Skocz do zawartości

Zamęczyłem sprzęgło


Pty

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie, z powodu mojej "ciężkiej" nogi i nadużywania momentu obrotowego silnika, Sprzęgło powiedziało "pa pa" po 160kkm. Doszła do tego dwumasa i łożysko. Sprzęgło z dociskiem 530PLN, dwumasa 1710PLN, łożysko 150PLN no i 800PLN robocizna. Teraz muszę się przyzwyczajać do "nowego" samochodu. Z warsztatu do domu 6 razy mi zgasł bo zapomniałem jak się rusza przy nowym sprzęgle smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak w temacie, z powodu mojej "ciężkiej" nogi i nadużywania momentu obrotowego silnika, Sprzęgło

> powiedziało "pa pa" po 160kkm. Doszła do tego dwumasa i łożysko. Sprzęgło z dociskiem 530PLN,

> dwumasa 1710PLN, łożysko 150PLN no i 800PLN robocizna. Teraz muszę się przyzwyczajać do

> "nowego" samochodu. Z warsztatu do domu 6 razy mi zgasł bo zapomniałem jak się rusza przy

> nowym sprzęgle

W którym aucie to sprzęgło? A tak BTW to nie ciężka noga jest przyczyną a raczej sposób zmiany biegów i ruszania zabił sprzęgło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W którym aucie to sprzęgło? A tak BTW to nie ciężka noga jest przyczyną a raczej sposób zmiany

> biegów i ruszania zabił sprzęgło

W laczku, Zdarzało mi się zapiszczeć na 3-ce zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I wszystko jasne

Ja wczoraj startowałem szybko, bo skręcałem w lewo, a był spory korek.

Co mnie zaciekawiło, to dobrze słyszalne klapnięcie sprzęgła przy szybkim jego puszczeniu po zmianie biegu.

Na postoju też czasem usłyszę to klapnięcie po puszczeniu sprzęgła po wrzuceniu na luz.

Tak może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja wczoraj startowałem szybko, bo skręcałem w lewo, a był spory korek.

> Co mnie zaciekawiło, to dobrze słyszalne klapnięcie sprzęgła przy szybkim jego puszczeniu po

> zmianie biegu.

> Na postoju też czasem usłyszę to klapnięcie po puszczeniu sprzęgła po wrzuceniu na luz.

> Tak może być?

Może luz na łożysku wyciskowym (na wałku) i uderza ono w łapki popychające albo znowu za duży opór i łapki szybko wracają a łożysko dopiero po chwili jak je odepchnie sprężyna? Ale może tak ma być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może luz na łożysku wyciskowym (na wałku) i uderza ono w łapki popychające albo znowu za duży opór

> i łapki szybko wracają a łożysko dopiero po chwili jak je odepchnie sprężyna? Ale może tak ma

> być.

ASO po przeglądzie powiedziało, że jest OK, ale mnie ten dźwięk nie podoba się smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja wczoraj startowałem szybko, bo skręcałem w lewo, a był spory korek.

> Co mnie zaciekawiło, to dobrze słyszalne klapnięcie sprzęgła przy szybkim jego puszczeniu po

> zmianie biegu.

> Na postoju też czasem usłyszę to klapnięcie po puszczeniu sprzęgła po wrzuceniu na luz.

> Tak może być?

To raczej kasuje się luz międzyzębny w skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.