś tam wie - bo > coś usłyszał, wyczytał, a sam nie miał doświadczenia, pozwolicie ze się wypowiem nt tego > silnika i modelu. > E46 po lifcie 2.0d 150 km jest na pewno dużo lepszym silnikiem niż 2.0 136 przed fl w którym > faktycznie pękały wały korbowe i głowice, czy ja wiem, miałem M47 136KM i ani wał korbowy mi nie pękł alni głowica. Pogoniłem przy 217 kkm a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
micha- Napisano 24 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 > Niestety blacharsko wiekszosc e46 jest po dzwonie i bezwypadku raczej nie znajdziesz, no to jestem chyba wyjątkiem bo mam e46 z oryginalnym lakierem 100 % bezwypadek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tygrysek86 Napisano 25 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 > no to jestem chyba wyjątkiem bo mam e46 z oryginalnym lakierem 100 % bezwypadek witaj w klubie, jak się szuka okazji to wiadomo że coś z samochodem musi być " nie tak " ja swojego e46 szukałem kilka miesięcy i kupiłem w DE bezwypadek z pełną historią... i co? Da się? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
micha- Napisano 25 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 Ja też szukałem kilka miesięcy swojej tylko, że udało mi się znaleźć w Warszawie A teraz muszę ją sprzedać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tygrysek86 Napisano 26 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Listopada 2014 > Ja też szukałem kilka miesięcy swojej tylko, że udało mi się znaleźć w Warszawie A teraz muszę ją > sprzedać 2.0d dużo na rynku. Musisz oprzec cały marketing na tym że bezwypadkowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PitersonLDZ Napisano 26 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2014 > witaj w klubie, jak się szuka okazji to wiadomo że coś z samochodem musi być " nie tak " > ja swojego e46 szukałem kilka miesięcy i kupiłem w DE bezwypadek z pełną historią... > i co? Da się? "raczej nie" nie oznacza ze na 1000% takich nie ma ale to są wyjątki. Ciesze się, że znalazłeś taką sztukę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukasz_NII Napisano 10 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2014 > Odpowiadając autorowi tematu na pytania - merytorycznie, a nie dogadując to co ktoś tam wie - bo > coś usłyszał, wyczytał, a sam nie miał doświadczenia, pozwolicie ze się wypowiem nt tego > silnika i modelu. > E46 po lifcie 2.0d 150 km jest na pewno dużo lepszym silnikiem niż 2.0 136 przed fl w którym > faktycznie pękały wały korbowe i głowice, a silnik jet na CR. > Nie występowały w nim filtry DPF. Wszystko jak najbardziej ok, ale są auta z kodem "EU4" co oznacza że m.in. mają DPF i ich turbinka jest sterowana elektronicznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.