dagerr Napisano 16 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2014 Witam, jak w temacie: zjawisko występuje tylko i wyłącznie w momencie wyrzucenia na luz - obroty spadają do ok. 400 2-3 sekundy potem wracają do prawidłowych. W tym czasie kiedy obroty spadają silnik nie reaguje na naciskanie gazu. Musi przejść proces spadku obrotów i dopiero kiedy powróci do normy reaguje prawidłowo. Szybka zmiana biegów nie eliminuje problemu... Silnik nigdy nie gaśnie, ale światła w feralnym momencie przygasają. Komputer jest podmieniony z kadeta - bez immo gdzie szukać problemu? pomóżcie prosze, pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin1984 Napisano 16 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2014 Przepustnica: kiedy czyszczona? Silniczek krokowy nalezy sprawdzic ew lewe powietrze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dagerr Napisano 29 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Listopada 2014 a więc: wyczyściłem przepustnicę, w tym wymiana uszczelek, podmieniłem silnik krokowy, przejrzałem węże - wydają się ok. Jedyne co, to dziurka przy wężyku podciśnienia wychodzącego od zaworu vac control i sam zawór zawalone drobinkami węgla z filtra par paliwa. Oczywiście ten element też naprawię tylko czekam na gąbkę benzynoodporną... (poczytałem tu na forum ze gąbka poliuretanowa jest odporna na benzynę, ale albo miałem niewłaściwą gąbkę albo powyższe stwierdzenie jest nieprawdziwe - polałem ją benzyną - najpierw spęczniała a potem rozsypała...) Pytanie jest następujące: 1. Czy mój problem z tematu może być wywołany uszkodzeniem filtra par paliwa? 2. Czy konieczenie musze użyć spawania PP obudowy filtra, czy może być jakiś porządny klej? http://www.astra.auto.pl/index2.php?opti...0&Itemid=73 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dagerr Napisano 5 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2014 a więc: naprawiłem filtr par paliwa, uszczelniłem podwójny zaworek, który znajduje się w pokrywie przepustnicy bo miał luz i tam mogło się dostawać lewe powietrze. Naprawiłem też korektor oktanowy:)... Niestety problem dalej występuje... radzcie proszę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dagerr Napisano 19 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2015 witam po przerwie, pojawiły się nowe fakty: problem ze spadkiem obrotów oczywiście nie zniknął, zawiozłem auto do mechanika, a ten zasugerował, że uszkodzony może być aparat zapłonowy, został wymieniony, na pewno niepotrzebnie bo problem nadal występuje, zacząłem szukać gdzie indziej, swego czasu pojawił się błąd 24 (błąd impulsatora) - check świecił zawsze podczas hamowania silnikiem, błąd pojawiał się niezależnie od ww. wymienionego, ale awaria impulsatora może wywoływać spadek obrotów po wyrzuceniu na luz. W innym temacie zasugerowano mi, że uszkodzone są elementy układu znajdującego sie w zegarze nie naprawiałem układu a kupiłem nowy (używany) cały zegar. Nie chce mi się wierzyć, że ten kolejny też jest uszkodzony w ten sam sposób - pozostaje zatem linka oraz napęd linki również zwany impulsatorem: https://media2mi.pl/p/2/472/256/photo-117d3980-e968-42e2-8421-04a4f3bdd281-for_zoom.jpg proszę zatem o info czy kieruje się w dobrym kierunku P.S. już prawie wszystko wymieniłem, została jeszcze sonda lambda, ewentualnie cały monowtrysk - wiem, szukając w sieci ze to pomagało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2015 Jeśli prędkościomierz działa, to mechanika jest ok. Sygnał z impulsatora możesz obejrzeć praktycznie tylko oscyloskopem, albo woltomierzem - bardzo wolno kręcąc wejściem linki w zegarach. Na wyjściu impulsatora jest sygnał prostokątny 0-10V. Sprawdziłbym co pokazuje sonda lambda podczas całego zajścia. Będziesz wiedział przynajmniej, czy spadek obrotów wywołuje niedomiar, czy nadmiar paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.