woj76 Napisano 25 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 Co wg. was będzie jeżeli zaburzę "troszeczkę" fabryczne wyważenie górnego koła paska rorządu w celu zamocowania na wieńcu małej blaszki do czujnika położenia wałka? Mogę oczywiście zrobić przeciwwagę, ale mocowanie czegokolwiek do wieńca to będzie i tak rzeźba, więc chciałbym do maksimum ograniczyć papranie się z tym. I EDIT od razu: wg. wstępnych wyliczeń taka blaszka będzie ok. 5 gramów ważyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 26 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2014 Wałek kręci się o połowę wolniej od wału?! Maksymalnie ma u ciebie 3200 obr/min? Nie masz kogoś kto wyważa doły u Ciebie, moze ogarną BTW Plan wchodzi w życie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 26 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Listopada 2014 > Wałek kręci się o połowę wolniej od wału?! > Maksymalnie ma u ciebie 3200 obr/min? > Nie masz kogoś kto wyważa doły u Ciebie, moze ogarną > BTW > Plan wchodzi w życie? No więc właśnie mi się też wydaje, że problemu nie powinno być. Tak, plan wchodzi (chyba) w życie, wymyśliłem metodę zrobienia tego tanim kosztem i czasem i do tego plug and play, żeby można było starego kompa w każdej chwili podłączyć. Tylko nie chcę gratów z auta targać, stąd pytanie, bo jabym chciał rozebrać rozrząd to był spoko sobie tą blaszkę przykręcił i dał do wyważenia, ale mam zamiar zrobić to na aucie. Zaraz jadę wogóle na lokalny szrot, gdzie jest Sej (mam nadzieję, że jeszcze stoi) do wyrwania pokrywy i brakujących czujników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 27 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 > No więc właśnie mi się też wydaje, że problemu nie powinno być. > Tak, plan wchodzi (chyba) w życie, wymyśliłem metodę zrobienia tego tanim kosztem i czasem i do > tego plug and play, żeby można było starego kompa w każdej chwili podłączyć. Tylko nie > chcę gratów z auta targać, stąd pytanie, bo jabym chciał rozebrać rozrząd to był spoko sobie > tą blaszkę przykręcił i dał do wyważenia, ale mam zamiar zrobić to na aucie. Zaraz jadę wogóle > na lokalny szrot, gdzie jest Sej (mam nadzieję, że jeszcze stoi) do wyrwania pokrywy i > brakujących czujników. Jak już chcesz pakować dodatkowe gramy na rozrząd do lepiej założyć dwie blaszki na koło wału korbowego bez przeciwwagi i z każdej blaszki czujnik brałby odczyt. Zaleta? Koło kręci się dwa razy wolniej, odczyt masz, siły odśrodkowe mniejsze, łatwiej zamocować czujnik, itede.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafi278 Napisano 27 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 > Jak już chcesz pakować dodatkowe gramy na rozrząd do lepiej założyć dwie blaszki na koło wału > korbowego bez przeciwwagi i z każdej blaszki czujnik brałby odczyt. Zaleta? Koło kręci się dwa > razy wolniej, odczyt masz, siły odśrodkowe mniejsze, łatwiej zamocować czujnik, itede.. Chyba coś Ci się pokręciło z tymi obrotami, jest akurat odwrotnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 27 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 Chyba Ci się coś pochrzanilo, po drugie po co drugi czujnik zaraz kolo cpw? I co na to seryjny komputer to można się już domyślić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 27 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2014 > Jak już chcesz pakować dodatkowe gramy na rozrząd do lepiej założyć dwie blaszki na koło wału > korbowego bez przeciwwagi i z każdej blaszki czujnik brałby odczyt. Zaleta? Koło kręci się dwa > razy wolniej, odczyt masz, siły odśrodkowe mniejsze, łatwiej zamocować czujnik, itede.. Widzę, że się nie rozumiemy - czujnik położenia wałka jest mi potrzebny, i musi to być niestety zamontowane na górnym kole. Póki co nie będzie blaszki na kole, bo nie dorwałem gratów, ale za to wracam do planu pierwotnego i mam zamiar zrobić czujnik własnej roboty na magnesie oparty. Magnes jest jeszcze mniejszy i lżejszy, do tego będę miał drugi odwrotnie biegunowany i zamontuję go przeciwlegle, powinno styknąć. Mnóstwo gratów do tego już przygotowałem, między innnymi prowadnicę, żeby równo wywiercić otwór pod gwint M3 w wieńcu koła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.